» اجتماعی » تولید ۵ انیمیشن سینمایی در خانه انیمیشن انقلاب اسلامی
اجتماعی

تولید ۵ انیمیشن سینمایی در خانه انیمیشن انقلاب اسلامی

۹ شهریور ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نخستین نشست خبری محمدامین همدانی مدیر خانه انیمیشن انقلاب اسلامی صبح امروز در نخلستان اوج برگزار شد. 

محمدامین همدانی مدیر خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در این نشست با بیان اینکه مجموعه‌ انیمشن‌های انقلاب اسلامی براساس دغدغه‌مندی در حوزه انتقال پیام و با استفاده از ابزارهای نوین و رسانه‌ای در نیمه دوم سال ۹۰ آغاز به کار کرده‌است گفت: ویژگی این خانه اعتلای سطح انیمیشن متعهد در کشور است. 

وی با بیان اینکه در عرصه انیمیشن به این هنر ظلم بسیاری شده است، افزود: در این راستا در مواجهه با مفاهیم کودک و نوجوان و تولید انیمیشن مغفول ماندیم و براساس این دغدغه‌مندی خانه انیمیشن به این موضوعات ورود پیدا کرده است تا به تولیداتی برسد.

همدانی تصریح کرد: انیمیشن از محصولات پرفروش دنیا محسوب می‌شود و این ابزار جایگاه مهمی در نهادینه کردن فرهنگ در قشر کودک و نوجوان دارد که امیدوارم در برنامه‌های بلندمدت و میان مدت تحولات بنیادی و جدی ایجاد شود. 

وی افزود: خانه انیمیشن انقلاب اسلامی سالانه بیش از هزار دقیقه تولید دارد که ماموریت اصلی ما ورود به تولیدات نیست بلکه تولید انیمیشن از طریق ایجاد فضا و بسترسازی، ارائه پیش تولیدها و کمک به ساخت تولیدکنندگان انیمیشن است که تلاش داریم در این راه به تولید بهتر برسند. ماموریت اصلی ارائه دادن خدمات به تولیدکنندگان است.

مدیر خانه انیمیشن انقلاب اسلامی ادامه داد: توانمندسازی از دیگر اولویت ما در خانه انیمیشن است که تلاش کردیم تولیدکنندگان بزرگ انیمیشن کشور در خلال تولیدات محصولات خود رشد کرده و تولید محتوایی داشته باشند و ما به عنوان شتاب‌دهنده این هماهنگی‌ها را انجام می‌دهیم. تولیدات خانه انیمیشن آموزش‌محور بوده و با حفظ کیفیت بالا این تولیدات شکل می‌گیرد. 

همدانی اضافه کرد: سایت خانه انیمیشن به عنوان مرجع اخبار داخلی، ترجمه مقالات تخصصی، آموزشهای کمیاب، اطلاعات به روز در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود. 

وی گفت: اولویت بعدی خانه انیمیشن انقلاب اسلامی تحقیق و توسعه است که انیمیشن یکی از آثار بشدت هزینه‌بر است که منحصر به تکنیک و زیرساخت نیست بلکه در این راستا به روشهای مختلف برای تولید آثار نیازمندیم که ماموریت اصلی ارائه دادن خدمات به تولیدکنندگان است. 

مدیر خانه انیمیشن انقلاب اسلامی با اشاره به راه‌اندازی موسسه سبیان گفت: این موسسه با هدف تولیدات صنعتی تاسیس شد و با اصلاح فرآیندهای تولید در حال حاضر روزانه یک انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه کودک آماده می‌کند و در حقیقت سرعت بالا، قیمت و کیفیت مناسب را حفظ کردیم و با تحقق و توسعه و تسلط به تکنیک‌های روز این انیمیشن‌ها تولید می‌شود. 

همدانی با بیان اینکه به دنبال تولید انیمیشن با کیفت و محتوای بالا هستیم گفت: خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در حال تولید ۵ فیلم سینمایی و انیمیشن است که در مرحله فیلمنامه‌نویسی است که در صورت بازرخوردهای بالا به تولید می‌رسد. یکی از این آثار با نام موقت «پسر دولفینی» است که در منطقه خلیج فارس روایت می‌شود. 

وی گفت: یکی از اهداف اصلی ما کمک به تولیدات شبکه کودک و نوجوان سیما است و بستر وسیعی را در کانالهای خردسال، کودک و نوجوان به ما داده است تا تولیدات خود را افزایش دهیم. 

همدانی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اتاق فکر این شبکه و همچنین تکنیک ساخت آثار که بیشتر از ساختار هالیوودی بهره گرفته است، توضیح داد: انیمیشن برای ما یک ابزار است که برای ارایه محتوا و پیام از آن استفاده می کنیم. تصویر خوب با تصویر هالیوودی متفاوت است و نباید مساوی گرفته شوند و ما به دنبال تصور خوب هستیم. کارهایی مثل «فهرست مقدس» که حرف بین المللی دارد از استانداردهای سینما تبعیت می کند. به طور مثال تکنیک «اغراق مبتنی بر واقعیت» تاکنون در سینمای ایران تجربه نشده بود.

مدیر خانه انیمیشن انقلاب اسلامی گفت: در بحث فیلمنامه‌نویسی انیمیشن ضعف بزرگی در کشور وجود دارد و تا به امروز نتوانسته‌ایم به نوعی قهرمانسازی و الگوسازی در بین کودکان و نوجوانان برسیم به این معنا که یک انیمیشن باید حداقل در ۶ ماه به پخش برسد و با بازپخش آن در ذهن مخاطب نهادینه شود که در این راستا ما نیازمند کارهای بلند هستیم تا بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند. 

همدانی اضافه کرد: خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر امسال هیچگونه فیلمی برای اکران ندارد اما امیدوارم که انیمیشن «فیلشاه» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد و سیمرغ‌هایی نیز به آن تعلق بگیرد و همانگونه که گفته‌ایم تولید اثر بنیادی نیازمند حمایت دولتی نیستیم و از نظر بین‌المللی ایران در منطقه خود با قیمت مناسب و کیفیت بالا آثار خود را توزیع می‌کند که این امتیاز موفقی برای ما محسوب می‌شود.

مدیر خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در پایان درباره ظرفیت انیمیشن برای رقابت با کشورهای عربی عنوان کرد: انیمیشن ابزاری است که مرز نمی شناسد و ما همیشه خلاء بازاریابی در این زمینه داشتیم. در کشورهای دیگر برای تولید و تبلیغات هزینه های بسیاری انجام می شود، تولیدات ما با یک میلیارد انجام می شود و آثار تولیدی در کشورهای دیگر حداقل با ۸۰ میلیون دلار به تولید می رسد و به همین میزان هم هزینه تبلیغات انجام می‌دهند. تولیدات ایران در مقایسه با کشورهای عربی یک سر و گردن بالاتر است و اگر موضع سیاسی در مقابل آثار ایرانی نگیرند می توانیم قرارداد ببندیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید