» سیاسی » دولت » ممنوعیت‌های تردد
دولت - سیاسی - صفحه اصلی

ممنوعیت‌های تردد

۸ فروردین ۹۹ 2۰30

توزیع کارت تردد برای شاغلین

استاندار تهران گفت: تمامی ممنوعیت‌های ترددی در استان تهران تا دو هفته ادامه دارد و برای روز ۱۳ فروردین هم تمامی پارک ها و بوستان ها و مراکز تفریحی در تمام استان تهران تعطیل هستند و اجازه تجمع داده نخواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره ممنوعیت مبادی ورودی و خروجی استان تهران اظهار داشت: براساس آماری که از پلیس دریافت کردم، امروز هیچ‌گونه خودروی غیربومی وارد تهران نشده است و هیچ خودروی تهرانی نیز از استان خارج نشده است. 

هیچ خودروی بومی خارج و هیچ خودروی غیر بومی وارد تهران نشده است

وی تأکید کرد: بدون هیچ‌گونه رانت و فشاری، طرح ممنوعیت ورود و خروج خودروهای غیربومی به استان تهران اجرایی شده است و ادامه نیز دارد.

وی ادامه داد: مقرر شده است که ممنوعیت ورود و خروج خودروها تا دو هفته ادامه داشته باشد و تغییرات احتمالی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد. ولی استانداری تهران آمادگی لازم را برای اجرای دو هفته‌ای این  ممنوعیت‌ها دارد. 

ارائه کارت به کارمندان و کارگران استانی

وی یادآور شد: سازوکاری در نظر گرفته شده است که کارمندان و کارگرانی که در استان‌های تهران، البرز و یا سمنان سکونت دارند و یا شاغل هستند، با دریافت کارتی مشخص بتوانند تردد داشته باشند، چرا که تعدادی از کارگران و کارمندان هستند که در استان تهران ساکن هستند ولی محل کارشان در دیگر استان‌ها است و یا بالعکس، که مقرر شد این موارد احصا شود و کارتی از سوی پلیس در اختیارشان قرار بگیرد تا بتوانند تردد داشته باشند. 

محسنی بندپی بیان داشت: در این خصوص از روز چهارشنبه هفته گذشته نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زده شده است تا کارمندان و کارگران خود را در این خصوص معرفی کنند.

سفر برگ چیست؟

وی درباره سامانه سفربرگ شهرداری تهران نیز گفت: شهرداری در جلسه مطرح کرد که سامانه‌ای با عنوان «سفر برگ» که می‌توانند مردم در تردد کاری و ضروری که بین شهرستان‌های استان تهران دارند، در این سامانه ثبت‌نام کنند و نسبت به دریافت «سفر برگ» اقدام کنند. 

ممنوعیت های سیزده فروردین

وی درباره ممنوعیت‌های روز سیزدهم فروردین‌ماه نیزگفت: قطعاً در روز سیزدهم فروردین ماه و دیگر روزها، مردم نمی‌توانند در بوستان‌ها، مراکز خرید و یا دیگر بخش‌ها تجمعی داشته باشند، ولی ممنوعیت تردد از در خانه‌ها هم ندارند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: صددرصد نه تنها در شهر تهران بلکه در دیگر شهرستان‌های اطراف استان تهران هم تمهیداتی اندیشیده شده است که از تجمعات جلوگیری شود.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید