» اجتماعی » روایت سقوط هواپیمای پرواز ۶۵۵ در نماهنگ «ایستاده ایم؛ تا آخرین نفس»/ برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی از گروه جلوه ویژه ایرانی استفاده کردیم
اجتماعی

روایت سقوط هواپیمای پرواز ۶۵۵ در نماهنگ «ایستاده ایم؛ تا آخرین نفس»/ برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی از گروه جلوه ویژه ایرانی استفاده کردیم

۲۶ مرداد ۹۵ 0۰17

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» آئین رونمایی از نماهنگ «ایستاده‌ایم؛ تا آخرین قطره خون» به کارگردانی محمدباقر مفیدی کیا و خوانندگی حسین حقیقی، چهارشنبه ۲۷ مردادماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

این نماهنگ که قسمت دوم نماهنگ معروف «ایستاده ایم؛ تا آخرین نفس» است؛ نظیر قسمت نخست آن، داستان گروهی جوان انقلابی است که این بار در حاشیه یک روز گرم در خلیج فارس، دست به کاری خارق العاده می‌زنند. این نماهنگ روایتی است از ماجرای تلخ سقوط هواپیمای پرواز ۶۵۵ در خلیج فارس و حضور ناوهای آمریکایی در این منطقه.

«حمیدرضا شفاه» مدیر باشگاه فیلم سوره و تهیه‌کننده نماهنگ «ایستاده‌ایم؛ تا آخرین قطره خون» در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» گفت: این نماهنگ اولین پروژه عظیم در سطح نماهنگ در کشور است که پس از دو سال و با وجود مشکلات مختلف به پایان رسید. بخش جلوه‌های ویژه این اثر سنگین‌ترین بخش پروژه بود. ما در این بخش گروهی از بهترین‌های کشور را  به مدیریت «جواد مطوری» انتخاب کردیم. 

وی افزود: نکته مهم در این پروژه، استفاده از هنرمندان ایرانی بود.  ما می‌توانستیم به سراغ غیر ایرانی‌ها برویم و از تجربه بیشتر‌ آنها استفاده کنیم. این پروژه تجربه جدیدی بود که به تجربه‌های پیشین همه عوامل تولید می‌افزود بنابراین بهتر دانستیم که این تجربه را هنرمندان داخلی بدست آورند و بر اساس اعتقادمان به بحث «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» از بهترین گروه جلوه ویژه ایرانی استفاده کردیم.

شفاه در مورد علل طولانی شدن زمان پروژه تصریح کرد: به دلیل خاص بودن اثر، پیش بینی‌ها در مورد هزینه و زمان، پیش بینی دقیق و درستی نبود. پس از پایان تصویر برداری و در مرحله افزودن جلوه‌های ویژه ما پیش بینی چهار الی پنج ماه را داشتیم که پیش بینی درستی نبود و در وهله اول این پروژه زمان بیشتری نیاز داشت و از طرفی مشکلاتی از قبیل عدم نقدینگی کافی که سال گذشته در کل کشور رخ داد باعث شد تا این بخش حدود ۱۴ ماه، یعنی بیش از دو برابر زمان تعیین شده زمان بر شود.

وی افزود: عدم وجود منابع مالی روی تمام ارگان ‌ها تاثیر گذاشت و چنانچه شاهد بودید، سال گذشته تولید نهاد‌ها به شدت کاهش یافت. باشگاه فیلم سوره نیز از این قاعده مستثنا نبود و لاغر شدن بودجه‌ها تیم جلوه‌های ویژه را دچار مشکل کرد و ما به دلیل کمبود بودجه گاهی تولید را متوقف کردیم و گاهی نیز با سرعت کمی ادامه می‌دادیم.

مدیر باشگاه فیلم سوره همچنین با اشاره به همت عظیم عوامل پروژه برای به ثمر رساندن اثر و تکمیل کردن بخش‌های نهایی گفت:‌وقتی که ما با مشکل مواجه شدیم، حدود ۳۰ درصد پروژه باقی مانده بود ولی این ۳۰ درصد بخش اصلی و غیر قابل پیش‌بینی کار ما بود که باعث طولانی شدن زمان تولید اثر شد.

شفاه عنوان کرد: موضوع مهم در این پروژه عظمت اثر بود.حجم کار این نماهنگ برای هیچکس قابل انتظار نبود. نه سرمایه‌گذاران و نه عوامل پروژه تجربه چنین کاری را نداشتند و پیچیدگی تولید این اثر زیاد بود. هم به لحاظ میزان سن و دکور، هم به لحاظ فیلم برداری در روز‌های کوتاه زمستان. به دلیل دمای بالای جزیره قشم و تصویر‌برداری در فضای باز، تصویر برداری باید در روزهای زمستان انجام می‌شدکه تیم تصویر بردار را با محدودیت زمان و نور مواجه می‌کرد.

تهیه کننده «ایستاده‌ایم؛ تا آخرین قطره خون» تاکید کرد: با همتی که عوامل پروژه داشتند و البته با صبر آرامبخشی که مدیران حوزه هنری برای ما ایجاد کردند این پروژه به پایان رسید و قطعاً یکی از آثار ماندگارخواهد شد. نکته مهم در دو اثر «ایستاده‌ایم» استفاده از جوانان مستعد وگمنام است. استفاده از بازیگران غیر چهره، خواننده خوب «حسین حقیقی»، آهنگساز مستعد پروژه «امید روشن بین» و … . 
وی افزود: سیاست باشگاه فیلم سوره به این ترتیب است که جوان‌های مستعد را شناسایی کنیم و فرصت‌هایی که مستحقشان هستند را در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند در فضای مطلوب پیشرفت کنند و به سمت کمال نیل کنند.

مدیر باشگاه فیلم سوره در مورد تیزر سینمایی«رویای نیمه شب» و بازخورد‌های آن گفت: من در مشاهدات شخصی خود در اینستاگرام و فضا‌های مجازی بازخورد خوبی از مخاطبان اثر دیدم و افراد زیادی بودند که پس از مشاهده اثر جذب خرید کتاب و خواندن آن شدند. در مجموع می‌توان گفت ساخت این تیزر به شدت موثر بوده و من از تیزر سینمایی «رویای نیمه شب» و تاثیر گذاری آن رضایت دارم.

وی در موردچگونگی ادامه روند ساخت تیزرهای سینمایی و سیاست‌گذاری‌های باشگاه در این مورد تصریح کرد: کلیت مسیر تولید تیزر سینمایی برای فروش بیشتر کتاب بسیار مطلوب است. از طرفی تصمیم گیرنده برای ادامه مسیر پیش رو «احمد ذوعلم» دبیر جشنواره «کتاب و زندگی» است.
وی افزود: البته سیاست باشگاه فیلم سوره حرکت به سمت ارزان سازی این تیزر‌هاست. در دو تیزر قبل ما باید حرکتی نو را تثبیت می‌کردیم؛ بنابراین باید گام محکمی برمی‌داشتیم. از این به بعد باید به ارزان سازی فکر کنیم چرا که راه دائمی کردن و گسترش دادن چنین حرکت تازه‌ای ارزان شدن آن است که بخش مهم ان به فیلمنامه نوشته شده باز می‌گردد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید