» اجتماعی » روزهای شاد «کودکان کار» در کنار عروسکهای غول‌پیکر
اجتماعی

روزهای شاد «کودکان کار» در کنار عروسکهای غول‌پیکر

۴ شهریور ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» این روزها که جشنواره تئاتر عروسکی میزبان مخاطبان تهرانی است تا در کاهش چشمگیر دما، عصرهای شادی برای خانواده‌ها رقم بزند، بخش دیگری از جامعه نیز در فقدان تفریحات، فرصت سرگرم شدن یافته است. کودکان کار، عنوان نه چندان دلنشین و تقریباً متناقض‌نما، که بخش عمده‌ای از آنان را می‌توانید در اطراف چهارراه ولیعصر بیابید، در روزهای دوری از درس و مشق، فرصت آن را یافته‌اند در کنار فروش اقلامی که هیچ ربطی به آنان ندارند، با عروسکهای غول‌پیکر یا نمایشهای خیابانی روزهای شادی سپری کنند.

جشنواره تئاتر عروسکی که با شعار «آسمان عروسکها ابری است» کلید خورده و اکنون در میانه مسیر هفت روزه خود است، موفق شده است در حد بضاعت آسمانی آبی برای کودکان کار پدید آورد تا بخشی از شادی از دست رفته‌ را به آنان بازگرداند. این در حالی است که متولیان امر در این تابستان داغ و آتشین هیچ برنامه‌ای برای این کودکان – جز روشهای سلبی چون جمع‌آوری – انجام نداده است و به نظر می‌رسد در نهایت این هنرمندان هستند که همواره حامی این قشر آسیب‌پذیر و البته این بحران امروزی شهر تهران بوده‌اند.

در اقدامی قابل تأمل رادیو نیز مصاحبه‌ای با نازنین، یکی از کودکان کار مشغول در اطراف تئاتر شهر داشته است و او از آرزوها و خواسته‌هایش، به خصوص بازی با دو عروسکش گفته است. فایل صوتی گفت‌وگوی رادیویی نازنین ضمیمه این خبر است.

شاید بد نباشد متولیان حوزه اجتماعی کشور عصرهای خود را در میان مردم در جشنواره تئاتر عروسکی سپری کنند تا شاید به جای راهکاری سلبی خود، به رویکرد ایجابی هنرمندانه‌ای چون فضاسازی عروسکی جشنواره روی آورند. این مهم چیزی است که جایش همواره خالی است و امید به اقدامش کمرنگ است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید