» سیاسی » اواخر هفته؛ نشست هیئت‌ نظارت بر رفتار نمایندگان برای انتخاب رئیس
سیاسی

اواخر هفته؛ نشست هیئت‌ نظارت بر رفتار نمایندگان برای انتخاب رئیس

۶ شهریور ۹۵ 0۰32

[ad_1]

الهیار ملکشاهی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، با اعلام اینکه اعضای هیئت‌رئیسه اواخر هفته جاری اولین جلسه اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل می‌شود، گفت: در این جلسه اعضای هیئت رئیسه این هیئت انتخاب می‌شوند.

وی همچنین از بررسی شیوه اجرایی شدن قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه این هیئت که در اواخر هفته برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز سه‌شنبه ۳ شهریور مجلس، داوود محمدی، الهیار ملکشاهی، عزیز اکبریان، محمدجواد جمالی‌نژاد، علیرضا سلیمی و محمدمهدی برومندی را به‌عنوان اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان انتخاب کردند.

همچنین، براساس آئین‌نامه داخلی مجلس نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تا تعیین رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه، مسئولیت ریاست هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را برعهده دارد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اگر هرکدام از نمایندگان مجلس از یک یا چند نماینده دیگر شکایتی داشته باشد، می‌تواند شکایتش را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام و این هیئت نیز آن را بررسی و نتیجه را به هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کند.

براساس این گزارش، طبق قانون تشکیل هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان که در تاریخ پانزدهم فروردین سال ۹۱ به تصویب پارلمان رسیده، آمده است: به منظور حفظ شأن و منزلت نمایندگان و نظارت درباره امور مربوط به دوران نمایندگی در ابتدای هر دوره مجلس شورای اسلامی و حداکثر سه ماه پس از انتخاب هیئت‌رئیسه دائمی، هیئت نظارت که از این پس هیئت نامیده می‌شود، مرکب از افراد زیر برای همان دوره تشکیل می‌گردد:

الف- یکی از نواب رئیس به انتخاب هیئت‌رئیسه برای هر سال

ب- یک‌ نفر از اعضای کمیسیون اصل نودم (۹۰) به انتخاب مجلس

پ- یک ‌نفر از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی به انتخاب مجلس

ت- چهار نفر از سایر نمایندگان به انتخاب مجلس

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید