» اجتماعی » «اندوه صبرا و شتیلا» در حوزه هنری
اجتماعی

«اندوه صبرا و شتیلا» در حوزه هنری

۲۳ شهریور ۹۵ 0۰13

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تازه ترین مراسم «کبوتران مسجد دوردست» با عنوان «اندوه صبرا و شتیلا» به موضوع بحث برانگیز نسل کشی فلسطینیان ساکن اردوگاه صبرا و شتیلا توسط نیروهای اسرائیلی و نیروهای  موسوم به «فالانژ» لبنان در سال ۱۹۸۲ می پردازد.

در این مراسم مجتبی رحماندوست نویسنده، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و فعال حوزه مقاومت و بیداری اسلامی و ناصر ضرابی زاده مسئول دفتر ادبیات بیداری اسلامی حوزه هنری حضور خواهند داشت.

در تاریخ ۱۶سپتامبر ۱۹۸۲ یعنی ۳۳سال پیش، نظامیان رژیم صهیونیستی به فرماندهی آریل شارون، وزیر دفاع وقت این رژیم با حضور نیروهای «فالانژ» لبنان که مزدوران رژیم صهیونیستی بودند، با حمله به اردوگاه‌های فلسطینی صبرا و شتیلا در جنوب بیروت، کشتار هولناکی را رقم زدند.

بهانه این حمله ترور بشیر جمیل، رهبر حزب فالانژ لبنان، بود. شارون در آن زمان مدعی شده ‌بود که سازمان آزادی‌بخش فلسطین تعدادی از نیروهایش را در این دو اردوگاه نگه می‌دارد. نظامیان رژیم صهیونیستی با این ادعا و به بهانه انتقام ترور جمیل، طی ۳روز این دو اردوگاه را که محل پناه گرفتن آوارگان فلسطینی با خانواده‌هایشان بود زیر حمله گرفتند. در این حملات سه روزه بین ۷۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر از ساکنان اردوگاه کشته شدند.

این جنایت در آن زمان با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شد. رژیم صهیونیستی مجبور شد در واکنش به این اعتراض‌ها، کمیته تحقیق داخلی تشکیل دهد. این اتفاق شبیه واکنش این رژیم به جنایت جنگی در غزه در سال گذشته است. جنگ ۲ماهه رژیم صهیونیستی علیه غزه در سال گذشته هم بیش از دو هزار کشته به جا گذاشت.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید