» سیاسی » دولت » طرح «گام» برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی به بانک‌ها ابلاغ شد
دولت - سیاسی - صفحه اصلی

طرح «گام» برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی به بانک‌ها ابلاغ شد

۱۶ بهمن ۹۸ 1۰18

طرح «گام» برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی به بانک‌ها ابلاغ شد

به نقل از ایرنا – معاون اقتصادی ریاست جمهوری گفت: با پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب هیات دولت، طرحی با عنوان «گام» به بانک های عامل ابلاغ شده که هدف از اجرای آن تامین نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به سرمایه در گردش و حمایت از تولید داخلی است.

«محمد نهاوندیان» عصر چهارشنبه در پایان سفر به ساوه و افتتاح طرح های صنعتی شهر صنعتی کاوه به خبرنگاران، گفت: طرح گام از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل در سراسر کشور ابلاغ و بر اساس گزارش های دریافتی در بسیاری از مناطق نیز عملیاتی شده است.

وی اظهار کرد: با وجود همه فشارها و تصور بدخواهان مبنی بر اینکه می توانند اقتصاد و تولید ایران را با توقف و مشکل مواجه کنند اما در ۱۰ ماه اخیر شاهد رشد تولید ملی و صنعتی در کشور با سرمایه گذاری های جدید هستیم که ثابت می کند ملت ایران با وحدت و ایستادگی می تواند مکر بدخواهان را ناکام کند.

نهاوندیان در مورد رفع نیازهای ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور نیز گفت: با وجود همه محدودیت های موجود، ارز مورد نیاز واردات تامین شده و با فروکش کردن برخی التهابات تورمی که در سال ۹۷ شاهد آن بودیم، آمارها حاکی از آن است که در هشت ماه اخیر نیز روندی نزولی در تورم کشور ایجاد شده که از فشار بر روی واحدهای تولیدی برای تامین ارز و نقدینگی کاسته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری اظهار کرد: امروز در شهرستان ساوه بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری متنوع و جدید برای حمایت از تولید داخلی انجام شده که در دهه مبارک فجر پنج واحد صنعتی افتتاح شد.

وی ادامه داد:  آغاز به کار این کارخانه ها باعث رونق تولید و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر شده است.

نهاوندیان در مورد ظرفیت های صنعتی استان مرکزی، گفت: در این استان پایین ترین نرخ بیکاری کشور را داریم که نشان از رونق تولیدات صنعتی و کشاورزی و وضعیت مطلوب صادرات دارد و تلاش مدیران نیز برای بالا نگه داشتن پرچم تولید قابل ستایش است.

امروز پنج طرح صنعتی در زمینه تولید محصولات شیشه و بلور، لیفتراک، مقره برق، مصنوعات چوبی و کیک و کلوچه با حضور معاون اقتصادی ریاست جمهوری، استاندار مرکزی، فرماندار ساوه و جمعی از مسئولان افتتاح شد که این طرح ها در مجموع با پنج هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری  و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۴۵ نفر به مرحله تولید رسیدند.

شهرستان  ساوه دارای افزون بر ۵۵۰ کارخانه صنعتی و تولیدی با اشتغال حدود ۴۵ هزار کارگر است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید