» صفحه اصلی » اجتماع بزرگ عزاداران حسینی اربعین در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود
صفحه اصلی

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی اربعین در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود

۲۹ آبان ۹۵ 0۰40

[ad_1]

وحید سلیم‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: اربعین روز زیارت مخصوص امام حسین(ع) است و مردم خواندن این زیارت را در این روز فراموش نکنند، بنابراین برگزاری عزاداری اربعین مانند عزاداری عاشورا به صورت باشکوه امری موکد و ضروری است زیرا اربعین روز دیدار و ملاقات قافله مقاومت با قافله شهادت است.

وی افزود: قافله مقاومت امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و اسرای عاشورا بوده و قافله شهادت نیز امام حسین(ع) و یاران با وفای این امام بزرگوار هستند.

سلیم‌آبادی تصریح کرد: فلسفه اربعین رهایی از جهل و غفلت است و امروز بزرگترین درد بشریت غفلت و جهالت بوده و بزرگترین آسیبی که به انقلاب وارد می‌شود نیز از ناحیه غفلت است و باید بیدار، هوشیار، آگاه و با بصیرت باشیم.

مدیر اجرایی ستاد نماز جمعه  و مصلی بیت المقدس اراک از اربعین به عنوان کنگره‌ای عظیم یاد کرد و گفت: در راهپیمایی اربعین از خاک عراق تا مرز مهران و کربلا انسان عاشق، دلسوخته و دوستدار امام حسین(ع) وجود دارد.

وی ادامه داد: امام حسین همانند کشتی نجات است و تلاش کرد مردم را از رنج نادانی و جهالت نجات دهد چراکه نادانی بزرگترین دشمن بشریت است و وادی خطرناکی است و کسانی که در مقابل اهداف امام حسین(ع) ایستادگی کردند افرادی بودند که از حاکمان جاهل زمان خود پیروی می‌کردند اما امام حسین (ع) در مقابل همه شرایط آن زمان ایستادگی کرد و حتی در راه اطاعت و بندگی خونش ریخته شد.

سلیم‌آبادی به اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز اربعین اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با اربعین تجمع بزرگ عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی در مصلی بیت المقدس اراک با حضور خیل عزاداران و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این مراسم “آیت‌الله دری نجف‌آبادی” نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به عنوان سخنران به ایراد سخنرانی پرداخته و مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

مدیر اجرایی ستاد نماز جمعه  و مصلی بیت المقدس اراک این مراسم که از صبح روز اربعین آغاز می‌شود، تا اذان ظهر و اقامه نماز جماعت و پذیرایی غذای نذری سیدالشهدا(ع) ادامه داد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید