» مطالب گذشته » انگلیس قویاً از برجام حمایت می‌کند/برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران همراه شویم
مطالب گذشته

انگلیس قویاً از برجام حمایت می‌کند/برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران همراه شویم

۱۱ آبان ۹۶ 0۰5

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه حمایت کشورش از برجام تأکید کرد. 

در بیانیه‌ای که دفتر نخست‌وزیری انگلیس درباره دیدار دو طرف در لندن منتشر کرده آمده است: «آنها درباره ایران رایزنی کردند، که نخست‌وزیر (ترزا می) ضمن تأکید  بر تداوم حمایت قوی انگلیس از برجام، دیدگاه مشترک ما با شریکان اروپایی‌مان را مبنی بر اینکه این توافق برای امنیت منطقه ضروری است، خاطرنشان کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «آنها توافق کردند که اجرای مناسب این توافق، حیاتی است و اینکه لازم است جامعه بین‌المللی برای مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه، از جمله حمایت این کشور از حزب‌الله در لبنان و سوریه همراه شود.»

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در سال ۲۰۱۵ به توافقی دست یافتند که قرار است در ازای ایجاد محدودیت‌هایی در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده به بهانه برنامه هسته‌ای علیه این کشور را رفع کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه توافق هسته‌ای بایستی «لغو» یا «اصلاح» شود، خواستار دائمی کردن محدودیت‌های ایران در این توافق شده است. 

در بیانیه دفتر نحست‌وزیری انگلیس آمده نتانیاهو و ترزا می درباره مسائل مربوط به سوریه و عراق نیز گفت‌وگو کرده‌اند. می بر ضرورت شکست داعش در این دو کشور تأکید کرده است. 

انتهای پیام/ M


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید