» اجتماعی » قطب‌الدین صادقی زنگ نمایش «چاروسی» را به صدا درآورد
اجتماعی

قطب‌الدین صادقی زنگ نمایش «چاروسی» را به صدا درآورد

۲۵ مرداد ۹۵ 0۰16

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایش چارسی به کارگردانی خسرو امیری و با بازی کوروش شاهونه یکشنبه شب ۲۴ مرداد با حضور مهمانان ویژه و دکتر قطب الدین صادقی افتتاح و زنگ آغاز به کار نواخته شد.

صادقی در پایان نمایش در مورد این نمایش گفت: چارسی یک کالبد شکافی موشکافانه و دقیق در مورد لحظات پر از ترس و تنهایی یک محکوم به اعدام است که  با درامی روایی و فضایی که در آن نفس می‌کشد نشان می‌دهد  دو سه روز آخر عمرخود را چگونه می‌گذاراند.

وی با اظهار اینکه آنچه برای من در این نمایش بسیار جذاب بود در آوردن ریزه‌کاریهای حسی و ظرایف فکری با زبان ویژه ته شهری و بسیار تصویری و پر ازهیجان و احساس است ، افزود: با یک زبان محکم و پر از حرکت و متنوع که می‌تواند با دقت و مهارت تمام دلشوره‌ها و اضطرابها و رنجهای گذشته و موضع‌گیری فلسفی نسبت به هستی، عالم رفاقت و عالم زندان در یک روایت شکیل نشان به ما می‌دهد.

این کارگردان تئاتر بیان داشت: به نظر من مهم ترین چیزی که جلب توجه کرد مهارت بازیگر در ارایه جزییات با اتکا بیشتر به صورت و یک بیان زیرپوستی؛ اما پر از تکانهای حسی و حرکات غافلگیر کننده جسمانی است که می‌تواند عمق این فاجعه و تنهایی را خوب نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه هدایت کارگردان با توانایی موجود در بازیگر بسیار خوب همراه شده بود اظهار داشت: کارگردانی که بر اساس تن، احساس و خلاقیت مستقل بازیگر باشد بدون متکی شدن برعناصر دیداری وشنیداری یک کارگردانی درست است.

وی از سلیقه خود در پایان‌بندی نمایش گفت: بهتر بود هر چه به پایان می‌رسد دست پا زدن این قهرمان در قعر چا بیشتر احساس شود و اگر من بودم طغیان این شخصیت را در پایان بیشتر می‌کردم تا اینکه دوباره به سکون برسد؛ اما به بسته نوع سلیقه کارگردان متفاوت است.

عوامل این نمایش عبارتند از نویسنده و کارگردان:  خسرو امیری، بازیگر:  کوروش شاهونه، تهیه‌کننده:  بهار ارجمند، مجری طرح : لیلا رضوانی، آهنگساز : محمد فرشته نژاد، مشاور کارگردان: همایون حجازی نیا،‌ دراماتورژ: رسول کاهانی، طراح صحنه و لباس: همایون حجازی نیا، طراح گریم: هانیه امیری، طراح پوستر و بروشور: باسط رضایی، عکاس: کوروش برزی، دستیار کارگردان: حمیدرضا اسماعیلیان، مدیر صحنه: مبین دودانگی، تیزر: رسول کاهانی، مدیر روابط عمومی: رضا پورزارعی، مشاور رسانه‌ای: مینا قاسمی زواره، تبلیغات : پایگاه خبری پرشیانیوز www.pershianews.ir،

این نمایش هر روز رآس ساعت ۱۹:۳۰ در مرداد و شهریور ۱۳۹۵ در تالار انتظامی به نشانی  خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید