» اجتماعی » نمایشنامه «شایعات» نیل سایمون را برای تماشاگر ایرانی ملموس کردیم
اجتماعی

نمایشنامه «شایعات» نیل سایمون را برای تماشاگر ایرانی ملموس کردیم

۲۰ مرداد ۹۵ 0۰15

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، کارگردان نمایش داستان عامه‌پسند که هم اکنون در تماشاخانه انتظامی روی صحنه اجراست، گفت: این نمایش اقتباسی از نمایشنامه «شایعات» نیل سایمون است که با ایجاد تغییراتی در متن و بومی‌سازی، سعی کردیم آن را به فضای جامعه خودمان نزدیک کنیم تا برای تماشاگر ایرانی ملموس سازیم.

سید مهدی احمدپناه افزود: نیل سایمون از بزرگان نمایشنامه‌نویسی است و آثار فاخری از خود به جای گذارده و به راحتی نمی‌توان در آثار آنان دست برد یا کوتاه‌سازی کرد و یا حتی مطالبی را حذف کرد؛ اما با توجه به اینکه بسیاری از نامها، دیالوگها، شوخیها، حوادث و … در فضای آمریکا رخ داده و مردم ایران با آنها بیگانه هستند. لذا این دست نمایشنامه‌ها برای مخاطب جذاب نیست و مدتها تحقیق و بررسی کردیم تا بتوانیم موقعیتهای حادث شده در آن را ایرانیزه کنیم تا هم مخاطب راحت‌تر با نمایش ارتباط برقرار کند و هم ما نقدهایمان بر جامعه را بدون لفافه بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی نمایش ایجاد یک فضای سرگرم کننده برای مخاطب بود، تصریح کرد: از خلال این سرگرمی سعی کردیم به بخشهای از جامعه از جمله برخی نوع ارتباط میان زن و شوهرها، مسائل سیاسی جامعه و صدا و سیما نقدی سازنده داشته باشیم.

احمدپناه در خصوص علت عدم استفاده از دکور خاصی برای نمایش داستان عامه پسند نیز گفت: اعتقاد من بر این است که هنر نمایش متکی به بازیگر است و اوست که سلطان صحنه محسوب می‌شود و یک دکور عالی، موسیقی عالی، نور عالی و … آنقدر تاثیری ندارد که یک بازیگر خوب دارد، لذا من در کارهایم سعی می‌کنم تاکیدم را بیشتر بر بازیگر گذارم.

نمایش داستان عامه پسند با بازی مژده دایی، محمدرضا آبانگاه، آزاده عبدالهی، محمد طیب طاهر، نکیسا نعمت نژاد، کوشیار کرمی، شفق شکری، علیرضا زارع پرست، وحید حبیبیان، محمد بهمن زاده تا ۲۲ مردادماه ساعت ۱۹ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید