» اجتماعی » چهارمین جشنواره الحافظون برگزار می‌شود
اجتماعی

چهارمین جشنواره الحافظون برگزار می‌شود

۲۵ مرداد ۹۵ 1۰13

[ad_1]

علی اکبر مرجانی، مسئول برگزاری چهارمین چشنواره الحافظون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره برگزاری چهارمین جشنواره الحافظون به عنوان جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم گفت: مرحله نخست این جشنواره در شهریورماه آغاز و توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت در سطح تهران بزرگ اجرا می‌شود و با بررسی‌های صورت گرفته، برآورد می‌شود بیش از ۵ هزار نفر در این مرحله از جشنواره شرکت کنند.

مسئول برگزاری چهارمین چشنواره الحافظون افزود: بعد از اینکه این تعداد از شرکت‌کنندگان به مرحله بعد که آن در سطح نواحی مقاومت بسیج است، راه یافتند، منتخب آنان در مرحله پایانی که در آبان ماه برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنوراه در سه مقطع سنی زیر ۷ سال، ۷ سال تا ۱۷ سال و گروه سوم نیز بالای ۱۷ سال و در دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

مرجانی درباره رشته‌های مورد نظر در چهارمین جشنواره الحافظون گفت: این جشنواره تخصصی حفظ قرآن در قالب نیم جزء آخر، یک جزء، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، پانزده جزء، بیست جزء، حفظ سوره‌های منتخب و حفظ موضوعی با محوریت سوره مبارکه «حدید» که محور برنامه ۱۴۵۰ است، برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری چهارمین چشنواره الحافظون با بیان این مطلب که این جشنواره چهار سال است که به طور پیوسته اجرا می‌شود، یاداور شد: این برنامه در راستای دغدغه‌ها و منویات مقام معظم رهبری درباره تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است تا ان‌شاءالله زمینه‌ای برای رشد و ارتقای کمی و کیفی علاقه‌مندان حفظ قرآن کریم باشد.

وی با بیان این مطلب که در سطح استان تهران ۳۵ شعبه و یک صد واحد حفظ قرآن کریم در این زمینه در حال فعالیت است، از جذب بیش از ۷ هزار علاقه‌مند به حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: در پایان این جشنواره، مدرک معتبر حفظ قرآن به حافظان تقدیم می‌شود و بسیاری از قرآن‌آموزان نیز به عنوان مربی جذب برنامه‌های قرآنی خواهند شد در شعب مختلف به تدریس خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید