» صفحه اصلی » دولت ترکیه حکم جلب هاکان شوکور را صادر کرد
صفحه اصلی

دولت ترکیه حکم جلب هاکان شوکور را صادر کرد

۲۲ مرداد ۹۵ 1۰10

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دولت ترکیه حکم جلب هاکان شوکور، اسطوره فوتبال ترکیه که سال‌ها در تیم ملی فوتبال این کشور عضویت داشت و یکی از سرشناس‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ ترکیه به شمار می‌رود را به دلیل آنچه نقش داشتن در کودتای نافرجام اخیر ترکیه عنوان شده، صادر کرد. گفته می‌شود مهاجم پیشین اینتر با نیروهای مسلح طرفدار فتح‌الله گولن، رهبر مخالفان دولت فعلی ترکیه که در آمریکا به سر می‌برد، در ارتباط بوده است.

شوکور سال گذشته بود که به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ترکیه پیش از این متهم به این شده بود که در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی «توئیتر» به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه توهین کرده است. البته شوکور بعداً اعلام کرده بود که منظور او از پیامی که در حساب کاربری‌ توئیترش منتشر کرده، به رئیس جمهوری ترکیه نبوده است.

شوکور بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۷ عضو تیم ملی ترکیه بود و در ۱۱۲ بازی ملی ۵۱ گل به ثمر رساند. او در جام جهانی ۲۰۰۲ که ترکیه به عنوان سومی رسید، عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشت. مهاجم پیشین تیم ملی ترکیه سابقه بازی در تیم‌های گالاتاسرای ترکیه، اینتر و بلکبرن را در کارنامه‌ای حرفه‌ای خود دارد.

اسطوره فوتبال ترکیه پس از بازنشستگی از فوتبال وارد دنیای سیاست شد و در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه (AKP) به پارلمان این کشور  راه یافت، هرچند در سال ۲۰۱۳ از این سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید