» اجتماعی » کوروش زارعی: حمایتها از تئاتر شهرستانها افزایش یافته است
اجتماعی

کوروش زارعی: حمایتها از تئاتر شهرستانها افزایش یافته است

۲۷ مرداد ۹۵ 0۰42

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»،‌ نشست خبری دومین مهرواره تئاتر ماه، صبح امروز در حوزه هنری کشور و با حضور کوروش زارعی، مدیر دفتر نمایشی حوزه و توحید معصومی، دبیر مهرواره برگزار شد. مهرواره عنوانی است که حوزه هنری برای رپرتوارهای نمایشی محصولات استانی انتخاب کرده است و سال گذشته توسط رحمت امینی کلید خورد.

زارعی با اشاره به اینکه رحمت امینی این حرکت مثبت را سال گذشته آغاز کرده است، اظهار داشت برخلاف برخی که معتقدند مدیران گذشته فعالیتهایشان اشتباه بوده است، در مقام مدیر جدید کار خوب امینی را ادامه داده است.

وی گفت طبق شعارها و گفته‌هایش در نشست نخست خبری مبنی بر حمایت از تئاتر استانها، این حمایتها را در تئاتر شهرستانها افزایش داده است.

زارعی همچنین تاکید کرد که مرکزنشینها تئاتر و استعدادهای شهرستانی را نمی‌شناسند و افزود می‌خواهد به گروه‌های شهرستانی بها دهد. وی افزود مواجهه تئاتر تهران با استانها می‌تواند باعث بالندگی شهرستانها شود و به شناخت هنرمندان استانی و دیده‌ شدن آنان توسط هنرمندان و منتقدان ساکن تهران کمک کند.

وی درباره تغییر نام برنامه نیز گفت چون این برنامه جشنواره نیست، بالتبع نامش را مهرواره گذاشتیم. 

مدیر دفتر نمایش حوزه هنری همچنین از برگزاری مراسم زنگ افتتاحیه هنر نمایش توسط هنرمندان پیشکسوت استانها خبر داد.

وی در تشریح برنامه‌هایش برای بیشتر دیده شدن آثار نمایشی از تشکیل تیمی خبر داد که در کنار روابط عمومی حوزه به جذب مخاطب بیشتر کمک می‌کند. وی افزود دفتر هنرهای نمایش قصد فروش آثار را دارد و از همین رو با سایت تیوال مذاکراتی شده است.

زارعی تاکید کرد دیگر قصد اجرای نمایشهای دعوتی را ندارد و با فروش آثار می‌توان از گروه‌ها و کارهای آتی حمایت کرد. وی از مذاکره با ارگانها برای خرید سانسی اجراها خبر داد.

توحید معصومی با بیان آنکه باوری در حوزه حاکم است که پایه و اساس اعتلای تئاتر کشور در گرو حمایت از تئاتر شهرستانهاست، به ارائه اطلاعاتی درباره دومین مهرواره تئاتر ماه پرداخت. طبق گفته‌های توحید معصومی این جشنواره متشکل از شش اثر برگزیده جشنواره سوره ماه در بخش منطقه‌ای و سراسری به همراه سه اثر از محصولات استانی است. این ۹ اثر از ۹ استان مختلف است. افتتاحیه مهرواره یکشنبه، ۳۱ مرداد رأس ساعت ۱۷ در سالن ماه حوزه هنری برپا می‌شود و طبق برنامه دو نمایش «کاست محزون» کاری از مسلم سلیمانیان از چهارمحال و بختیاری و «اینجا خونه منه» کاری از احسان جانمی از اصفهان در ساعت ۱۹ به عنوان آثار افتتاحیه روی صحنه می‌روند.

دبیر جشنوراه تسهیلات و امکانات ارائه شده به گروه‌ها را شامل کمک هزینه تا مبلغ ۵میلیون تومان، اسکان و پذیرایی، اقلام تبلیغاتی و ایاب و ذهاب برشمرد.

معصومی از برگزاری جلسات نقد و بررسی خبر داد. زارعی نیز در ادامه این موضوع گفت نمی‌خواهیم جلسان نقد و بررسی مثل جلسات دیگر باشد. می‌خواهیم منتقد در کنار هنرمند باشد نه در مقابل او. می‌خواهیم منتقدان پیشکسوت آثار را ببینند و به گروه مشاوهر دهند و نکات را به آنان گوشزد کنند.

وی درباره فروش بلیتها از طریق سامانه تیوال گفت خبرهای این موضوع به زودی منتشر می‌شود. وی گفت با دعوت از مدیران مراکز استانی و مدیر دفتر استانهای اداره کل هنرهای نمایشی قصد اجرایی کردن مبادله آثار میان استانها را دارد.

در انتهای این نشست از پوستر این مهرواره رونمایی شد.

دومین مهرواره تئاتر ماه از ۳۱ مرداد تا ۱۶ مهر ماه با اجرای ۹ نمایش در دو سالن مهر و ماه حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید