» اجتماعی » سردار غلامی، یکی از موسسان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در سوریه شهید شد
اجتماعی

سردار غلامی، یکی از موسسان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در سوریه شهید شد

۱۰ شهریور ۹۵ 1۰20

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار احمد غلامی از فرماندهان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) و از مستشاران زبده نظامی که برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به سوریه رفته بود، روز گذشته توسط تروریست‌های تکفیری در حلب سوریه طبق اعلام مسئولان لشکر ۱۰ سید الشهدا، به شهادت رسید. سردار غلامی جانشین لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) و از موسسان این لشکر در دوران دفاع مقدس بود.

اکبر باقری دولابی رئیس ستاد کنگره لشکر ۱۰ سید الشهدا در گفتگو با تسنیم گفت: احمد غلامی از فعالان مبارزه با اشرار قبل از دوران دفاع مقدس در کردستان و غرب کشور بود. وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد در عملیات‌های مختلف حضور فعال داشت و از فرماندهان حاضر در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس بود بعد از آن به همراه شهید علیرضا موحد دانش و کاظم رستگار به تاسیس لشکر ۱۰ سید الشهدا(ع) همت گمارد و در این لشکر  جانشین حاج کاظم رستگار فرمانده این لشکر بود. تا زمانیکه او به شهادت رسید در این سمت فعالیت می‌کرد و بعد از آن تیپ ۱۱۰ خاتم الانبیا را راه اندازی کرد و فرمانده این تیپ شد.

وی افزود: بعد از اتمام ۸ سال دفاع مقدس نیز یکی از معاونین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران شد و تا زمان بازنشستگی در همین سمت ماند. او حتی بعد از دوران بازنشستگی نیز در زمینه مقاومت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌کوشید. عضو هیأت امنای مجمع رزمندگان لشکر ۱۰ سید الشهدا(ع) شد و در این مجمع فعال بود. وقتی بحث تجاوز تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی و مردم مظلوم عراق و سوریه پیش آمد، به دلیل تجربه فراوانی که در امور رزم و فنون نظامی داشت به عنوان مستشار نظامی به سوریه و عراق رفت و مسئولیت آموزش بخشی از نیروهای مقاومت را بر عهده گرفت و سرانجام در حلب سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید