» اجتماعی » ملانوروزی: جای برگزاری بی‌نیال در موزه هنر‌های معاصر نبود
اجتماعی

ملانوروزی: جای برگزاری بی‌نیال در موزه هنر‌های معاصر نبود

۱۰ شهریور ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» آئین گشایش نمایشگاه «آهنگ آفتاب» بعدازظهر سه شنبه  ۹ شهریور ماه در موزه هنرهای معاصر برگزار شد. 

مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و رئیس موزه‌ هنرهای معاصر، گفت: موزه هنرهای معاصر در برگزاری نمایشگاه‌هایش همواره به دنبال جریان‌های نمایش‌های آثار غرب و آثار گنجینه موزه با نگاهی به هستی‌شناسی هنر ایرانی با خوانش معاصر بود و نمایشگاه حاضر یکی از ساحت‌های بزرگ هستی‌شناسی هنر ایران است که از عناصر اربعه در طبیعت تأثیر گرفته است و نمی‌توان هنرهای ایران، فرهنگ و معماری ایران را از آن جدا دانست.

ملانوروزی ادامه داد: دیدن آثار آقای جوادی همزمان شده بود با ثبت قناوت و کویر ایران در سازمان ملل و با دکتر حلیمی تصمیم گرفتیم تا نمایشگاهی از عکس‌های کویری آقای جوادی را در موزه برگزار کنیم و با این تصمیم شهرهایی از کشورهای جهان مانند یورک و وین هم تقاضای برگزاری این نمایشگاه را در کشورهایشان داشتند.

رئیس موزه هنرهای معاصر گفت:‌ این نمایشگاه در واقع عکسهایی از کویر ایران است که به همراه آثاری از گنجینه موزه در همین ارتباط به نمایش در می‌آید. نمایشگاه خاصی است که پخش موسیقی خاصی هم برای آن در نظر گرفته شده.

ملانوروزی با بیان این که در موزه به دنبال برگزاری نمایشگاه پژوهش محور هستیم، درباره سخنی که در نشست خبری این نمایشگاه از پشیمانی‌اش از برگزاری آخرین بی‌ینال عکاسی در موزه بیان کرده بود،‌ توضیح داد: به نظر من این بی‌ینال چون توسط انجمن عکاسان برگزار شده بود بهترین بی‌نیان عکاسی برگزار شده بود و از برگزاری آن خوشحالیم اما جای برگزاری آن در موزه نبود چون نمایشگاه‌های موزه باید وجه پژوهشی داشته باشد.

پس از سخنان ملانوروزی پیام سازمان اسکان بهشهر سازمان ملل متحد به نمایشگاه «آهنگ آفتاب» توسط رضاپور وزیری رایزن این سازمان قرائت شد و بعد از آن لوح تقدیر این سازمان به محمدرضا جوادی اهداء شد که جوادی نیز آن را با اصرار اکبر عالمی به همسر خود به پاس صبوری‌هایی که در طول مدت عکاسی‌هایش داشته است اهداء کرد.

محمدرضا اصلانی، سخنران بعدی این مراسم هم گفت: جوادی در عکس‌هایش درست عکس کار عکس را کرده است،‌ عکس حذف خیال و ثبت جسمیت جهان است اما او خیال جهان را در عکس‌هایش با خیال خود یکی کرده است.

او افزود: این عکس‌ها نه جسم که جان کویر است و این خیال عکاس است که عکاسی کرده و نه چشم او. در این عکس‌ها کویر ایران نه ساکن که روان است.

در پایان این مراسم محمدرضا جوادی سخنرانی کرد و گفت: در این مراسم تشکر از عناصر و کسانی را که در پدید آوردن این عکس‌ها سهم داشتند را لازم می‌دانم. نخست از باد تشکر می‌کنم که وزید و این شکل‌ها را به من داد. دوم از تهور ملانوروزی تشکر می‌کنم که پس از حدود ۴۰ سال این عکس‌ها را به نمایش درآورد. سپس از کسانی که در سفرهای کویر همراهم نشدند و من مجبور به تنها رفتن به این سفر شدم و همینطور از کسانی که در بنیاد «مهراز» برای انتخاب عکس‌های این نمایشگاه از میان چندین هزار عکس بسیار زحمت کشیدند و همچنین از سازنده قاب عکس‌ها و چاپ کننده آنها سپاسگزارم.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند  تا ۶ آبان ماه از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید