» صفحه اصلی » ۳۷ هزارنفر از همسران و فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان کشور تجلیل می‌شوند
صفحه اصلی

۳۷ هزارنفر از همسران و فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان کشور تجلیل می‌شوند

۱۰ دی ۹۵ 1۰9

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام صادق جباری بعدازظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیان استان سمنان در پردیس شهید رجائی سمنان اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور خدمت به خانواده‌های طلاب و روحانیان را از وظایف خود می‌داند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز به دنبال اجرای برنامه‌های بهبود معیشت و افزایش نشاط ویژه خانواده‌های روحانیان کشور است اضافه کرد: در این راستا اجرای برنامه‌های حمایتی، تشویق همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دنبال می‌شود.

مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه برگزاری آئین تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون کشور یکی از برنامه‌های سالانه این مرکز است اضافه کرد: تاکنون سه دوره از این آئین‌های تجلیل برگزارشده است.

جباری با اشاره به اینکه هرساله تعداد افرادی که در این آئین‌ها تقدیر می‌شوند افزایش می‌یابد اظهار داشت: در سه دوره پیشین این آئین‌ها از بیش ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از همسران و فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان کشور تقدیر شده است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین سال از آئین تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون زیرپوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور از پنج هزار نفر از آنان تجلیل شده است گفت: در سال دوم نیز با افرایش هفت‌هزارنفری شاهد تجلیل از ۱۲ هزار نفر از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون کشور بودیم.

مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به افزایش بیش از ۲ برابری تعداد تجلیل شوندگان در دوره سوم آئین تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون کشور افزود: در این دوره نیز بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون زیرپوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

جباری ابراز امیدواری کرد تا تعداد افرادی که در چهارمین آئین تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون زیرپوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور امسال تجلیل می‌شوند به بیش از ۳۷ هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه این آئین به‌صورت استانی و با حضور مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در استان‌ها برگزار می‌شود اضافه کرد: تاکنون بخشی از آئین‌های استانی تجلیل برگزارشده و بخش دیگری از آن نیز در حال انجام است.

مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه بیش از ۱۹۰ هزار نفر از طلاب و روحانیان کشور عضو این مرکز هستند؛ به فراهم شدن زمینه ورزش طلاب در رشته‌های مختلف ورزشی اشاره و تصریح کرد: طلاب و روحانیان زیرپوشش این مرکز از کمک‌هزینه ۱۲۰ هزارتومانی سالانه برای تأمین بخشی از هزینه‌های ورزشی خود بهره‌مند می‌شوند.

بازدید مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از سد کالپوش

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان به‌اتفاق معاون فرماندار میامی، بخشدار و امام‌جمعه کالپوش از قسمت‌های مختلف سد کالپوش میامی بازدید کرد.

ایرج کارخایی در این بازدید به رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در فضای سد کالپوش تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه سد کالپوش یکی از زیرساخت‌های حیاتی و مهم در این منطقه است گفت باید تمامی مقررات و دستورالعمل‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در تمام زیرساخت‌ها و پروژه‌های عملیاتی و اجرائی شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: بر اساس اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور و اسناد بالادستی تمامی پروژه‌ها، اماکن زیرساخت‌ها و تأسیسات مهم و حیاتی پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

کارخایی رسالت مهم پدافند غیرعامل را تحقق منویات حکیمانه مقام معظم رهبری در حفظ و حراست و نگهداری از دارائی‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان و اضافه کرد: هدف نهایی پدافند غیرعامل حفظ جان و مال مردم در مقابل تهدیدات دشمنان است.

وی اضافه کرد: از ین لحاظ باید در کلیه پروژه‌ها و تأسیسات ایمنی و امنیت و حفاظت خاص آنها موردتوجه قرار گیرد تا مورد خدشه و دست‌آویز دشمنان قرار نگیرد.

تهدیدات فضای مجازی برای جامعه روشن است/الزامات پدافندی در فضای مجازی رعایت شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در سفر به شهرستان میامی با دکتر کریمی فرماندار میامی دیدار و گفتگو نمود.
در این دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از همکاری و فعالیت‌های فرمانداری میامی در طول هفته پدافند غیرعامل تقدیر و تشکر نمود و بر همکاری بیشتر و مداوم در تمامی طول سال تأکید کرد.

وی گفت پدافند غیرعامل یک مصون‌سازی برای جامعه است تا بتوانیم در مقابل انواع تهدیدات و اقدامات دشمنان منابع و امکانات و تجهیزات خودمان را حفظ و حراست کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان همچنین توضیحاتی درباره پدافند غیرعامل به‌ویژه پدافند سایبری ارائه و اضافه کرد: تهدیدات زیان باری که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در جامعه داشته باشد؛ بر همگان روشن است.

پدافند غیرعامل در اولویت کاری فرمانداری‌ها باشد

فرماندار شهرستان میامی نیز درباره اقدامات و فعالیت‌های مهم در بخش پدافند غیرعامل در سطح شهرستان اشاره داشت و افزود پدافند غیرعامل یک ضرورت مهم و پراهمیت است که همه دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها باید به‌عنوان یک اولویت به آن بپردازند.

محمدمهدی کریمی مسائل زیستی و تهدیدات مرتبط با آن را ازجمله نکات ویژه برشمرد و گفت باید همواره در مقابل انواع تهدیدات آمادگی کامل و پیشگیری‌های لازم را مبذول داشت.

شورای پدافند غیرعامل در شهرستان‌های استان سمنان تشکیل شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان به‌اتفاق فرماندار میامی با حجت‌الاسلام صفایی پور امام‌جمعه میامی دیدار و گفتگو نمود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در این دیدار توضیحاتی درباره پدافند غیرعامل ارائه کرد.

ایرج کارخایی افزود: تمام تلاش و کوشش باید انجام شود تا اهداف پدافند غیرعامل و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این عرصه اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا تشکیل شورای پدافند غیرعامل در شهرستان‌ها به تأکید استاندار کار بسیار مهم و ارزشمندی بود که انجام گرفت و مقوله پدافند غیرعامل در سطح شهرستان‌ها ترویج و گسترش داده شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از اقداماتی که در هفته پدافند غیرعامل، از قبیل برگزاری دوره‌های آموزشی، مانورهای پدافندی و فرهنگ‌سازی صورت گرفت گزارش ارائه کرد.

کارخایی گفت: ما باید اصل پدافند غیرعامل را در جامعه تعمیم بدهیم؛ چراکه دشمن همواره کشور عزیزمان را مورد تهدید قرار می‌دهد و ما باید همانند بدن انسان که انسان را از درون مصون می‌سازد؛ با اجرائی کردن اصل پدافند غیرعامل در همه‌جا، کشورمان را مصون بداریم.

حجت‌الاسلام صفایی پور امام‌جمعه میامی نیز در ادامه این دیدار مطالبی را درباره اهمیت دفاع و پدافند غیرعامل در جامعه اسلامی بیان کرد.

روز ۹ دی حماسه‌ای فراجناحی بود

امام‌جمعه سرخه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی که با حضور فرماندار، شهردار و مسئولان شهرستان در مسجد ولیعصر (عج) سرخه برگزار شد گفت: حماسه روز ۹ دی یک حرکت ملی خودجوش و فراجناحی بود.

حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر عمیق بودن و پیچیده بودن فتنه ۸۸ را یکی از ویژگی‌های بارز آن دانست و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند فتنه ۸۸ یک بیماری مزمن و خطرناک بود بیان کرد: حضور مردم این بیماری خطرناک را از نظام جمهوری اسلامی دفع کرد.

وی با تأکید بر اینکه دفاتر جاسوسی، سفارت‌خانه‌ها و مراکز آکادمیک غربی سال‌ها به دنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند گفت: ۲ گروه در آتش تنور این فتنه دمیدند که بازیگران خارجی ازجمله قدرت‌های سلطه‌گر، آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی به همراه متحدان‌ منطقه‌ای و نیز اپوزیسیون داخلی به همراه جریان ضدانقلاب خارج نشین از آن جمله بودند.

امام‌جمعه سرخه در بخش دیگری از سخنان خود هدف فتنه ۸۸ را نابودی نظام اسلامی از ریشه دانست و افزود آنان همچنین صریحاً به این نیت شیطانی خود نیز اشاره می‌کردند.

فاطمی بصیر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره فتنه و فتنه‌گران گفت: برای دفع و رفع این فتنه تنها راه خیزش و خروش جود جوش مردم بود که مردم نیز با بصیرت خود به صحنه آمدند و حرکتی حماسی آفریدند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره از این حضور بی‌نظیر مردم و این حرکت ملی و خودجوش با تعابیر مختلف مانند عبارات «روز ۹ دی روز ماندگار در تاریخ انقلاب است»، «بصیرت و دشمن‌شناسی مردم ۹ دی را ماندگار کرد» و «۹ دی تجلی ایمان و بصیرت ملت ایران را آشکار کرد» تقدیر کردند.

امام‌جمعه سرخه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه مردم و مسئولین به‌ویژه خواص و جوانان احساس مسئولیت حضور همیشگی درصحنه را از دست ندهند گفت: روز ۹ دی مخصوص فرد یا گروه خاصی نیست و تمامی مسئولان باید در راستای تجلی بصیرت و شفاف‌سازی موضع خود بکوشند.

فاطمی بصیر بیان کرد: بصیرت در هدف و انتخاب راه، ثبات قدم، شناخت درست دوست و دشمن، آفات و موانع راه انقلاب بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد نابودی اسلام و نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند خاطرنشان کرد: با بصیرت انقلابی مردم ایران‌ تحریم‌ها و تسلیم دشمن شدن معنا نخواهد داشت و صورت نخواهد پذیرفت و انقلاب همچنان زنده و توفنده باقی‌مانده و به راه خود ادامه خواهد داد.

امام‌جمعه سرخه تأکید کرد: دشمن و کشورهای استکبار جهانی باورها، آرمان‌ها، نگاه‌ها و ارزش‌های انقلاب را هدف تخریب خود قرار داده که حماسه‌هایی همچون ۹ دی خنثی‌کننده این توطئه‌هاست.

ثبت ۹۰۰۰ انبار استان سمنان در سامانه جامع انبارها

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت حدود ۹ هزار انبار و مراکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها خبر داد.

مهدی یحیایی در هشتمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا که در شهرستان دامغان برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن طرح شناسه دار کردن انبارها در استان، گفت: حدود ۹ هزار انبار و مراکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام‌شده است.

وی ضمن قدردانی از ارسال اطلاعات واحدهای صنفی شهرستان دامغان که با همکاری اتاق اصناف صورت گرفته است، عملکرد کشفیات قاچاق کالا و ارز در شهرستان دامغان را با توجه به گزارش‌های ارسالی مناسب ارزیابی کرد.

کارگاه‌های آموزشی مبارزه با قاچاق کالا در استان سمنان افزایش یابد

رئیس دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز اقدامات صورت گرفته درباره مبارزه با پدیده شوم قاچاق را در شهرستان دامغان مثبت ارزیابی کرد و خواستار افزایش برگزاری کارگاه آموزشی قاچاق کالا توسط دستگاه‌های استانی شد.

سید علیرضا هاشمی گفت: شهرستان‌های استان درزمینهٔ ارسال اطلاعات واحدهای صنفی جهت ثبت در سامانه انبارها عملکرد قابل قبولی داشتند که همین امر سبب موفقیت استان در طرح شناسه دار کردن انبارها در استان گردیده است.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از تشکل‌های مردم‌نهاد در پیشبرد اهداف مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد و افزود: اصلاح شبکه توزیع و طرح‌های تشدید بازرسی و برگزاری گشت‌های مشترک می‌تواند در پیشبرد اهداف مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا مؤثر باشد.

ایجاد سایت دائمی نمایشگاه بین‌المللی با نگاه صادرات در سمنان

استاندار سمنان گفت: با موافقت اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، سامانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی با نگاه صادرات در این استان ایجاد می‌شود.

محمدرضا خباز در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: با توجه به اینکه سامانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی از میزان پیشرفت فیزیکی نسبتاً مناسبی برخوردار بوده و اکنون نیز دایر و از آن بهره‌برداری می‌شود، بنابراین با موافقت و تصویب اعضای این کارگروه مقرر شد تا این سامانه با نگاه صادرات در مرکز استان ایجاد و فعالیت کند.

وی اظهار داشت: همچنین با موافقت و تصویب اعضای این کارگروه مقرر شد تا نمایشگاه تولیدات و عرضه محصولات با نگاه غیر صادرات در شاهرود راه‌اندازی و فعال شود.

خباز تصریح کرد: زمین نمایشگاه شهرستان شاهرود هم تأمین‌شده و دارای پیشرفت فیزیکی کمی است و باید حمایت و تقویت شود تا اصناف این شهرستان هم بتوانند تولیدات خود را در این مرکز عرضه کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: شهرستان‌های دیگر استان در صورت نیاز می‌توانند نمایشگاه عرضه تولیدات مختص شهرستان خود را دایر و راه‌اندازی کنند و هیچ منعی ندارد.

وی درباره ایجاد پایانه صادراتی در استان گفت: با توجه به اینکه طرح‌های ارائه‌شده ازنظر کارشناسی مناسب و بالایی برخوردار نبود و باید توجه بیشتری نسبت به این طرح‌ها صورت گیرد تا پس از تصویب در این کارگروه از سوی مرکز نیز تائید شود؛ بر این اساس مقرر شد کارگروهی با حضور کارشناسان تشکیل و در مدت ۱۵ روز طرح‌های ارائه‌شده را بررسی و هرکدام که قابلیت دفاع بیشتری و توجیه مناسبی داشت، مورد موافقت و تصویب اعضاء کارگروه قرار می‌گیرد؛ ولی تا اتخاذ تصمیم نهایی مشخص نیست در کدام شهرستان‌ها ایجاد شود.

زیرساخت‌های صادراتی استان سمنان بررسی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست از بررسی زیرساخت‌های صادراتی استان، با سه اولویت مهم خبر داد گفت: در این جلسه پیرامون زیرساخت‌های صادراتی استان سمنان، تشکیل پایانه صادراتی و سایت نمایشگاهی بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر شد.

بهروز اسودی تصریح کرد: در این نشست، زیرساخت‌های صادراتی با سه اولویت زیرسازی، درصد پیشرفت فیزیکی و زیرساخت‌های حمل‌ونقلی باهدف کاهش هزینه‌ها موردبررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار داشت: در این نشست در خصوص برنامه‌های ترویج تجارت خارجی استان در سال ۹۶ از قبیل برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، بازاریابی و سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری شد.

در هشت‌ماهه امسال حدود ۲۲۰ هزار تن انواع کالا از گمرک استان صادر شد که بیش از ۹۵ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید