» صفحه اصلی » چرا ترامپ با جنگنده اف-۳۵ موافق نیست؟
صفحه اصلی

چرا ترامپ با جنگنده اف-۳۵ موافق نیست؟

۳ دی ۹۵ 0۰1

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با انتقاد از هزینۀ برنامۀ جنگندۀ‌ F-35 کمپانی لاکهید مارتین افزود که وی از شرکت بوئینگ خواسته است تا قیمتی را برای جنگنده‌ای با هدف جایگزینی این جنگندۀ پرهزینه پیشنهاد دهد.

ترامپ  پنجشنبه (۲ دی ۹۵) در توئیتی اعلام کرد: «با توجه به هزینه‌های سرسام‌آوری جنگندۀ F-35 کمپانی لاکهید مارتین من از شرکت بوئینگ خواستم تا هزینه‌ای را برای جنگندۀ سوپر هورنت F-18 پیشنهاد دهد.»

در پی این توئیت ترامپ، ارزش سهام شرکت لاکهید مارتین ۲ درصد سقوط کرد و سهام شرکت بوئینگ ۰.۷ درصد افزایش یافت.

این توئیت ترامپ پس از نشست وی با مدیران اجرایی شرکت‌های بوئینگ و لاکهید مارتین در روز چهارشنبه منتشر شد.

ترامپ همچنین پس از نشستی با مقام‌های نظامی از جمله ژنرال کریستوفر بوگدان، مدیر برنامه مدیر پروژۀ جنگندۀ F-35 گفت مذاکرات در این نشست بر روی جنگندۀ F-35 باهدف کاهش هزینه‌ها متمرکز بود.

برنامۀ طراحی و ساخت جنگنده تهاجمی جدید F-35 بزرگ‌ترین پروژۀ تسلیحاتی در تاریخ آمریکا، از زمان آغاز در سال ۲۰۰۱ تاکنون به دلیل پاره‌ای مشکلات به‌سختی پیش رفته و این شرکت نتوانسته به ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده برای تحویل  این پروژه در موعد مقرر عمل کند.

لاکهید مارتین همچنین به علت مشکلات نرم‌افزاری و نارضایتی از عملکرد این جنگنده  نتوانسته است به چندین ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای تحویل این جنگنده عمل کند.

هزینه‌های این پروژه ۳۷۹ میلیارد دلار برآورد شده است و مجموع هزینه‌های این پروژه ممکن است از  یک تریلیون دلار نیز فراتر رود.

شرکت لاکهید مارتین سرگرم ساخت سه مدل جنگنده است که قرار است در آمریکا و دستکم ۹ کشور دیگر مورداستفاده قرار گیرد.

ترامپ از پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۸ نوامبر، بارها گفته است که جنگنده  F-35 برنامه‌ای خارج از کنترل است. وی درعین‌حال دربارۀ قرارداد با شرکت بوئینگ نیز ابراز تردید کرده است.

به گزارش پرس تی وی، درپی این توئیت ترامپ، تاد بلچر، نمایندۀ شرکت بوئینگ گفت این شرکت به همکاری با رئیس‌جمهور جدید ادامه خواهند داد.
بلچر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به همکاری با رئیس‌جمهور منتخب و دولت وی باهدف تأمین کارآمد ترین و کم‌هزینه‌ترین تولیدات شرکت بوئینگ باهدف پاسخ به نیازهای امنیت ملی‌مان ادامه خواهیم داد.»

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید