» مطالب گذشته » آغاز پانزدهمین اجلاس پیرغلامان از فردا/ لرستان مقصد سال آینده اجلاس
مطالب گذشته

آغاز پانزدهمین اجلاس پیرغلامان از فردا/ لرستان مقصد سال آینده اجلاس

۲۰ شهریور ۹۶ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی دهقان نیری، دبیر پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: دوره پانزدهم اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی ۲۱ تا ۲۴ شهریور در شهر اصفهان برگزار می‌شود.در این اجلاس بیش از هزار مداح از سراسر کشور حضور داشته تا از ۱۰۳ مداح که متوسط سن آنها ۸۳ سال است، تجلیل به عمل بیاید.

وی افزود: در کنار این اجلاس بین‌المللی دو نشست علمی برگزار می‌شود؛ نخستین نشست در ارتباط با رفع خرافات در مورد سینه‌زنی و عزاداری سنتی و اصلاح شعر و نشست دوم در مورد ادیان آسمانی بوده که نمایندگانی از کلیمی‌ها، مسیحی‌ها، زرتشتی‌ها و ارامنه حضور دارند.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه روز ۲۲ شهریور و مراسم اختتامیه نیز روز ۲۳ در مسجد جامع اصفهان با حضور ۱۵ هزار نفر از مردم این شهر برگزار می‌شود. یکی از مراسمات ویژه تقدیم پرچم حضرت ابوالفضل (ع) به آستان امامزاده علی بن امام محمد باقر (ع) است که با حضور باشکوه مردم کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمان خارجی از ۳۲ کشور جهان در این اجلاس حضور دارند، گفت: هر سال به برگزار کننده سال بعد پرچم امام حسین (ع) تقدیم می‌شود در حالی که سال آینده اجلاس در لرستان برگزار شده و لذا استاندار لرستان با حضور در اصفهان این پرچم را دریافت و برنامه‌ریزی‌ها به جهت برگزاری اجلاس شانزدهم آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید