» اجتماعی » بازگرداندن جایگاه واقعی مساجد به تشکیل جامعه دارای آرمان‌های الهی کمک می‌کند
اجتماعی

بازگرداندن جایگاه واقعی مساجد به تشکیل جامعه دارای آرمان‌های الهی کمک می‌کند

۲ شهریور ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، متن پیام آیت‌الله العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید به نخستین همایش «محله مسجدمحور» که در حسینیه ارشاد برگزار می‌شود، به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

مسجد از اولین پایگاههای دینی مردمی است که توسط پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات اله علیه و آله در شهر مدینه در ابتدای ورود خود بنا گردید و با این بنا نقش پر رنگ و با اهمیت آن را برای همگان آشکار ساخت.

دین مبین اسلام به اجتماع مردمی به عنوان ابزار مهم برای پیشبرد اهداف اسلامی و به مسجد به عنوان مرکزی برای تنظیم و برنامه ریزی و هدایت افکار مردمی دینی مینگرد. شکی نیست که باز گرداندن جایگاه واقعی مساجد در محله ها می تواند به افزایش معرفت دینی و توسعه محله و شهر و وحدت کلمه امت اسلامی و در انتها مهیا سازی برای داشتن جامعه دارای آرمانهای الهی کمک کند.

در این مسیر توجه به نکاتی چند اهمیت دارد.

۱- مردم در هر محله ای باید مساجد را تحت محور روحانیت و امام جماعت زنده نگه داشته و چراغ آنرا روشن کنند و جوانان را به حضور چشمگیر در مساجد و ایفای نقش موثر تشویق نمایند.
۲- تصمیم گیریهای مهم از ابتدای اسلام از دل اجتماعات متدینین در مساجد بیرون آمده پس همیشه باید مسجد را قطب فرهنگی هر محله و دارالندوه دانست.                       
۳- در انتخاب هیأت امنای هر مسجدی باید از افراد مومن ،مخلص ، تلاشگر ، معتقد به کار جمعی ، متواضع ، خوش اخلاق و مردمی و مورد اعتماد عموم مردم محله استفاده گردد و از راهنمایی ائمه جماعات و بزرگان محله بهره برند.
۴- مردم هر محله ای باید مسجد را خانه خود بلکه مهم تر از خانه خود دانسته و نسبت به رفع نیازهای آن در حد توان اهتمام نمایند و مسئولین نیز آنها را کمک کنند.
۱۸ ذی القعده الحرام سنه ۱۴۳۷

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید