» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » همه مشکلات تهران حل شده است جز خیابان مصدق/سیئات مصدق
سینما و تئاتر

همه مشکلات تهران حل شده است جز خیابان مصدق/سیئات مصدق

۱۳ اسفند ۹۶ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به تازگی گفت: معبر حد فاصل بین خیابان انقلاب تا بزرگراه آیت الله حکیم را که در حال حاضر به نام کارگر شمالی معروف است کمیسیون پیشنهاد کرده است که این خیابان به نام مصدق نام گذاری شود و در ادامه خیابان کارگر جنوبی نیز با حذف پسوند جنوبی به نام کارگر شناخته شود.

این تغییر نام مصوبه کمیسیون به هیات رییسه اعلام وصول شده است و منتظر هستیم تا هیات رییسه این تغییر نام را در دستور کار صحن قرار دهد تا توسط اعضای شورای شهر به تصویب نهایی برسد.به همین دلیل باحجت‌الاسلام هادی خسروشاهی از علما و محققین معاصر به گفت‌وگو نشستیم که در ذیل می‌آید.

حجت‌الاسلام خسروشاهی با بیان اینکه مصدق اگر وظیفه‌ای انجام داده است سیئاتی از جمله خانه نشین کردن آیت‌الله کاشانی و زندانی کردن شهید نواب صفوی داشته است، گفت: ملی شدن صنعت نفت ربطی به مصدق ندارد و اولین کسی که خواستار ملی شدن صنعت نفت شد شهید نواب صفوی بود و سندش در کتاب راهنمای حقایق که در سال ۱۳۲۸ چاپ شده است موجود است.

وی افزود: شهید نواب در آن کتاب می‌گوید نفت باید ملی شود و در اختیار عموم قرار بگیرد. آقای مصدق خودش می‌گوید دکتر فاطمی در سال ۱۳۳۰ گفت نفت را ملی کنیم و ما هم ملی کردیم. مصدق نفت را ملی نکرد ملت ملی کرد.

خسروشاهی ادامه داد: حتی دوست ما محمد توسلی در دوران دولت موقت خیابانی به نام کریم پورشیرازی نامگذاری کرد که با آن لجن کاری که در دوران حیاتش انجام داد قابل دفاع نبود. حتی در آن ایام خیابانی به نام آیت‌الله کاشانی نامگذاری نکردند و بعدا یک بیابانی را به نام آیت‌الله کاشانی کردند که بعد‌ها خیابان شد و آباد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحمد‌الله همه مشکلات کشور حل شد فقط مانده بود نام خیابان آنهم حل شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید