» اجتماعی » تپه الله اکبر؛ یادگار ایثار و مقاومت/ آثار جنایات گروهکهای ضد انقلاب در دامنه تپه الله‌اکبر+عکس
اجتماعی

تپه الله اکبر؛ یادگار ایثار و مقاومت/ آثار جنایات گروهکهای ضد انقلاب در دامنه تپه الله‌اکبر+عکس

۲۵ مرداد ۹۵ 0۰10

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»از مناطق علمیاتی غرب و شمال غرب؛ نقطه یادمانی تپه الله اکبر قبل از پیروزی انقلاب به «تپه توس نوذر» که به نام یکی از پهلوانان قدیمی کُرد شهرت داشته است, در سال ۵۸  و زمانی که منطقه کردستان و شهر سنندج به دست گروهک های ضد انقلاب افتاد, رزمندگان پیشمرگ کرد مسلمان از شهر کرمانشاه مهاجرت کرده و برای آزادسازی شهر سنندج  به کردستان آمدند.

تپه های الله اکبر به لحاظ نظامی و به علت مشرف بودن به تمام منطقه, تامین آب شرب منطقه, تیررس بودن فرودگاه و تسلط بر بیمارستان قانع(توحید) که در آن زمان در دست چریک های فدایی بود برای گروهک های ضد انقلاب و گروه های مبارز انقلابی از اهمیت خاصی برخوردار بود و بسیاری از نیروهای گروهک های ضد انقلاب برای حفظ این منطقه بر روی تپه مستقر بودند.

ابتدای این تپه تحت تصرف حزب دمکرات و بالای تپه توسط کومله به اشغال درآمده بود و ضد انقلاب تمامی تجهیزات نظامی سنگین خود  را در این تپه مستقر کرده بودند.بیمارستان شهر سنندج از اولین مناطق آزاد سازی شده توسط پیشمرگان کرد مسلمان بود و بعد از فتح بیمارستان, برنامه ریزی برای آزادسازی تپه الله اکبر توسط رزمندگان صورت گرفت.

آزادسازی این تپه در اوایل اردیبهشت ماه سال ۵۹ رخ داد که سه شب به طول انجامید. در شب اول پس از آزادسازی بیمارستان, نیروهای پیشمرگ پس از نماز مغرب از سه محور به فرماندهی ابو شریف, شهید صیاد شیرازی و شهید داریوش چاپاری به سمت تپه حرکت کردند که رزمندگان شب اول موفق به آزادسازی تپه نشدند و نزدیک اذان صبح, نیروها عقب نشینی کردند.

شب دوم هم نیروها برای آزادسازی سازماندهی شدند.در آن زمان تعدادی نیروی پشتیبانی پایین کوه در حال استراحت بودند که نیمه های شب درگیری آغاز می شود و ضد انقلاب ها ۱۲۳ نفر از رزمندگانی که در کیسه های خواب در حال استراحت بودند را به خاک و خون کشیدند و دیگر نیروها مجبور به عقب نشینی به سمت بیمارستان شدند.

 

در شب سوم, نیروهای تازه نفس از راه رسیدند و عزم خود را برای آزاد سازی این تپه جزم کرده و با شعار «الله اکبر» و آن ایمانی که در وجود جوانان بود حمله از سه محور آغاز شد و رزمندگان به روی تپه آمدند و امدادهای غیبی از جانب خداوند شامل حال رزمندگان شد و باعث شد گروهک های ضد انقلاب مجبور به عقب نشینی از روی تپه شوند و پیشمرگان کرد مسلمان با اهدا ۶۰۰ شهید, دوباره برای اولین بار پرچم مقدس جمهوری اسلامی در این تپه به اهتزاز درآمد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید