» اجتماعی » اردوی استعدادهای درخشان قرآنی رسما آغاز شد/ هیچ کس به بهانه کمبود منابع مالی محروم نمی‌ماند
اجتماعی

اردوی استعدادهای درخشان قرآنی رسما آغاز شد/ هیچ کس به بهانه کمبود منابع مالی محروم نمی‌ماند

۲۵ مرداد ۹۵ 0۰10

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، صبح امروز (دوشنبه ۲۵ مردادماه ۱۳۹۵) دومین دوره طرح استعدادهای درخشان قرآنی کشور با برگزاری جلسه توجیهی مجریان طرح در تمامی استانهای کشور رسما آغاز شد. 

بنابراین گزارش مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در این مراسم افتتاحیه با اشاره به اینکه ۱۳۲۵ نفر سهمیه برای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: در بین استانها حداقل سهمیه ۲۵ نفر و حداکثر آن ۱۰۰ نفر در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به اینکه قرائت قرآن کریم به عنوان هنر تاثیرگذار اسلامی چند سالی است که افول کرده است، گفت: در دهه ۶۰ هر سال شاهد ظهور چهره‌هایی نو در عرصه هنر تلاوت بودیم که متاسفانه این روند کند شده است. 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نداشتن نگاه همه‌جانبه در تربیت قاریان را سبب دچار شدن روند هنر تلاوت قرآن کریم به آفتهایی دانست و افزود: قاری قرآن ضبط‌صوت نیست که فقط قرآن را بخواند، بلکه باید در بُعد اخلاقی نیز تحت تربیت قرار بگیرد.

قره‌شیخلو برخی از رفتار را در شأن جامعه قرآنی ندانست و با تاکید بر اینکه اگر با این رفتارها برخورد و مراقبت نشود با معضلاتی روبرو خواهیم بود از مادیگرایی برخی از افراد در این حوزه به عنوان یکی از معضلات نام برد.

وی خواستار مهیا شدن زمینه حضور این نوجوانان در صدا و سیماهای مراکز استانها شد و با اشاره به اینکه طرح تربیت استعدادهای درخشان قرآنی باید در اختیار تمامی جغرافیای استانها باشد، افزود: هرچند که ما برای هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته‌ایم اما شایسته نیست که به خاطر محدودیت‌های مالی افراد مستعد از این دوره‌ها محروم بمانند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از مجریان طرح در استانها خواست تا تمهیداتی چندساله برای اجرای این طرح بیندیشند و در این زمینه افزود: این دوره چند ساله است و امروز دور اول طرح افتتاح می‌شود.

قره‌شیخلو با اشاره به اجرای طرحهای مشابه با این طرح از سوی سایر دستگاههای قرآنی گفت: حضور افراد در طرح استعدادهای درخشان قرآنی باید به گونه‌ای باشد که با سایر طرحهای مشابه تداخلی نداشته باشد بدین معنا که افراد شرکت کننده در این طرح در سایر طرحها حضور نداشته باشند چرا که این کار سبب اتلاف هزینه و محروم ماندن عده‌ای دیگر از طرح خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم تقسیم مساوی امکانات آموزشی بین استعدادهای درخشانی قرآنی کشور، گفت:  موازی‌کاری در پذیرش افراد در این طرحها سبب خواهد شد که عده ای در تمام این طرحها تحت پوشش قرار گیرند و عده‌ای در هیچکدام حضور نداشته باشند. 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزایش خروجی‌های این طرح از لحاظ کمی و کیفی را مهم و مطلوب دانست و در عین حال تاکید کرد: در این طرحها حتی اگر بتوانیم یک الگوی قرآنی خوب تربیت و آن را به جامعه معرفی کنیم نتیجه خوبی گرفته‌ایم و باید توجه داشت که تمام مجریان و مربیان این طرح در کارهای خیر آن یک نفر سهیم هستند.

قره‌شیخلو توجه به بُعد تحصیلی افراد شرکت کننده در این طرح را نیز ضروری دانست و گفت: شایسته افراد نخبه قرآنی نیست که در بُعد تحصیلی ضعیف باشند. بدین جهت باید با تشویق این افراد به خوب درس‌خواندن تلاش کنیم نیروهای کارآمد و تاثیرگذار تربیت کنیم. 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید