» اجتماعی » ضرورت آغاز ارتباط با رسانه‌ها و تعیین مسئولان مسابقات بین‌المللی قرآن از هم‌اکنون
اجتماعی

ضرورت آغاز ارتباط با رسانه‌ها و تعیین مسئولان مسابقات بین‌المللی قرآن از هم‌اکنون

۲۵ مرداد ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» هفتمین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور، امروز ۲۵ مردادماه در سالن جلسات شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

در این جلسه چند موضوع از جمله تحلیل و آسیب‌شناسی اقدامات صورت گرفته در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن و تعمیم آن فضا به سایر مسابقات مورد بررسی قرار گرفت.

محمدحسین محمدزاده مسئول کمیته و رئیس شبکه قرآن و معارف سیما در این جلسه درباره ۶ حوزه کارکردی که برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن در کمیته تعریف شده بود به عنوان شاخص ارزیابی توضیحاتی را ارائه داد و در ادامه به فعالیتهای صورت گرفته در حوزه رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات، فضای مجازی و تبلیغات محیطی و شهری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای سال آینده باید زودتر با اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی رایزنی کرد به لزوم استفاده از ظرفیت چهره‌های جدید در مسابقات قرآن اشاره کرد و  گفت: امسال با ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در مرحله شهرستانی مسابقات، می‌توان فضای جدیدی را تحت یک سیستم مدون و شبکه‌ای به وجود آورد تا ضمن ایجاد این زیرساخت، تعداد این افراد گسترش پیدا کند.

در این جلسه  حسن ربیعی مسئول کارگروه تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز گزارش مبسوطی را درباره اقدامات صورت گرفته در این حوزه ارائه کرد.

وی از پنج کارگروه اطلاع رسانی، تبلیغات، فضای مجازی، سمعی و بصری و امور عمومی به عنوان چارچوب کاری کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مسابقات نام برد و عملکرد هر یک از این کارگروه‌ها را شرح داد.

ربیعی همچنین برخی نوآوری‌ها از جمله تعامل گسترده با نهادهای مختلف و نیز استفاده بهینه از فضاهای رسانه‌ای و در بخش دیگری نیز اشکالات موجود در عملکردها را مورد اشاره قرار داد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند اجرای برنامه‌های مسابقات و نقاط ضعف و قوت به بررسی بازمهندسی مسابقات و استفاده از ظرفیتهای جدید در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی پرداخت.

در ادامه، حسن خجسته از معاونان سابق رسانه ملی نیز در این جلسه بر ضرورت هدفگیری قشر خاکستری مخاطب به عنوان یک ظرفیت جدید در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه قرآن باید ستارگان خودش را تولید و همه اقشار جامعه را درگیر فضای قرآن کریم کنیم.

حسین ساری عضو کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی و مدیر شبکه آموزش سیما نیز در این جلسه با اشاره به گزارش ارائه شده درباره استفاده از تمام ظرفیتهای رسانه‌ای و تبلیغاتی در حوزه مسابقات بین‌المللی قرآن، بر لزوم کیفی کردن این فضاها جهت جذب حداکثری مخاطبان تأکید کرد و در این زمینه راه حلهایی ارائه داد.

وی با اشاره به بحث دیپلماسی قرآنی، گفت: اگر برای مخاطب عام قصد تولید برنامه داریم، باید روش دیگری را در پیش بگیریم و بخشهای جنبی مثل برگزاری جشنواره‌های هنری را به فعالیتهای اصلی مسابقات بیفزاییم.

سعید مقیسه که مسئولیت بازار محتوایی در حوزه IPTV را در رسانه ملی نیز عهده‌دار است، در این جلسه با بیان برخی اقدامات که قرار بود در زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن رخ بدهد، گفت: در حوزه مسابقات مسئولان اجرایی باید از همین الان مشخص باشند تا برخی فعالیتها از حالا شروع شود.

وی با اشاره به ظرفیتهای موجود در فضای مجازی، بر ضرورت تشکیل بانک جامع قرآنیان و نیز بهره‌برداری از فضای مجازی بعد از تشکیل شبکه‌ای از فعالان قرآنی توضیحات مفصلی را ارائه کرد.

همچنین در این جلسه محمدتقی میرزاجانی مسئول واحد ارتباطات شورای عالی قرآن و حسین وجودی معاون سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره اقدامات صورت گرفته در این حوزه، نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید