» اجتماعی » نگاهی به اجرای طرح محلۀ مسجدمحور در منطقۀ ۳ تهران +کلیپ
اجتماعی

نگاهی به اجرای طرح محلۀ مسجدمحور در منطقۀ ۳ تهران +کلیپ

۳ شهریور ۹۵ 0۰7

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، «نگاهی به اجرای طرح محلۀ مسجدمحور در منطقۀ ۳ تهران» عنوان کلیپی است که دبیرخانۀ قرارگاه فرهنگی شهید عبدالله میثمی به مناسب هفتۀ مساجد و برگزاری اولین همایش محلۀ مسجدمحور، تولید و آن را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است که در آن به برخی از علل کم توجهی به مساجد، شیوه و فرایند اجرایی طرح، علت شکل‌گیری قرارگاه فرهنگی تربیتی شهید میثمی و … اشاره شده است.

۳ نفر از مراجع معظم تقلید، آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی، پس از اطلاع یافتن از اهداف و برنامه‌‌های این همایش و نیز عملکرد ۲ سال گذشته قرارگاه فرهنگی شهید میثمی در مساجد منطقه ۳ تهران و افزایش مخاطبان نوجوان و جوان مساجد این منطقه، اقدام به صدور پیامهای جداگانه‌ای برای این همایش کردند.

طرح «محله مسجدمحور» از سال ۱۳۹۴ با مشارکت شهرداری، بسیج ناحیه شهید مفتح و مرکز رسیدگی به امور مساجد در قالب «قرارگاه فرهنگی شهید عبدالله میثمی» در مساجد منطقه ۳ تهران اجرا شده است. موفقیت اجرای طرح در سال اول منجر به افزایش ۲/۵ برابر حضور نوجوانان و جوانان محلات مختلف منطقه ۳ تهران در این طرح شد.

طرح محله مسجدمحور با هدف احیای کارکرد مسجد به عنوان محل اجتماع مسلمانان و کانون اصلی اداره جامعه، ترویج آموزه‌‌های دینی و اعتقادی در مساجد، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین خانواده‌‌ها، تمرکز فعالیتهای علمی، آموزشی و تفریحی نوجوانان و جوانان در مساجد، حل برخی معضلات اقتصادی اقشار جامعه در مساجد و آگاهی بخشی و افزایش سواد و بصیرت سیاسی افراد جامعه از طریق مساجد اجرا شده است.

همایش «محله مسجدمحور» روز گذشته، شهریور ماه از ساعت ۱۷ با سخنرانی آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و با حضور جمعی از ائمه جمعه و جماعات تهران، نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری در حسینیه ارشاد واقع در خیابان شریعتی برگزار شد.

در ادامه می‌توانید این کلیپ را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید