» اجتماعی » نبرد گالیله یک کشف شهود بود
اجتماعی

نبرد گالیله یک کشف شهود بود

۳۰ مرداد ۹۵ 0۰7

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، مسعود طیبی که این روزها با نمایش «نبرد گالیله» براساس متنی از برتولت برشت در تالار مولوی میزبان تئاتربین‌هاست، در گفتگو با تسنیم گفت: این نمایشنامه، براساس زندگی گالیله اثر برشت و ترجمه مرحوم استاد سمندریان به رشته تحریر درآمد و با توجه به اینکه کار اصلی بسیار طولانی بود و حدود ۴۰۰ اجرا را شامل می‌شد و می‌دانستم که مخاطب امروز حوصله تماشای کار طولانی را ندارد، سعی کردم حدود دوسوم متن را حذف کنم و آن را به دو ساعت تقلیل دهم.

وی افزود: تمرینات این کار که از دل یک کارگاه بیرون آمد. از بهمن ۹۳ شروع شد و تا ۲۰ مرداد ادامه یافت و با توجه به اینکه دوست داشتم تمامی گروه در این نمایش حضور داشته باشند و از طرفی کار طولانی برای اجرای یک گروه خسته کننده بود لذا تصمیم گرفتیم دو گروه به صورت یک روز در میان در این اجرا  روی صحنه روند.

کارگردان نمایش «نبرد گالیله» در خصوص موضوع این نمایشنامه نیز گفت: انسانها همیشه در تلاش هستند که راهی را برای رسیدن به انسانیت و خدا پیدا کنند و نبرد گالیله در حقیقت یک کشف شهود بود.

وی افزود: تعلق و تفکر موهبتی است که خداوند متعال به انسان داده تا بتواند حقیقت را دریابد و تحقیقت اصل دین است و تمام تلاش من نمایش این ماهیت انسانی است.

طیبی با اشاره به اینکه اعتقاد من بر این است که بین دین و علم هیچگونه جدایی وجود ندارد، تصریح کرد: از منظر من مذهب و علم از یکدیگر ریشه می‌گیرند؛ اما متاسفانه تفکرات غلطی گاهی اوقات در میان دینداران از دین به وجود می‌آید که باعث این جدایی می‌شود و آن بحث خرافات است و من تلاش کردم این موضوع را نیز در کار بگنجانم.

نمایش نبرد گالیله به کارگردانی مسعود طیبی تا اواسط شهریور ماه همه روزه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید