» مطالب گذشته » دخالت امریکا و عربستان در امور سوریه غیرقانونی است
مطالب گذشته

دخالت امریکا و عربستان در امور سوریه غیرقانونی است

۲۳ مرداد ۹۵ 1۰15

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر  ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری صبح امروز(شنبه) در حاشیه دیدار فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کوبا در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران و همچنین رئیس جمهور ترکیه به روسیه،‌ گفت: آنچه اخیرا در ترکیه اتفاق افتاد نتایج مختلفی از آن می‌شود استنتاج کرد،  از جمله اینکه دوستان واقعی ترکیه چه کسانی هستند و آن کشورهایی که دوست ترکیه نیستند نیز چه کسانی هستند.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در ادامه تاکید کرد: معلوم شد ایران دوست واقعی دولت و ملت ترکیه است. ایران علی‌رغم اختلافات، در روز حادثه به کمک مردم و دولت ترکیه آمد و از دولت قانونی این کشور حمایت کرد.

ولایتی تصریح کرد: دولت و ملت ترکیه یک بار دیگر جمهوری اسلامی ایران را آزمودند و دیدند که در این آزمون کشور ما سربلند بیرون آمد.

وی به سفر اخیر وزیر خارجه ایران به ترکیه اشاره کرد و گفت: این سفر به موقع و ملاقات با اردوغان و وزیرخارجه این کشور و دیدار با دیگر مقامات ترکیه کار ارزشمندی بود و امیدواریم دولت ترکیه نیز بتواند بر مشکلات پیروز شود و تفاهم بین دو کشور ایران و ترکیه حتی در موضوعات منطقه‌ای مثل سوریه روز به روز افزایش یابد.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری درباره آینده سوریه برعهده مردم این کشور است و نباید کشور دیگری در امور داخلی آن دخالت کند، گفت: اگر مداخله‌ای هم صورت می‌گیرد بر اساس دیدگاه دولت قانونی سوریه باشد. کشورهایی مثل امریکا و عربستان که بدون رضایت دولت سوریه در آنجا دخالت می‌کنند، حضورشان غیرقانونی است.

ولایتی تصریح کرد: گذشت زمان پس از ۵ سال نشان داد مردم سوریه با دولتشان همراهی می‌کنند اگر غیر از این بود دولت سوریه نمی‌توانست بیش از ۵ سال مقاومت کند. گذشت زمان نیز نشان داده که پیروزی دولت سوریه قریب‌الوقوع است.

وی با ابراز امیدواری از تفاهم بین ایران و ترکیه، گفت: دیدگاه دولت جمهوری اسلامی ایران نیز نسبت به دولت و ملت سوریه تغییر نکرده و ما همچنان از دولت قانونی بشار اسد حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید