» اجتماعی » پرداخت معوقات سال ۹۱ ایثارگران تا پایان ۹۵/ معوقات سال‌های ۹۴-۹۲ در دستور کار اجرایی
اجتماعی

پرداخت معوقات سال ۹۱ ایثارگران تا پایان ۹۵/ معوقات سال‌های ۹۴-۹۲ در دستور کار اجرایی

۷ شهریور ۹۵ 1۰9

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، حجت‌الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گرامیداشت سالروز شهیدان رجایی و باهنر و آئین تجلیل از کارکنان نمونه بنیاد شهید و امور ایثارگران که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد  با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: جامعه کارمندان دولت و دولتمردان ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب نموده که بسیاری از آنها در دفاع مقدس و بسیاری در مسیر ترور به دست منافقین به شهادت رسیدند. 

وی با بیان اینکه خدمات دولتمردان حاصل تلاش کارمندان دولت است، گفت: رضایت مقام معظم رهبری بر گزارش عملکرد بنیاد شهید در این ۳ سال باعث افتخار و سرافرازی بنیاد شهید است. 

حجت‌الاسلام شهیدی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارش و فعالیت‌های بنیاد شهید پرداخت و گفت: اولین گام بنیاد شهید اعتمادسازی بین مجموعه بنیادشهید و خانواده شهدا و ایثارگران بود که توانستیم دیوار بی‌اعتمادی بین بنیاد شهید  و ایثارگران  را برداریم. 

وی در ادامه از پرداخت معوقات سال ۹۱ تا پایان امسال خبر داد و گفت که معوقات سال‌های ۹۲ و ۹۳ نیز در دستور کار قرار دارد و همچنین معوقات سال ۹۴ نیز طبق برنامه جاری پرداخت خواهد شد.

حجت‌الاسلام شهیدی همچنین مسئله درمان و تداوم آن را یکی از اولویت‌های مهم برای بنیاد شهید دانست و افزود: تا امروز یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ایثارگران از پوشش بیمه پایه و تکمیلی برخوردار شدند. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید افزود: اعزام پزشکان خارجی از ۷۳ کشور به ایران انجام شده که ۳۸۲۱ نفر از ایثارگران را در بیمارستان‌های بنیاد شهید ویزیت کردند و ۸۱ تیم پزشکان داخلی به سراسر کشور اعزام شدند و ۶۹۰۰ نفر از ایثارگران را معاینه کردند و  سالانه حدود ۴۵۰ هزار نفر از ایثارگران مورد مشاوره و مددکاری در سراسر کشور قرار گرفتند.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به طرح سپاس که مورد تاکید مقام معظم  رهبری است، گفت: در این ۳ سال, بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران در سراسر کشور دیدار و سرکشی انجام شده است.

وی با بیان اینکه استخدام یکی از معضلات بنیاد شهید و کشور است، افزود: در این مدت ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده و در مجموع ۴۰ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از تحصیلات اشتغالزایی برخوردار شدند.  

حجت‌الاسلام شهیدی در خصوص برنامه‌های فرهنگی بنیاد اظهار داشت: سالانه ۴۰ هزار برنامه فرهنگی در گلزارهای شهدا، مساجد و هیئت‌ها برگزار می‌شود و ۲۱۰۰ یادمان شهدا در سراسر کشور مورد احداث و بهره‌برداری قرار گرفته است و در این مدت ۲۰۰ کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت احداث شده و ۱۴۸ کتاب در این زمینه به چاپ رسیده است. 

وی در خاتمه از ایجاد تکمیل و تجهیز مراکر فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران در کشور خبر داد و گفت: در این زمینه از سال ۸۶ ساخت و تجهیز این مراکز آغاز شده بود اما در این مدت سرعت بیشتری گرفته تا در خدمت ایثارگران قرار گیرد که تعدادی از این مراکز در هفته دولت در استان سمنان و اردبیل افتتاح شده است. 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید