به نقل از خبرگزاری برنا؛ هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شد و نمایندگان ایران مقابل رقبای خود به میدان رفتند. در مجموع از چهار مسابقه انجام شده، تنها یک امتیاز سهم تیم‌های ایرانی شد تا عملکرد ضعیفی از سوی استقلال، شهرخودرو، پرسپولیس و سپاهان به ثبت برسد.

در گروه اول این رقابت ها تیم های استقلال و الاهلی عربستان در کویت به مصاف هم رفتند و در حالی که استقلال بازیکنان کلیدی خود را در اختیار نداشت، با نتیجه دو بر یک مغلوب حریفش شد تا دست خالی زمین را ترک کند. در این مسابقه تیم استقلال توسط ارسلان مطهری، ستاره این روزهای خود یک بار دروازه حریف را باز کرد و یک بار دیگر هم این کار را انجام داد که داور به اشتباه گل صحیح استقلال را نپذیرفت تا الاهلی صاحب سه امتیاز شود. استقلال در مسابقه اول خود نیز برابر الشرطه عراق به تساوی رسید تا از دو بازی تنها یک امتیاز دخیره کرده باشد. استقلال در هفته سوم میهمان تیم چهار امتیازی الوحده امارات خواهد بود.

در گروه دوم نیز تیم شهرخودرو در ازبکستان میهمان تیم پاختاکور بود و برابر حریف ازبکستانی خود با حساب سه بر صفر شکست خورد تا دومین باخت را متحمل شود. شهرخودرو در نیمه نخست بازی نسبتا خوبی را ارائه داد و توسط محمد قاضی نیز صاحب فرصت خوب گلزنی شد اما اتفاق خاصی رخ نداد. در نیمه دوم نیز تیم پاختاکور با درخشش جلال الدین مارشاریپوف، بازیکن خلاق و تکنیکی خود توانست تیم شهرخودرو را تحت فشار بگذارد و سه بار موفق به گلزنی شود. این تیم در هفته سوم در امارات به مصاف شباب الاهلی امارات می رود تا تقابل دو تیم بازنده شکل بگیرد.

در گروه سوم هم تیم پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در امارات میهمان الشارجه بود و این جدال به تساوی دو-دو انجامید تا امتیازات تقسیم شود. پرسپولیس در نیمه اول دو بار با دو گل علی علیپور که روی پاس های مهدی ترابی به دست آمد از حریف پیش افتاد اما هر دو بار تیم الشارجه توانست از ضعف خط دفاعی پرسپولیس که شجاع خلیل زاده سرآمد آن بود استفاده و دروازه سنگربان کم انگیزه این روزهای پرسپولیس یعنی علیرضا بیرانوند را باز کند تا دو امتیاز مهم از جیب تیم یحیی گل محمدی خارج شود. در این گروه تیم التعاون عربستان با کسب دو برد در صدر جدول قرار دارد و تیم های الدحیل، الشارجه و پرسپولیس در رتبه های دوم، سوم و چهارم قرار دارند. پرسپولیس در هفته سوم با تیم قدرتمند التعاون بازی می کند و باید دید قرمزها چه نتیجه ای را از تنها تیم بدون گل خورده غرب آسیا به دست خواهند آورد.

بیشتر بخوانید:

  • سیدصالحی: گل‌محمدی برخی از بازیکنان را باید نیمکت‌نشین کند/ سپاهان نمایش خوبی مقابل السد نداشت
  • توقف قرمزها با اشتباه مدافعان/ دو امتیاز از دست پرسپولیس پرید

در گروه چهارم نیز تیم سپاهان در دوحه میهمان السد قطر بود و با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف قدرتمند خود شد تا بعد از برد پرگل هفته پیش برابر العین امارات، شکست تلخی را متحمل شود. تیم سپاهان در نیمه نخست با تساوی بدون گل به رختکن رفت اما در نیمه دوم شاگردان ژاوی هرناندز با درخشش بازیکنان خود نظیر بغداد بونجاح، اکرم عفیف و حسن الهیدوس حریف را ناکام گذاشتند تا سه امتیاز شیرین نصیب السد شود. اگر در این مسابقه درخشش پیام نیازمند در درون دروازه سپاهان نبود، تیم السد می توانست چند گل دیگر را به ثمر برساند اما این اتفاق رخ نداد. ضمن اینکه نباید از غیبت کی روش استنلی، مهاجم سپاهان که به خاطر مصدومیت از لیست زردپوشان خط خورد، به سادگی عبور کرد تا خط آتش طلایی پوشان کارایی گذشته را نداشته باشد. در این گروه دو تیم السد و النصر چهار امتیازی هستند و سپاهان با سه امتیاز و العین بدون امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار دارند. سپاهان در هفته سوم میهمان تیم عربستانی النصر خواهد بود.

با توجه به دو هفته سپری شده و در هشت دیداری که نمایندگان ایران به مصاف حریفان رفتند، کسب تنها یک برد نمی تواند قابل قبول باشد اما اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم های استقلال، شهرخودرو، پرسپولیس و سپاهان باید درس بگیرند و با رفع نقاط ضعف خود بتوانند این نتایج را جبران و گره کور صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان را در مسابقات آتی خود باز کنند.

در زیر صحبت های اهالی فوتبال را درخصوص عملکرد نمایندگان ایران می خوانید.

لطفی: عدات حکم می‌کرد استقلال برنده باشد/ آبی‌پوشان در ساختار دفاعی مشکل دارند

سعید لطفی، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره دیدار این تیم مقابل الاهلی عربستان به خبرنگار برنا گفت: بازی بسیار خوبی را شاهد بودیم و فکر نمی‌کردم استقلال با وجود تعداد بالای مصدومان بتواند به این خوبی بازی کند. نباید از بازی زیبا آبی پوشان به راحتی بگذریم. تیم هر وقت سرعت می داد به راحتی سوار بود و با پرس توپ را از حریف می‌گرفت. معتقدم عدالت حکم می کرد استقلال برنده باشد و حداقل نتیجه ای که رقم بخورد تساوی باشد، نه باخت.

مدافع پیشین استقلال و تیم ملی اظهار داشت: استقلال در بحث ساختار دفاعی دچار مشکل است این بحث مربوط به زمان حال نیست، بلکه مربوط به قبل است و در زمان استراماچونی نیز دفاع استقلال مشکلاتی داشت که باید در بلندمدت آنها برطرف شوند.

لطفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه برخی از بازی دانشگر یا چشمی در این دیدار انتقاد می‌کنند، عنوان کرد: دانشگر یکی از داشته های خوب باشگاه استقلال است و چشمی نیز در این دیدار علی رغم بازی های گذشته در پست دیگری بازی کرد. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم کریمی و باقری هر کدام اگر در بازی بودند، استقلال در خط هافبکش تغییری ایجاد نمی کرد. جوانان استقلال نشان دادند، می توانند آینده ای روشن برای این تیم ترسیم کنند. به شخصه به برخی بازیکنان مانند طاهرخانی امیدوارم و بودوروف هم هنوز با تیم هماهنگ نشده و ای کاش در قلب خط دفاعی در این دیدار قرار نمی گرفت.

بازیکن سابق آبی پوشان پایتخت با اشاره به بازی های فشرده تیم استقلال تصریح کرد: استقلال تا پایان سال باید هفت بازی انجام دهد. علاوه بر مباحث فنی و این موضوع که ریکاوری بازیکنان و بازگشت مصدومان اهمیت بالایی در نتیجه گیری تیم دارد، بنده معتقدم مدیریت باشگاه نیز باید تلاش مضاعفی کند تا تیم در یک آرامش نسبی به فعالیت خود ادامه دهد. ضمن اینکه بسیار امیدوارم استقلال با رسیدن مصدومان خود بتواند از این گروه صعود کند و در یکی از جام‌های داخلی نیز به قهرمانی برسد. استقلال توان و قابلیت این دو مهم را دارد و هواداران باید در این راه مانند همیشه از تیم محبوب خود حمایت کنند.

سیدصالحی: گل‌محمدی برخی از بازیکنان را باید نیمکت‌نشین کند/ سپاهان نمایش خوبی مقابل السد نداشت

سیدمهدی سیدصالحی، پیشکسوت فوتبال و باشگاه پرسپولیس پیرامون تساوی پرسپولیس مقابل الشارجه امارات به خبرنگار برنا گفت: پرسپولیس بازی را بسیار خوب شروع کرد و توانست برتری خود را به حریف دیکته کند اما تمرکز بازیکنان در فاز دفاعی بسیار پایین بود، به همین دلیل مانند بازی با الدحیل، پرسپولیس گل های مبتدیانه دریافت کرد.

مهاجم سابق فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا به نظرش بیرانوند به لحاظ فنی افت کرده است یا خیر، اظهار داشت: همانگونه که پیش از این نیز گفتم پرسپولیس در فاز دفاعی عملکرد مناسبی نداشت و بیرانوند هم فکر می‌کنم از زمانی که بحث رفتنش از پرسپولیس و حضور در فوتبال اروپا قطعی شد دچار افت شده و انگیزه کافی را مانند قبل در او نمی‌بینیم.

سیدصالحی در ادامه عنوان کرد: فکر می کنم گل محمدی هنوز به آن شناختی که نیاز دارد در پرسپولیس نرسیده چرا که تیم نه انگیزه کافی دارد نه تمرکز کافی، همه این موارد نیز به بحث روحی و روانی باز می گردد. به هرحال من جای او بودم بازیکنانی را که کم انگیزه هستند، نیمکت‌نشین می‌کردم. پرسپولیس یکی از پرمهره ترین سال های خودش را پشت سر می گذارد.

مهاجم سابق سپاهان درباره باخت شاگردان قلعه‌نویی مقابل السد نیز اظهار داشت: سپاهان نمایش خوبی نداشت. السد از تیم های قدرتمند غرب آسیا است و ژاوی توانسته افکار اسپانیایی خود را به این تیم و بازیکنانش انتقال دهد. سپاهان هم روی گل های اول و دوم عملکرد مناسبی نداشت و بی تردید عدم حضور استنلی کی روش در این تیم تاثیر خود را نشان داد.

سیدصالحی که سابقه بازی در استقلال را نیز در کارنامه خود دارد، در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به عدم نتیجه گیری تیم های ایرانی در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: استقلال در بازی که می توانست برنده شود نتیجه را واگذار کرد. عدم تمرکز بازیکنان در استقلال هم به چشم می‌خورد و فکر می کنم دانشگر روی گل صحیح استقلال که آفساید اعلام شد این موضوع را تایید کرد که برخی بازیکنان وحدت تاکتیکی را فراموش کرده و به بازی احساسی روی آورده اند و حضور خود این بازیکن در جلوی دروازه حریف در آن صحنه نشان دهنده همین موضوع است. البته شهرخودرو نیز حدوداً همین مشکل را داشت. معتقدم تمام نمایندگان ایران با بررسی عملکرد بازی های خودشان باید از نتایج کسب شده بیشترین درس و بهره را بگیرند و در آینده نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

منیعی: مجیدی آزمون دشواری دارد/ استقلال یکی از مدعیان صعود است

میثم منیعی، هافبک اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال، درباره آخرین وضعیت این تیم و بازی آبی‌پوشان مقابل الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار برنا گفت: شرایط روی هم رفته در این بازی به گونه‌ای بود که بدشانسی در این دیدار تیم را تحت تاثیر قرار داده بود.

وی افزود: البته نمی‌توان از این نکته به راحتی گذشت که در خط دفاعی مشکلاتی وجود دارد و باید برطرف شود. در سیستم سه دفاعی بازیکنان جناحین اهمیت بالایی دارند. به ویژه در ضدحملات تیم نقاط ضعفی دارد. البته این موضوع در بحث هجومی وجود ندارد و تیم عملکرد خوبی دارد. معتقدم استقلال می‌تواند با چهار دفاع بازی کند و حتی می‌توان یک جناح را ایستا کرد و یک طرف دیگر را رونده.

بازیکن اسبق استقلال عنوان کرد: درباره آسیا باید به این نکته اشاره کنم که استقلال از این گروه می‌تواند صعود کند و در لیگ و جام حذفی هم موفق باشد و یکی از مدعیان اصلی در لیگ به شمار می‌رود و تا هفته‌های پایانی نیز این موضوع ادامه دارد. البته این موضوع در گروه این است که تیم به لحاظ روحی و روانی در وضعیت مناسبی باشد و بازیکنان بازی به بازی با تمرکز وارد زمین شوند. هر بازی لیگ در هفته‌های پایانی برای خودش فینال است و این قاعده برای آسیا هم صدق می‌کند.

هافبک اسبق تیم ملی دربخش دیگری از صحبت‌هایش پیرامون برخی انتقادات از دانشگر گفت: ابتدا باید بگویم من چیز شاخصی در مدافع بلغار نمی‌بینم و او آن سطحی که می‌گفتند را نتوانسته از خود نشان دهد و بودوروف در حد یک بازیکن معمولی بوده است. دانشگر بارها برای استقلال درخشیده است، اینکه یک بازیکن در طول فصل اشتباه داشته باشد نکته عجیبی نیست و نباید بازیکن را به خاطر یک اشتباه تحت فشار بگذاریم.

منیعی در بخش پایانی صحبت‌هایش تصریح کرد: معتقدم مجیدی آزمون سختی در استقلال دارد و اهمیت کار او در این برهه تاثیر بسزایی در تیم باشد. امیدوارم مصدومان استقلال هرچه زودتر به تیم اضافه شوند.

ناصحی: شهرخودرو با بدترین قرعه مواجه شد/ اکثر بازیکنان تجربه بازی در آسیا را ندارند

رضا ناصحی، بازیکن سابق تیم شهرخودرو درخصوص عملکرد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا که با باخت نماینده مشهد همراه شد، در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: این تجربه اول تیم شهرخودرو و حتی می‌توانم بگویم تیم‌ مشهد در فوتبال آسیا است، به همین دلیل شرایط مقداری برای آن‌ها متفاوت است. در نیمه اول خوب و حساب شده بازی کردند و تا جایی که توانستند پاس دادند ولی به نظرم قدرت بدنی و کار تاکتیکی پاختاکور بهتر بود و توانستند در زمین خیلی خوب هم دیگر را پیدا کنند و پاس بدهند. به نظرم با این نتیجه چیزی از ارزش‌های شهرخودرو در آسیا کم نمی‌شود در چنین میادینی تجربه می‌تواند به تیم کمک کند. شرایط امکانات سخت افزاری آسیا با تیم‌های ما بسیار متفاوت است، از طرفی هم نمی‌شود کتمان کرد که باشگاه شهرخودرو تمام توانش را گذشته و برای بازیکنان پرواز چارتر گرفتند تا تیم مستقیم از  مشهد به ازبکستان بروند و از لحاظ بدنی به مشکل نخورند.

وی در ادامه افزود: بازیکنان شهرخودرو نیمه اول را خوب بازی کردند و نیمه دوم از لحاظ بدنی قدرت پاختاکور چربید و توانستند فوتبال بهتری بازی کنند. وقتی گل اول را زدند توانستند گل‌های بعدی را هم به ثمر برسانند اما همه بازیکنان و کادرفنی تمام توانشان را گذاشتند و امیدوارم که درس بگیرند و تجربه شود تا بتوانند در بازی‌های بعدی انشاالله به نتایج لازم برسند.

بازیکن سابق شهرخودرو در پایان گفت: این قرعه برای تیم شهرخودرو خیلی سخت بود و اگر شرایط طوری بود که می‌توانستند حداقل یکی از بازی را در مشهد برگزار کنند، خیلی به آن‌ها کمک می‌کرد، به هرحال هم فشردگی مسابقات است. امیدوارم اعضای کادرفنی بتوانند چرخشی عمل کنند و بازیکنانی را به زمین بیاورند که بتوانند از لحاظ بدنی به تیم کمک کنند و بیشتر گردش توپ داشته باشند. در این شرایط قطعا می‌توانند موقعیت‌های خوبی ایجاد کنند. در این دیدار هم توانستند چند موقعیت خوب ایجاد کنند و در بحث ضربات ایستگاهی عالی عمل کردند. انشاالله از تجربیات استفاده کنند که بتوانند بهترین بازی را در دیدارهای بعدی اجرا کنند.