» مطالب گذشته » ۶ وزارتخانه دولت فاقد قانون مشخص است/ ۸۰ درصد صادرات ایران به ۱۰ کشور انجام می‌شود
مطالب گذشته

۶ وزارتخانه دولت فاقد قانون مشخص است/ ۸۰ درصد صادرات ایران به ۱۰ کشور انجام می‌شود

۱ آبان ۹۶ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، سید فرید موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در اجلاس سراسری مدیریت مشتری‌مداری گفت: در فضای کسب و کار کشور مشتری‌مداری نهادینه نشده است و اقتصاد ما فاصله زیادی با مدینه فاضله قانون اصل ۴۴ دارد.

وی با بیان اینکه مشتری‌مداری در اقتصادهای دیگر و سایر کشورها بیشتر از کشورمان است، اظهار داشت: ما گرفتار اقتصاد دولتی هستیم و علی‌رغم شعارها از آن فاصله نگرفته‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: یکی از موانع اصلی تحقق مدیریت مشتری‌‌مداری در بنگاه‌ها تفکر غالب‌ مدیریت دولتی است که نگذاشته‌ایم خصوصی‌سازی توانمند شود.

موسوی گفت: بسیار جای تأسف است که اعلام کنم حدود پنج تا شش وزارتخانه دولت جمهوری اسلامی ایران اصلاً قانون ندارد و معلوم نیست ابعاد و فلسفه وجودی این وزارتخانه‌ها چیست. وزیر بر اساس برداشت خودش برنامه می‌دهد و نماینده مجلس هم براساس برداشت خودش آن را بررسی می‌کند و دستگاه نظارتی هم براساس برداشت خودش نظارت می‌کند و آنچه مغفول مانده مشتری‌مداری است.

وی اظهار داشت: ما در کشور قانون کم نداریم بلکه تغییر مدل‌های حاکم بر اقتصاد کشور مورد نیاز است و آنچه اهمیت دارد بحث تغییر پارادایم‌های مدیریتی است.

* ۳ موضوع مهم که اقتصاد ایران را تغییر می‌دهد

در ادامه این همایش ابوذر ندیمی مشاور عالی معاون رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین کاری که می‌شود برای حمایت از مشتری انجام داد رقابت است زیرا با رقابت هم کیفیت بالا می‌رود و هم قیمت‌ها تنظیم می‌شود.

وی اظهار داشت: اولین چیزی که جهان توسعه یافته آن را حل کرد این بود که رقابت ایجاد کرد.

ندیمی گفت:‌ بخشی از رکود به این دلیل است که ما متناسب عمل نکرده‌ایم. اولین و مهم‌ترین موضوعی که اقتصاد ما را عوض می‌کند رقابت تام و تمام بین داخل و خارج است که البته با موانع مختلفی از جمله ارزی و سیاسی مواجه است.

وی اظهار داشت: دومین موضوعی که اقتصاد ما را عوض می‌کند عرصه فناوری است که عرضه‌ کننده کالا باید خودش را با آن تطبیق دهد.

مشاور عالی معاون رئیس جمهور گفت: در پنج سال گذشته یک زلزله فناوری در دنیا ایجاد شده و به صورت آنلاین امکان رصد اجناس در هر جایی که باشد وجود دارد.

ندیمی بیان داشت: سومین موضوع که اقتصاد ما را عوض می‌کند شرایط سیاسی ایران است که در این عرصه ناچاری‌هایی اقتصادی، ارزی، پول ملی و امثال آن ما را ناچار می‌کند که در راستای تنظیم روابط با مشتری عوض شویم.

* ۸۰ درصد صادرات ایران به ۱۰ کشور انجام می‌شود

در ادامه این همایش شهباز حسنپور رییس فراکسیون اصناف مجلس اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مربوط به ایران نیست و این اقتصاد از ۵۰ سال پیش در برخی از کشورها شروع شده و ما خیلی دیر آن را شروع کرده‌ایم.

وی افزود: در گذشته با کمترین نوساناتی که در بحث‌های منطقه‌ای اتفاق می‌افتاد دچار تزلزل می‌شدیم اما اکنون با توجه به اینکه گام‌هایی در اقتصاد مقاومتی برداشته‌ایم این اتفاق نمی‌افتد به طوری که خیلی از افراد در داخل و خارج از کشور در چند روزی که قرار بود ترامپ سخنرانی کند خواب آشفته می‌دیدند اما به خاطر مقدار مقاوم‌سازیی‌هایی که در اقتصاد انجام داده بودیم آب از آب تکان نخورد.

حسنپور بیان داشت:‌ در طی ۱۱۰ سال گذشته که مجلس و دولت داشته‌ایم همه دولت‌ها در بحث مسائل اقتصادی و مشتری‌مداری ناموفق بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بعضی از رایزن‌های بازرگانی ما فقط راه منزل و سفارتخانه را بلدند، گفت: اینان می‌ترسند که با چند بازرگان ارتباط برقرار کنند مبادا صندلی خود را از دست بدهند.

ریاست فراکسیون اصناف مجلس افزود: امروز در بحث رایزنان اقتصادی به دنبال تغییر رویکرد اساسی در وزارت صنعت، اقتصاد و امور خارجه هستیم.

وی با بیان اینکه اخیراً در سطح بالاترین مقام کشور یعنی مقام معظم رهبری تأکید شده روابط بین‌‌المللی را باید با تمام دنیا گسترش دهیم، گفت: این در حالی است که ۸۰ درصد صادرات ما به ۱۰ کشور جهان است و از ۱۵۰ بازار غافل بوده‌ایم.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید