» اجتماعی » چند خبر از دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر|از صدور پیام وزیر ارشاد تا اعلام تعداد آثار گالری‌های حاضر در جشنواره
اجتماعی

چند خبر از دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر|از صدور پیام وزیر ارشاد تا اعلام تعداد آثار گالری‌های حاضر در جشنواره

۲۹ بهمن ۹۸ 0۰10

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را خطاب به دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ‏صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

“هنرهای تجسمی، در روزگار شتابناک و پر تب و تاب امروز، مأمنی برای اندیشیدن، ماندگاری و مانایی ‏است. ‏

خانواده بزرگ هنرهای تجسمی، گروهی پرشور و شورانگیز از هنرهاست که توان برقراری گفت و گو دارد، ‏در نگاه معاصر و در مباحث میان رشته‌ای، فرصتهای جذابی برای آفرینش متفاوت ایجاد شده و ‏هنرمندان را به سمتی سوق داده است که از دل هنرها، گفت و گویی پرمایه و جاندار خلق میکنند. ‏

جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اگرچه نسبت به سایر جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی جوان است اما ‏فرصتی بی‌بدیل از جنس خلاقیت و نوآوری را پیش پای هنرمندان و دست‌اندرکاران قرار داده که در بستر ‏موقعیتها و فرصتهای تازه، به توفیقاتی دست یافته‌اند. در این سالها هنرمندان عرصه تجسمی با قدرت ‏تمام، آثار خود را در معرض داوری قرارداده‌اند و به فراخور جهان معاصر، آثار چندرسانه‌ای خلق کرده‌اند ‏که توصیف جهان امروز است. این آثار در جهان نیز، به خوبی عرضه و شناخته شده است. از این منظر، ‏جشنواره هنرهای تجسمی فجر، میتواند، فرصت برابری را برای همه هنرمندان فراهم سازد تا توانمندیهای خود را نمایش دهند.  ‏

هنرهای تجسمی , جشنواره هنرهای تجسمی فجر , دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر ,

این جشنواره، از دوره پیش با اقدامی در خور و شایسته، فضای مناسبی برای رونق بازار هنر و اقتصاد ‏هنرهای تجسمی ایجاد کرده است. حضور نگارخانه‌های کشور در دوره گذشته موجب شد تا در این دوره ‏نیز نگارخانه‌داران کشور با حضور خود، این پنجره تازه را برای ایجاد بازارهای تازه در هنرهای تجسمی ‏گشوده نگه دارند. ‏

هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی همواره در قبال مسائل اجتماعی برخوردی متعهدانه داشته و در این ‏ایام با احترام و سوگواری شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین جانباختگان فاجعه تلخ ‏سقوط هواپیمای مسافربری و همراهی با داغدیدگان سیل سیستان و بلوچستان، نشان دادند که تعهد ‏اجتماعی آنها بخش مهمی از بروز و ظهور هنرشان بوده و این دغدغه‌مندی شایسته ارج نهادن است. ‏

آغاز دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را به هنرمندان این عرصه، همکاران اداره کل هنرهای ‏تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و دبیرخانه جشنواره و همچنین دبیران و داوران این ‏دوره  جشنواره تبریک می گویم و توفیق ایشان را از درگاه خداوندی آرزومندم.‏”

سید عباس صالحی

حضور گالری‌ها با ۳۳۵ اثر در بخش چارسوی هنر 

امسال و در بخش چارسوی هنر دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، آثار گالری های  کشور با ۳۳۵ اثر در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

در دوازدهمین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر و در ادامه سیاستهایی که در بخش رونق بازار هنر از سال گذشته آغاز شده بود، امسال ۳۳ گالری با ۳۳۵ اثر در بخش چارسوی هنر حضور خواهند داشت و این آثار برای نمایش و فروش ارائه میشود.

یک گروه انتخابی طی سال فعال بوده اند ‏تا کمیت و کیفیت فعالیت گالریهای کشور را ارزیابی کنند. چارسوی هنر برآیند نمایشگاههای سالیانه ‏گالریها خواهد بود. ‏

هنرهای تجسمی , جشنواره هنرهای تجسمی فجر , دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر ,

گالریهای تهران و شهرستان ها آثار خود را به دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر می آوردند  که به دو صورت این آثار نمایش داده می شوند. بخشی از آنها در غرفه های ‏گالریها به نمایش گذاشته میشود و برخی نیز به صورت یک نمایشگاه واحد خواهد بود و آثار کنار هم بدون نام گالری چیدمان میشوند و دو طبقه در موسسه فرهنگی هنری صبا برای این منظور در نظر گرفته شده است.

بخش چارسوی هنر امسال در قالب۱۶ غرفه و ۲۲ اکسپو برگزار می شود. تعداد آثاری که در بخش غرفه‌ها به نمایش در می آید،۲۱۰ اثر و تعداد آثار بخش اکسپو نیز ۱۲۵ اثر است.

نگارخانه‌های چاسوی هنر ۹۸ (به ترتیب الفبا) عبارتند از: آریانا (تهران)، آس (تهران)، آگ ‏‏(تهران)، آسوریک (مازندران/سلمان‌شهر)، آویسنیت (یزد)، اثر (تهران)، احسان (تهران)، ‏اسپیناس (تهران)، ایده (تهران)، باروک (تهران)، ترانه باران (تهران)، تِم (تهران)، ثالث ‏‏(تهران)، جاوید (تهران)، دستان (تهران)، دیبا (اصفهان)، راضی (یزد)، رنگ و ترنگ ‏‏(مازندران/تنکابن)، ژینوس (تهران)، شَلمان (تهران)، شَمیده (تهران)، شیرین (تهران)، شیث ‏‏(تهران)، عکاسان جوان (تهران)، گویا (تهران)، لاجوردی (تهران)، محسن (تهران)، مژده ‏‏(تهران)، ملک (تهران)، نقش و خط (تهران)، هفت آینه (مازندران/ساری)، هگمتانه (همدان)، ‏هونره (اصفهان)‏.

انتشار پادکست خبری روزانه در جشنواره تجسمی فجر

پادکست صوتی اخبار و رویدادهای دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، به نام طوبای زرین از روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه همزمان با افتتاحیه جشنواره منتشر میشود.

پادکست خبری روزانه جشنواره با عنوان طوبای زرین هر روز ساعت ۱۴ بر روی تارنمای جشنواره به نشانی ivafestival.ir و کانال رسمی جشنواره به نشانی @tajasomi  منتشر خواهد شد.

هنرهای تجسمی , جشنواره هنرهای تجسمی فجر , دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر ,

این پادکست خبری به تهیه کنندگی غزل نهانی، شامل اطلاع رسانی صوتی رویدادهای جشنواره و گفتگو با مدیران و دبیران جشنواره، هنرمندان و گالری داران است.

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از روز ۲۹ بهمن تا ۵ اسفند در فرهنگستان هنر، ‏مؤسسه صبا ‏برگزار میشود.‏  

انتهای پیام/

 

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید