» اجتماعی » آخرین اخبار از وضعیت استان‌های سیل زده
اجتماعی - حوادث و بلایا - صفحه اصلی

آخرین اخبار از وضعیت استان‌های سیل زده

۵ فروردین ۹۹ 0۰28

حضور تیم‌های واکنش سریع در مناطق سیل زده

مرگ ۲ نفر در سیل جنوب سیستان و بلوچستان

طی دو روز اخیر بارش باران و برف در برخی از استان های کشور موجب بروز سیل و خسارت شد.

آخرین اخبار از وضعیت استان های سیل زدهبه گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری نشریه فرزندان آسمانی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی  با ورود به سال ۹۹، سامانه جدید بارشی نیز وارد کشور خواهد شد که شاهد بارش باران در غرب و شمال‌ غرب کشور خواهیم بود، ضمن اینکه این سامانه بارشی بخش‌هایی از شمال‌شرق و شرق کشور را نیز بارانی خواهد کرد.

این سامانه بارشی روز شنبه دوم فروردین غرب و جنوب کشور را در بر گرفت و شمال شرق با بارش پراکنده همراه شد.

سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان جان ۲ نفر را گرفت

نادر ستوده رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار داشت: روز گذشته سقوط یک دستگاه کامیون از پل در مسیر نیکشهر – ایرانشهر سبب مرگ راننده تریلی شد.

او افزود: همچنین یک مورد غرق شدگی در رودخانه‌های محلی در شهرستان سرباز در شبانه روز گذشته گزارش شد.

حضور تیم‌های واکنش سریع در مناطق سیل زده

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: بر اثر بارش شدید باران و سیل ناشی از آن تا صبح امروز (سه شنبه، ۵ فروردین) ساعت ۸:۳۰ در استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، خراسان جنوبی و رضوی، مازندران، سمنان و کرمان موجب مصدومیت ۲۱ نفر شد که ۱۶ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی اعزام و ۵ نفر دیگر نیز در محل به صورت سرپایی درمان شدند.

سد پیشین شهرستان سرباز سرریز کرد

محمد دلمرادی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سد پیشین شهرستان سرباز با حجم مخزن ١٧۵ میلیون مترمکعب سرریز شد.

او بیان کرد: ٢٣ میلیون مترمکعب آب در پی بارندگی‌ها و سیلاب‌های چند روز اخیر در پشت سد پیشین ذخیره شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سد پیشین با ظرفیت ۱۷۵ میلیون متر مکعب آب با هدف جمع‌آوری آب باران‌های فصلی، جلوگیری از روان شدن سیلاب‌ها و کمک به احیا زمین‌های کشاورزی منطقه باهوکلات دشتیاری ساخته شده است.

بیشترین خسارات سیل جنوب را رودباری‌ها دیدند

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،با اعلام اینکه در سیل دو روز گذشته جنوب استان کرمان، شهرستان رودبار بیشترین خسارات را از سیل دیده است، گفت:شهر زهکلوت از توابع شهرستان رودبار و مناطقی دیگر در جازموریان آسیب زیادی دیدند.

او افزود: شهرستان‌های رودبار، قلعه گنج، کهنوج و ریگان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفتند و متحمل خسارت‌های زیادی شدند.

محور زابل- زاهدان بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مسیر زابل – زاهدان محدوده سه‌راهی دشتک که بر اثر توفان شدید و گرد و خاک بسته شده بود با فروکش کردن باد بازگشایی شد.

او با بیان اینکه تمامی گشت‌های راهداری در مسیرهای مواصلاتی حضور دارند از مردم خواست تا پیش از ورود به جاده از طریق سامانه‌های تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها اطلاع یابند.

امداد رسانی به هزار و چهارصد خانوار سیل زده در جنوب کرمان

فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اعلام اینکه شهرستان‌های قلعه گنج، ریگان، رودبارجنوب و کهنوج درگیر سیل در روز‌های سوم و چهارم فروردین بودند، گفت: از همان ساعات اولیه صبح، ۲۹ تیم در قالب ۸۲ کادر و نجاتگر هلال احمر استان کرمان به مناطق سیل زده جنوب استان اعزام شد.

او افزود:در این حادثه  یک هزار و ۴۴۶ خانوار درگیر سیل بودند که امداد رسانی به آنها انجام شده است.

تردد روان در محوهای کوهستانی گلستان/لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ

بیگی، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: از روز گذشته ساعت ۴ صبح برف با شدت زیاد در درازنو، توسکستان، افراتخته، دهنه محمد آباد، اولنگ، دوزین، قلعه قاف و خوش ییلاق شروع به باریدن کرد.

او افزود: ۳۴۰ نیروی راهداری در قالب ۳۲ تیم از دوشب گذشته در جاده‌های استان مستقر شدند و مشغول به فعالیت هستند.

بیگی ادامه داد: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی همچنان بارش‌ها به شکل خفیف ادامه دارد و تا ظهر امروز در منطقه درازنو و توسکستان شاهد بارش برف خواهیم بود.

مسدود بودن محور ریگان_ ایرانشهر تا اطلاع ثانوی/ مسیر جایگزین فهرج_ زاهدان است

سروان غضنفری پور جانشین پلیس راه ریگان _ایرانشهر امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مسیر ترانزیتی ریگان چابهار باعث تخریب چندین دهانه پل گردید که این امر مسدود شدن محور را در پی داشته است.

او در ادامه افزود: رانندگان مسیر ریگان _چابهار می‌توانند از مسیر جایگزین فهرج_ زاهدان تا اطلاع ثانوی تردد نمایند.

خسارت ۱۵ میلیارد تومانی سیل در قلعه گنج

محمد جعفر جهانگیری جانشین مدیریت بحران در قلعه گنج گفت: بارش شدید باران سبب ایجاد سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در قلعه گنج شد و ۱۵ میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

او با بیان اینکه بارندگی‌ها در۲۴ ساعت گذشته خسارت مالی زیادی در بخش‌های کشاورزی، برق، راه، مسکن و ابفار بوجود آورد، افزود: خوشبختانه خسارت جانی در این منطقه نداشتیم.

جهانگیری با اشاره به ۳۷ روستا در شهرستان قلعه گنج درگیر سیل شده اند، بیان داشت: نیرو‌های امدادی شهرستان تاکنون در حوزه‌های مختلف در حال امداد رسانی هستند.

سیل خسارت زیادی به فاریاب وارد کرد

امین محمد حسنی دبیر ستاد بحران شهرستان فاریاب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ گفت: راه ارتباطی بیش از ۳۰ روستا در فاریاب قطع و ۳۵۰ کیلومتر راه دسترسی روستایی خراب و ۲۰ کیلومتر شانه راه اصلی محور فاریاب به کهنوج تخریب شده است.

او افزود: ۲۰ دستگاه آبنما در این محور خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی داشته است که بیش از ۱۵ دستگاه ماشین سواری در محور فاریاب، زهمکان، ارزوییه توسط دهیاری روستای زهمکان اسکان موقت داده شد.

محمدحسنی تصریح کرد: در بخش کشاورزی ۹۰ هکتار زمین زراعی گندم و هندوانه به طور کلی تخریب و ۶ رشته قنوات دچار خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی شده است.

سیل جان راننده تریلی را در قصرقند گرفت

راشکی مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: :بر اثر طغیان رودخانه محلی مورتینس در بخش ساربوک شهرستان قصرقند یک دستگاه تریلی وولو طعمه سیل شد.

او افزود:این حادثه در ۵۵ کیلومتری پایگاه امداد و نجات به سمت شهرستان قصرقند اتفاق افتاد و نجاتگران نجات ۴۲ جمعیت هلال احمر نیکشهر با همکاری ستاد بحران منطقه نسبت به جستجو و رهاسازی پیکر بی جان راننده از رودخانه اقدام کرده و سپس جسد وی به مقامات قضایی تحویل شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید