» سیاسی » مجلس باید طبق قانون اساسی به موضوع «FATF» رسیدگی کند
سیاسی

مجلس باید طبق قانون اساسی به موضوع «FATF» رسیدگی کند

۱۹ شهریور ۹۵ 0۰33

[ad_1]

محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، گفت: متاسفانه در آستانه ورود به روزهایی هستیم که از مدتها  قبل  جنبش دانشجویی نسبت به آن هشدار می‌داد، بعد از برجام،قرارداهای جدید نفتی موسوم به «ipc» و قراردادهای محرمانه با شرکتهای خارجی شاهد عهدنامه جدیدی به نام «FATF» هستیم که به نظرم کمترین اثر سوء آن خود تحریمی داخلی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور افزود: پذیرفتن توافق «FATF» به این معنی است که نه تنها ما با تحریمهای ظالمانه غرب موافقیم بلکه در این راه حتی حاضر به تحکیم ساختار تحریمهای آنان نیز هستیم.

سلیمی با اشاره به اینکه در مسیر این اقدام همه نهادهای انقلابی و مهم کشور توسط بانکها داخلی تحریم می شوند گفت: تمام مبادلات و تراکنشهای مالی مردم و نهادها رصد و گزارش می‌شود و در نهایت نیز مجبور می‌شویم تعریف و تلقی امریکا و اروپا را نسبت به «تروریسم» بپذیرم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: هیچ بعید نیست که در آینده از لیست تحریمهای جدید مجبور به مذاکره پیرامون رویکردهای ارزشی فرهنگی کشور، ذخایر و فناوری‌های موشکی وزارت دفاع، مجموعه اقدامات سپاه پاسداران  نیز وارد مذاکره بشویم و بخواهیم جهت برطرف شدن تحریمهای داخلی در مسیر عملکرد این نهادها نیز انحراف وارد کنیم.

وی ضمن گلایه از عملکرد نهادهای قانون‌گذار و نظارتی کشور اشاره کرد: باعث تاسف است که در بزنگاه‌های کشور و زمانی که در آستانه اجرایی شدن قرارداهای کارشناسی نشده و پر از ایراد هستیم از برخی از مسئولان ذی‌ربط هیچ‌گونه موضع گیری مشاهده نمی‌کنیم و آن طور که باید، دفاع از حقوق ملت صورت نمی‌گیرد.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به اینکه «FATF» زمینه نفوذ در را فراهم می‌آورد تاکید کرد: آنچه مسلم است با اجرایی شدن این قرارداد غرب توان ایجاد موانع بسیاری در حوزه نظامی، امنیتی و حتی فرهنگی را پیدا می‌کند و در نهایت خدشه جدی به استقلال سیاسی و راهبردی کشور وارد می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: مجلس باید طبق قانون اساسی به موضوع FATF رسیدگی کرده تا از به خطر انداختن استقلال سیاسی و نظامی کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید