» اجتماعی » کودکان با نیازهای ویژه روی صحنه تئاتر می‌روند/مازندران میزبان هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون
اجتماعی

کودکان با نیازهای ویژه روی صحنه تئاتر می‌روند/مازندران میزبان هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون

۲۵ مرداد ۹۵ 1۰14

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، این اداره‌کل در اولین گام این طرح، تولید و حمایت از چهار عنوان تئاتر فراگیر کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) و کودکان خاص شامل بچه‌های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت و کودکان کار را در دستور کار قرار داده است تا با همکاری مشترک با سازمانهای فعال در این حوزه و تعامل بیشتر به شکلی  پررنگ‌تر به این حوزه ورود پیدا کند. 

طرح حمایت از تئاتر برای کودکان با نیازهای ویژه با هدف آماده‌سازی این گروه از کودکان برای ورود به جامعه، استفاده از فرصتهای برابر آموزشی و فرهنگی و تحقق عدالت فرهنگی، استفاده از خدمات فرهنگی برای همه کودکان و نوجوانان، توجه به تعلیم و تربیت و زندگی در شرایط سخت، شناسایی و شکوفایی استعدادهای این قش از جامعه، ایجاد اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری صحیح و سوق دادن آن‌ها به سوی مراکز فراگیر کانون تولید می‌شود.

این آثار در قالب تئاتر در بخش اجرای صحنه و نیز تشکیل کارگاه‌های تئاتر فراگیر برنامه‌ریزی شده و به زودی اولین اثر از این مجموعه که در مرحله تمرین و آماده سازی است آماده اجرای عمومی می‌شود.

فراگیری مفهومی است که بر اساس آن کودکان دارای نیازهای ویژه در کنار سایر کودکان به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری می‌پردازند. کانون ۲۱ مرکز خود را در سراسر کشور به مرکز فراگیر تبدیل کرده است.

مازندران میزبان هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی

مازندران میزبانی هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر عهده گرفت تا مدیریت اجرایی این رویداد هنری نیز به مدیرکل کانون این استان سپرده شود.

این جشنواره با حضور گروه‌های برگزیده نمایشی اعضای کانون سراسر کشور از استان‌های مختلف روزهای ۷ تا ۹ مهر ۱۳۹۵ در ساری برگزار می‌شود.  رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون و رییس جشنواره با صدور حکمی قاسم‌ عزیززاده گرجی مدیرکل کانون استان مازندران را به سمت مدیر اجرایی این جشنواره منصوب کرد.

در مرحله نهایی این رویداد، ۱۱ نمایش از بین نمایش‌های برگزیده استان‌ها انتخاب و در ساری با یکدیگر به رقابت بپردازند. برگزیدگان نهایی بخشهای نمایش عروسکی صحنه‌ای (ویژه اعضای نوجوان)، نمایشنامه‌نویسی (ویژه همکاران و اعضای ارشد کانون)، عکاسی نمایشی (ویژه اعضای نوجوان) و طراحی پوستر (ویژه همکاران و اعضای ارشد کانون) در روز پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.

دبیری این جشنواره را حسین علیجانی مدیر آفرینش‌های ادبی هنری کانون برعهده دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید