» اجتماعی » صحن و سرای امام رضا(ع) یک مدرسه بزرگ برای ملت ایران است
اجتماعی

صحن و سرای امام رضا(ع) یک مدرسه بزرگ برای ملت ایران است

۲۴ مرداد ۹۵ 2۰10

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»؛دکتر غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عصر شنبه در آئین تجلیل از خادمین حرم رضوی«خادمین شمس» که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، نزدیک شدن اعیاد ملی و مذهبی به یکدیگر را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) پاداشی را نصیب مردم ایران کرده تا در ازای این‌همه عشق و علاقه که به اهل بیت دارند دسترسی آسان‌تری به معصوم داشته باشند.

حداد عادل وجود مرقد امام رضا(ع) را یکی از غنی ترین ظرفیت های فرهنگی برای مقابله با دشمن برشمرد و گفت: اندیشه‌های دشمن به ایران هجوم آورده و شاهد هستیم که یک جنگ فرهنگی را برای بی ایمانی و بی اخلاق کردن نسل جوان و متلاشی کردن بنیان خانواده آغاز کرده و ما باید با استفاده از تمام ظرفیت های فرهنگی با این نقشه دشمن مقابله کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی وجود آثار ایمانی مرقد مطهر علی بن موسی الرضا(ع) را از مهمترین سرمایه ها برشمرد و گفت: هر کسی که به زیارت امام رضا(ع) می رود به خدا نزدیکتر می‌شود و هیچ کس به زیارت امام رضا(ع) نمی رود که ضرر کرده باشد و هرکس به مشهد می‌رود به خدا، وحی، نبوت و امامت نزدیک می‌شود و از نظر اخلاقی نیز صحن و سرای امام رضا(ع) یک مدرسه بزرگ برای ملت ما است.

وی گفت: توجه به آثار فرهنگی و تمدنی مشهد که از برکات وجود مضجع شریف امام رضا(ع) است و  وجود این مرقد شریف آثار و برکات زیادی را نصیب مردم خراسان و ایران کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: وجود مقدس امام رضا(ع) مانند یک چلچراغ آویخته از فضای ایران است که گویی این بقعه همه شبستان ایران را روشن کرده و آرزوی هر ایرانی این است که به مشهد برود تا رئوفی امام رضا(ع) شامل حالش شود.

حداد عادل در خاتمه داشتن ظرفیت فرهنگی در آستان قدس رضوی را از دیگر ویژگی های مرقد امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: تمام هنرهای ایرانی-اسلامی در آستان قدس رضوی جلوه کرده است و کمتر هنری است که در آستان قدس رضوی وجود نداشته باشد و هر هنری که در ایران بوجود آمده در آستان قدس وجود دارد.

انتهای‌پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید