» صفحه اصلی » ایران – قطر؛ آغاز فتح قله اورست/ مشت اول را محکم بزن!
صفحه اصلی

ایران – قطر؛ آغاز فتح قله اورست/ مشت اول را محکم بزن!

۹ شهریور ۹۵ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دیدار با قطر نقطه آغاز است. آغازی برای رسیدن به جام جهانی و البته برای آغاز دوباره فوتبال ایران؛ فوتبالی که حالا با ستاره‌های جوانی که دارد، هدفش نه فقط رسیدن به جام جهانی، بلکه حضور موفقیت آمیز و صعود به دور دوم مهم‌ترین گردهمایی فوتبال دنیاست. صعود از مرحله گروهی جام جهانی می‌تواند آغازی دوباره برای فوتبال ایران باشد؛ درهای جدیدی به روی برترین تیم آسیا باز کند تا حضور در رتبه نخست آسیا فقط روی کاغذ نباشد و موفقیت در زمین فوتبال هم برای فوتبال ایران شکل بگیرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در پنجمین سال حضور کارلوس کی‌روش در ایران، کار خود را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز خواهد کرد. در گروه A منطقه آسیا و با حضور تیم‌های کره‌جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و سوریه که می‌تواند گروه نسبتاَ مناسبی برای کی‌روش و شاگردانش باشد. گروهی که در مقایسه با گروه B شرایط نسبتاَ مناسب‌تری دارد، اما نکات زیادی در آن نهفته است. شاگردان کی‌روش چهار سال پیش در گروهی بودند که کره‌جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان در آن حضور داشتند و موفق شدند در این گروه به عنوان صدرنشین بلیت برزیل را تهیه کنند و حالا گروهی مشابه، اما متفاوت کمی کار را برای گرفتن بلیت روسیه سخت کرده است.

اولین قدم مصاف با تیم ملی قطر است. تیمی که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود و هزینه زیادی برای فوتبالش کرده است. قطری‌ها برای اینکه پیش از میزبانی‌شان بتوانند یک بار تجربه حضور در جام جهانی را داشته باشند و طعم این مسابقات را بچشند، برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی حسابی دست به جیب شده‌اند. جذب بازیکنان خارجی و دادن ملیت قطری به آنها قطر را به تیمی قدرتمند تبدیل کرده و حالا کی‌روش به آنها نام ستارگان جهان را داده است. ستارگان جهان باید در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ایران قرار بگیرند. تیمی پر غرور که شاید آغاز راهی که امروز در آن قرار دارد، از جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا بود. تیمی که کی‌روش پس از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تصمیم گرفت با جوان کردنش مسیر را برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ هموارتر کند و حالا همان بازیکنان جوان ستاره‌های امروز تیم ملی هستند. بازیکنانی چون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، مهدی ترابی، میلاد محمدی و… که هرکدام در مقطعی خاص به تیم ملی اضافه شدند تا در کنار بازیکنان باتجربه‌ای چون آندرانیک تیموریان، سیدجلال حسینی، اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و… کابوسی وحشتناک برای حریفان باشند.

تیم ملی فوتبال کشورمان آخرین باری که مقابل قطر قرار گرفت، جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا بود. دیداری که با یک گل به سود تیم ملی به پایان رسید و تک گل آن را سردار آزمون، استثنایی وارد دروازه این تیم کرد. تیمی که حالا با تیم جام ملت‌ها تفاوت‌های زیادی دارد و قدرت بیشتری گرفته است. در مرحله اول انتخابی جام جهانی هم با قدرت ظاهر شد تا نشان دهد می‌خواهد یکی از مدعیان جدی صعود به جام جهانی باشد. شاید همین مسئله و قدرت بسیار بالای قطر در حال حاضر باعث شده تا کی‌روش از طوفان‌ها یادی کند. طوفان‌هایی که شاگردانش باید در مسیر جام جهانی از آنها عبور کنند تا به قله برسند. قله‌ای که کی‌روش آن را جام جهانی می‌نامد و البته می‌گوید که حضور در جام جهانی یعنی صعود به بلندترین قله دنیا؛ یعنی صعود به اورست. اولین طوفان در مسیر فتح قله اورست تیم ملی قطر است که امید زیادی می‌رود ایران با قدرت از اولین طوفان عبور کند. حالا که همه کشور از جمله دولت، وزات ورزش، فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها، رسانه‌ها، هواداران و… برای موفقیت تیم ملی همدل شده‌اند، شاگردان کی‌روش هم باید مشت اول را محکم‌تر بزنند تا حساب کار دست سایر حریفان هم بیاید. این بار ایران باید طلسم را بشکند و دومین صعود پیاپی به جام جهانی را رقم بزند.

برنامه اولین هفته مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه A منطقه آسیا به شرح زیر است: 

کزه‌جنوبی – چین، ساعت ۱۴
ازبکستان – روسیه، ساعت ۱۴
ایران – قطر، ساعت ۲۱، ورزشگاه آزادی

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید