» سیاسی » فیلم/ نزدیک‌شدن ۴ قایق تندرو سپاه به ۲۷۰ متری ناو آمریکا در تنگه هرمز
سیاسی

فیلم/ نزدیک‌شدن ۴ قایق تندرو سپاه به ۲۷۰ متری ناو آمریکا در تنگه هرمز

۴ شهریور ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، ۴ فروند قایق تندرو متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تنگه هرمز به یک فروند ناو آمریکایی به نام یو اس اس نیتز (USS Nitze) نزدیک شدند.

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا پنتاگون، این اقدام قایق‌های سپاه را غیرحرفه‌ای و ناامن خوانده و در این باره گفته است: این قایق‌ها تا فاصله ۳۰۰ یاردی (۲۷۰ متری) ناو جلو آمده بودند.

شبکه خبری سی ان ان و خبرگزاری رویترز به نقل از مقام رسمی ارتش آمریکا اعلام کرده‌اند که این اقدام قایق های تندرو سپاه،‌ روز سه شنبه هفته جاری اتفاق افتاده است و چندین بار این قایق‌ها به نزدیکی ناو آمده و ما را اذیت کرده‌اند.

بنابر اعلام همین مقام ارتش آمریکا، ۲ فروند از این قایق‌ها تا فاصله ۲۷۰ متری به ناو نزدیک شدند و با وجود اینکه چندین بار به آنها هشدار دادیم که به ناو نزدیک نشوند، اما باز هم به ناو نزدیک شده و تا فاصله‌ ۲۷۰ متری که می‌رسیدند، دور میزدند.

آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که فرماندهان سپاه پاسداران به تحرکات ارتش آمریکا در خط مرزی آب‌های ایران، حساس است و به هر فعالیت ارتش آمریکا در این خط سریعاً واکنش نشان می‌دهد.

مقام ارتش امریکا که نخواسته نامش فاش شود، همچنین گفته که فرماندهی ناو ۱۲ بار تلاش کرده که با قایق‌ها تماس برقرار کند اما پاسخی نگرفته و مجبور شده که ۱۰ فلیر (فلیر: گلوله‌های آتشینی هستند که برای ایجاد انحراف در موشک‌های حرارتی پرتاب می‌شود) در مسیر ۲ قایقی که به فاصله ۲۷۰ متری ناو رسیده بودند، پرتاب کرده تا از نزدیک شدن بیشتر قایق‌ها به ناو، جلوگیری کند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز گزارش داده که ناو نیتز برای جلوگیری از درگیری، مسیر خود را تغییر داده است.

فیلم منتشره توسط ارتش آمریکا اگر چه خیلی واضح نیست اما بررسی آن نشان می‌دهد که احتمالا ۲ فروند از قایق‌های استفاده شده توسط سپاه در این عملیات، قایق‌های کلاس عاشورا مسلح به راکت‌های ۱۰۷ م م و دوشکا هستند.


USS Nitze

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید