» اجتماعی » ایازی: اطلاعات جدیدی از پرونده مرحوم کیارستمی اعلام می‌شود/ افزایش ۴ برابری استفاده دخانیات در فیلمها توسط خانمها
اجتماعی

ایازی: اطلاعات جدیدی از پرونده مرحوم کیارستمی اعلام می‌شود/ افزایش ۴ برابری استفاده دخانیات در فیلمها توسط خانمها

۲۵ مرداد ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم، «پویا» اولین نشست خبری جشنواره فیلم سلامت با حضور سید محمدهادی ایازی رئیس جشنواره سلامت و ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره در ایوان شمس برگزار شد.

سیدمحمد هادی ایازی در این نشست گفت: بسیار خوشحالم که با جشنواره هنری دیگری می‌توانیم فرهنگ سلامت را در کشور یادآور شویم. امسال اولین سالی است که جشنواره فیلم سلامت برگزار می‌شود و تنها جشنواره‌ای است که مستقیما به موضوع سلامت مردم می‌پردازد. اگر بخواهیم سلامت را در بین مردم نهادینه کنیم باید از طریق هنر و هنرمندان این موضوع را مطرح کنیم.

وی افزود: در حال حاضر دغدغه اصلی کشورمان موضوع سلامت است، متاسفانه بسیاری از آمارهای مرگ و میر در کشور ما از طریق بیماریها و مخصوصا بیماریهای قلبی و عروقی اتفاق می‌افتد،‌ لذا باید چنین جشنواره‌هایی در کشور وجود داشته باشد که فرهنگ سلامت را در کشور نهادینه کنند. نکات بسیار زیادی وجود دارد که اگر از طریق اینچنین جشنواره‌هایی به مردم اطلاع داده شود می‌تواند از بروز مشکلات بسیاری در زمینه سلامت مردم جلوگیری کند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت اظهار کرد: ۲ دهه از فیلمهای سینمای کشورمان را بررسی کردیم که نتیجه آن افزایش ۴ برابری استفاده دخانیات در فیلمها توسط خانمها و افزایش ۱۰ درصدی دخانیات در آقایان بوده است؛ در صورتی که سینما می‌تواند فرهنگ استفاده نکردن از دخانیات را در کشور ترویج دهد. خوشبختانه تعاملاتی در این زمینه با سازمان سینمایی صورت گرفته است تا استفاده از دخانیات در فیلمهای سینمایی کمتر شود.

ایازی درباره ساخت مجموعه تلویزیونی «پریا» بیان کرد: این سریال یکی از محصولات تولیدی شورای فرهنگ سلامت است که خوشبختانه توانسته است با موفقیت نکاتی را مطرح کند که تا به حال از سینما و تلویزیون بیان نشده بود. شورای فرهنگ سلامت در نظر دارد در آینده چنین فیلمها و سریالهایی تولید کند.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر این جشنواره گفت: امسال اولین سالی است که جشنواره فیلم سلامت برگزار می‌شود که مهمترین موضوع در کشور ما است. ما اگر چنین جشنواره‌هایی در کشور برگزار نکنیم باید هزینه‌هایی بیشتر برای درمان مردم به کار بگیریم. این جشنواره محملی است که هنرمندان با مسئولان سلامت کشور روبرو شده تا با هم تعاملاتی داشته باشند.

وی افزود: پردیس سینمایی چارسو که قبلا به عنوان کاخ جشنواره اعلام شده بود از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فیلمهای این جشنواره را به نمایش درخواهد آورد. با شبکه‌های ۳ و ۴ تعاملاتی صورت گرفته است تا پس از جشنواره فیلمهای برگزیده جشنواره سلامت را روی آنتن ببرند همچنین با شبکه مستند تا مستندهای این جشنواره را پخش نماید.

داروغه‌زاده اظهار کرد: در اختتامیه جشنواره فیلم سلامت دو بزرگداشت خواهیم داشت یک پوران درخشنده برای ساخت فیلمهایی در عرصه سلامت و دوم رامبد جوان برای ترویج فرهنگ سلامت و نشاط در سطح کشور.

ایازی در خصوص پرونده مرحوم کیارستمی عنوان کرد: بسیار متاسفم که این ضایعه اتفاق افتاده است. وزارت بهداشت طی جلساتی که داشته است به این موضوع پرداخته است که در روزهای آینده نتایج آن به سمع و بصر مردم خواهد رسید.

داروغه‌زاده بیان کرد: تصمیم داریم جشنواره فیلم سلامت را هر سال برگزار کنیم.

ایازی در خصوص برگزاری هر ساله جشنواره فیلم فجر بیان کرد: اینکه جشنواره سلامت هر سال برگزار شود بستگی به دستگاه اجرایی کشور دارد مثلا در سالهای پیش معاونتی به نام معاون اجتماعی وزیر بهداشت وجود نداشت اما در حال حاضر این معاونت وجود دارد.

نخستین جشنواره فیلم سلامت با شعار «جوان نمی‌توان ماند ولی سالم چرا» یکم تا پنجم شهریور ماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید