» سیاسی » اولویت اصلی وزارت خارجه باید حوزه اقتصادی باشد/دستگاه دیپلماسی نگران اقتصاد کشور نیست
سیاسی

اولویت اصلی وزارت خارجه باید حوزه اقتصادی باشد/دستگاه دیپلماسی نگران اقتصاد کشور نیست

۱۲ مهر ۹۵ 0۰12

[ad_1]

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به ضعف حوزه اقتصادی در دستگاه دیپلماسی کشور، اظهار کرد: سؤالات متعددی درباره مباحث اقتصادی در وزارت امورخارجه از سوی نمایندگان مطرح است که وزیر و معاونان وی باید پاسخگوی این سئوالات باشند.

وی با بیان اینکه وزارت امورخارجه فقط در حیطه امنیت و سیاست ورود کرده و از اقتصاد غافل است، افزود: امروز به‌شدت نیازمندیم که دستگاه دیپلماسی کشور بیرون از مرزها به‌فکر اقتصاد مملکت باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیا اینکه بهترین نهاد برای جذب سرمایه‌گذار خارجی وزارت امورخارجه است، از بی‌اطلاعی سفرای کشورمان به موضوعات اقتاصدی انتقاد و تصریح کرد: متأسفانه سفرای ما در خارج از کشور به همه چیز جز اقتصاد مملکت فکر می‌کنند.

پورابراهیمی با اشاره به سیاستهای ابلاغی برنامه ششم توسعه در زمینه اقتصادی، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی برنامه ششم، دیپلماسی اقتصادی با هدف توسعه سرمایه‌گذاری خارجی، ورود به بازارهای جهانی و دستیابی به فناوری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس عنوان کرد: متأسفانه دستگاه دیپلماسی نگران اقتصاد کشور نیست و برنامه‌ها و رویکردهای خود را تنها به حوزه امنیتی و سیاسی منوط کرده است.

وی تأکید کرد: وزارت امورخارجه باید اولویت اصلی خود را طبق سیاستهای برنامه ششم، اقتصاد قرار دهد و اهتمام جدی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی داشته باشد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید