» اجتماعی » ماموستا هاشم‌آبادی: جنگ نرم امروز، مدیون قلم روحانیت است
اجتماعی

ماموستا هاشم‌آبادی: جنگ نرم امروز، مدیون قلم روحانیت است

۳۱ مرداد ۹۵ 0۰21

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، از مناطق عملیات راهیان نور غرب و شمال‌غرب اولین یادواره شهدای روحانی اهل سنت با حضور سردار شکوری فرمانده سپاه شهرستان پیرانشهر، ماموستا محمودی امام جمعه شهرستان پیرانشهر، ماموستا هاشم‌آبادی نماینده ولی فقیه در امور روحانیت اهل سنت شهرستان پیرانشهر و جمعی از مسئولین و خانواده شهدای روحانی اهل سنت شهرستان پیرانشهر صبح امروز (یکشنبه ۳۱ مردادماه) در سالن ورزشی ۲۰۰۰ نفری این شهرستان برگزار شد. 

در این مراسم ماموستا هاشم‌آبادی نماینده ولی فقیه در امور روحانیون اهل سنت شهرستان پیرانشهر با اشاره به حدیثی از پیامبر مبنی بر اینکه قلم علما از خون شهیدان بالاتر است گفت: امروزه روحانیون با قلم خود در جنگ نرم هم دوش با مدافعین حرم در حال مبارزه با کفار و دشمنانی که توسط ابزارهای گوناگون سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان را دارند.

وی با بیان اینکه  این جنگ نرم مدیون قلم روحانیت است، گفت: خون شهدا با قلم روحانیت برابر است و روحانیت تنها کسانی هستند که با تکفیری‌های داعشی مبارزه می‌کنند.

ماموستا هاشم‌آبادی در ادامه سخنان خود امروزه اسلام مانند رودخانه خروشانی است که روحانیت مانند سدی این آب را کنترل و مهار می‌کند و مانند سیلی هستند که باید توسط روحانیت مهار شوند.

در ادامه ماموستا محمودی امام جمعه شهرستان پیرانشهر طی سخنانی بیان داشت: شهدا کسانی هستند که با خدا معامله کردند و زندگی خود را فدای زندگی مردم کردند تا مردم در آسایش باشند و جان خود را فدای اسلام کرده و جان تازه‌ای به اسلام دادند.

وی افزود: اگر شهدا نبودند نامی از اسلام وجود نداشت و امنیت امروز کشور و نعمت‌ها و استقلال کشور مدیون خون شهدا است.

ماموستا محمودی در ادامه با بیان اینکه خون شهدا دنیای اسلام را احیاء خواهد کرد، گفت: شهدا بزرگترین و بالاترین مرتبه را نزد خدا دارند و مورد رحمت خدا نیز قرار می‌گیرند.

امام جمعه شهرستان پیرانشهر در بخش دیگری از سخنانش گفت: ظهور اسلام با جهاد همزمان بوده و اسلام بدون جهاد معنی ندارد و جهاد تنها جهاد مسلحانه نیست که جهاد فرهنگی همطراز با جهاد مسلحانه است.

وی افزود: باید فرهنگ اسلام در مقابل فرهنگ کفر ترویج داده شود و در این مسیر از هیچ تهدیدی نباید هراسید.

ماموستا محمودی در خاتمه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اگر به منویات مقام معظرم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عمل شود ما استقلال خواهیم داشت و اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شود ما می‌توانیم نظامی مستقل و قدرتمند و بدون وابستگی داشته باشیم.

در پایان این مراسم از ۲۶ نفر از خانواده شهدای اهل سنت استان آذربایجان غربی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید