» اجتماعی » امثال بابا رجب‌ها اگر در آمریکا بودند، صدها فیلم ساخته می‌شد/ جلسات شورای عالی فضای مجازی تشکیل نمی‌شود
اجتماعی

امثال بابا رجب‌ها اگر در آمریکا بودند، صدها فیلم ساخته می‌شد/ جلسات شورای عالی فضای مجازی تشکیل نمی‌شود

۲۲ مرداد ۹۵ 0۰7

[ad_1]

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، حسن رحیم پور ازغدی در دومین روز از سومین اجلاس ملی فعالان شاخص جبهه فضای مجازی انقلاب اسلامی “فصل وصل” در خصوص “چرایی اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی” گفت: شما فعالان عرصه فضای مجازی باید در فضای سایبر، تمامی نهاد ها را پاسخگو کنید. اگر امر به معروف را در فضای سایبری مدیریت نکنید، جمهوری اسلامی در بیست سال دیگر یا از بین خواهد رفت و یا گرفتار فساد شدید خواهد شد.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی  در سومین همایش جبهه فضای مجازی انقلاب اسلامی، گفت: سخن بر سر اهمیت فضای مجازی و سرزمین سایبر است که یک موقیعت جدید و خطیر در عرصه رسانه، فرهنگ و تربیت تا حوزه های سیاسی را ایجاد کرده است.

ازغدی با اشاره به اهمیت فضای سایبر اظهار داشت: امروز فضای سایبر در اختیار ارتباطات نیست و به همه ابعاد زندگی شخصی گسترده شده است. شما باید در فضای مجازی طرف مقابل را بشناسید. با وجود آنکه ما در حوزه رسانه های جدید ۱۰۰ سال عقب افتادگی داشته ایم، اما پس از انقلاب اسلامی بچه های ما این عقب افتادگی ۱۰۰ ساله را جبران کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هنوز در عرصه سینما ما دست بالا نداریم ولی در عرصه فضای مجازی، شاخص هستیم. یکی از معاونان پنتاگون اعلام کرده بود که ما برای فضای مجازی تیپ و لشکر تشکیل داده ایم. همه دشمنان اعلام کردند که ایران به یکی از چهار قدرت اصلی سایبری جهان تبدیل شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: مقامات اطلاعاتی و ارتشی امریکا و انگلیس از قدرتمند بودن ایران در عرصه فضای مجازی سخن گفتند. اوباما هم چندی پیش اعلام کرد که ما سه رقیب در فضای مجازی داریم که آن هم روسیه، چین و ایران است.

وی همچنین اظهار داشت: با این حال ما کسانی در کشور داریم که از کلمه “صدور انقلاب” می ترسند. اما باید بدانیم که فضای مجازی که تحلیل های بزرگی را ایجاد کرده می تواند محور فرصت ها قرار گیرد و در واقع یک سرزمین جدید ایجاد کرده است.

ازغدی تصریح کرد: امروز فضای مجازی از فضای واقعی، واقعی تر شده است. امروز کسی نیست که روزی چند ساعت در قالب های مختلف در فضای مجازی نباشد و این موضوع در سال های آینده بیشتر و فراگیرتر خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز می بینم که دشمنان از وهابیت و داعشی تا همه دشمنان شاخص در فضای مجازی و عرصه فرهنگی بسیار فعال هستند. ولی ما در نمایشگاه های بین المللی نتوانسته ایم حرف اسلام را به درستی بزنیم در حالی که بهائیت و صهیونیست در این فضا فعال هستند.

ازغدی تاکید کرد: باید ۵ مرکز تهیه فکر و محصولات در حوزه های مختلف به طور قوی ایجاد شود  که این مراکز به مرجع تبدیل شود و بعد از آن ۵۰۰ الی ۵۰۰۰ مرکز و رسانه جهت توزیع و انتشار باشد.

وی ابراز کرد: در ۵ سال گذشته اگر دقت کرده باشید هر روز اتفاق جدید در عرصه فضای مجازی می افتد. پنتاگون یک عبارت به عنوان «دیپلمات شهروند» دارد و این به این معناست که هر شهروند امریکایی که در هر کجای جهان با فردی ارتباط دارد٬ باید مدافع منافع امریکا در دنیا باشد و امریکا را در هر نقطه ای که به سر می برد٬ تبلیغ کند. بر همین اساس امروز می بینید که هنرمندانی که سواد سیاسی ندارند را در جهت منافع سیاسی استفاده می کنند. وزارت خارجه امریکا اعلام می کند که هر شهروند آمریکایی باید سیاست «شهروند دیپلمات» را پیگیری کند.

ازغدی یادآور شد: قبل از انقلاب هم آمریکایی ها یک خواننده معروف را با لباس نظامی به کشورهای مختلف جهان می فرستادند و این خواننده در آلمان اعلام کرده بود که ما در حال آموزش شیوه زندگی امریکایی ها هستیم و این برنامه ریزی از سوی وزارت جنگ و سیا صورت می گرفت. این در حالی است که آمریکایی ها در سبک زندگی بسیار عقب افتاده اند و به شعار «هر آمریکایی یک اسلحه» افتخار می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بعضی ها فکر می کنند که دیپلماسی غیر سیاسی است، مگر دیپلماسی چیزی غیر از سیاست دارد؟ گفت: امریکایی ها اعلام می کنند چه ورزشکار چه خواننده چه سیاستمدار باید پیام داشته باشد. ما نیز باید در همه عرصه ها پیام داشته باشیم و در راستای ارزش ها استفاده کرد. می توان از موسیقی های مختلف در عرصه سیاسی استفاده کرد و باید هم چنین حرکتی را انجام داد.

وی با این سوال که چرا ما نباید از هر فرصتی استفاده کنیم؟ ادامه داد: ۵ پایگاه قوی از ۵۰۰۰ پایگاه بی استفاده بهتر است و این تناسب باید به صورت تولید کننده و توزیع کننده صورت بگیرد. به نظر من آن ورزشکاری که در مقابل اسرائیل بازی نمی کند، یک قهرمان است. حالا وظیفه رسانه ها است که از وی یک قهرمان بسازند چراکه این ورزشکار نشان داده است که قبل از اینکه ورزشکار باشد یک انسان است اما متاسفانه ما برای قهرمان های خودمان کاری نکردیم. امثال بابا رجب ها اگر در امریکا بودند، صدها فیلم برای وی می ساختند و این قهرمان ها در داخل کشور مورد بی مهری قرار گرفتند و برخی که قبل از این به بابارجب گفته بودند بیرون نرود که باعث ترس مردم می شود٬ بعد از شهادتش٬ گفتند: «بابا رجب مهربان!»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: امریکایی ها تاکید دارند که باید یک لیدر تورهای جهانی در فضای مجازی ما باشیم و ما باید تصمیم بگیریم چه کسانی در چه فضاهایی در فضای مجازی ورود کنند. آن ها از کوچکترین موضوعات در فضای مجازی استفاده کردند. بعد از آن حادثه مشکوک ۱۱ سپتامبر، یک ان جی اویی تحت عنوان “قربانیان ۱۱ سپتامبر” ایجاد کردند که همه به یاد دارند چه کسانی پشت صحنه ۱۱ سپتامبر بودند. در ماجرای بمباران هیروشیما به وسیله رسانه کاری کردند که خودشان را مانند صاحب عزا در مجالس بزرگداشت قربانیان نشان می دهند.

ازغدی ادامه داد: آنها از قدرت رسانه طوری استفاده می کنند و کاری کرده اند که اگر پای یک اروپایی زخم شود باید در سفارت هایشان شمع روشن کرد و اما اگر هزاران مسلمان کشته شود، کسی حق حرف زدن ندارد. بنابراین آن ها یک حرکتی را انجام دادند که حق و ناحق را عوض کند و این به وسیله رسانه صورت گرفت.

وی افزود: موضوعات ضدامریکایی از ایران آغاز شد به طوری که در اوایل انقلاب فقط در ایران پرچم امریکا به آتش کشیده می شد اما پس از مدتی امروز شاهدیم که نه تنها در خود امریکا که در ۱۱۰ کشور دنیا پرچم امریکا توسط مردم به آتش کشیده می شود. چه زمانی آمریکایی ها فکر می کردند که در کشور خودشان پرچمشان به آتش کشیده شود و این موضوع از ایران آغاز شد. اما سوال این است که چرا ما نمی توانیم ارزش های انقلابی مان که بر مبنی ارزش های بشریت است را رسانه ای کنیم؟

رحیم پور ازغدی با تاکید براینکه نهادهای رسمی معمولا در فضای مجازی فلج هستند، تاکید کرد: متاسفانه همه مسئولان در ایران، عقل نظری دارند اما در حوزه عمل و عقل نظری نتوانستیم به آنچه اهداف انقلاب اسلامی است، برسیم.

وی افزود: با وجود تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در خصوص شورای عالی فضای مجازی، متاسفانه جلسات شورای عالی فضای مجازی آنطور که باید اصلا تشکیل نمی شود و هرگاه مقام معظم رهبری، دستوری را در یک امر چه در عرصه مجازی و چه واقعی می دهند، همه آن را واگذار می کنند به افراد پایین تر از خودشان و نهایتا هم آن کار انجام نمی شود.

وی تاکید کرد: ۶۵ نشست در خصوص فضای مجازی در ایالت های مختلف امریکا در یک زمان محدود انجام شد اما جلسات شورای عالی فضای مجازی تشکیل نمی شود. نظارت در کشور ما فلج است این در حالی است که ۷ هزار نفر در کشور ما برای نظارت حقوق می گیرند.

ازغدی تصریح کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به همین ترتیب است و بود و نبود و سکوت و اظهارنظر اصلا مهم نیست و برخی فکر می کنند شانشان در حدی است که فقط باید در یک جلسه حاضر باشند و همین حضور منتی است بر سر مردم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: تبلیغات در دنیا یک پروژه امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است اما در ایران اصلا این موضوع دقت نمی شود و از طرفی تاکیدات بر اقتصاد مقاومتی شنیده می شود اما اصلا نظارتی بر تبلیغات وجود ندارد.

ازغذی خاطرنشان کرد: شما فعالان عرصه فضای مجازی باید در فضای سایبر، تمامی نهاد ها را پاسخگو کنید. اگر امر به معروف را در فضای سایبری مدیریت نکنید، جمهوری اسلامی در بیست سال دیگر یا از بین خواهد رفت و یا گرفتار فساد شدید خواهد شد. بنابراین باید امر به معروف و نهی از منکر در این فضا نهادینه شود. همچنین باید سواد رسانه ای را نهادینه کرد، باید مباحث اخلاقی را در این فضا مورد توجه قرار داد و مهمتر اینکه در فضای مجازی اگر نمی توانیم کسی را اسیر کنیم، لااقل در این فضا اسیر نشویم.

منبع:نسیم آنلاین

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید