» سیاسی » نسل برآمده از انقلاب راهگشای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است/برگزاری ۴۵ جشنواره رضوی
سیاسی

نسل برآمده از انقلاب راهگشای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است/برگزاری ۴۵ جشنواره رضوی

۱۰ شهریور ۹۵ 0۰8

[ad_1]

به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی در سخناین اظهار کرد: تقویت ظرفیتهای مثبت در بخش فرهنگی اجتماعی و برطرف کردن اشکالات، مهم‌ترین رویکرد است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، ظرفیتهای خوبی در بخش نخبگی و دانشگاه‌ها به ویژه نسل جوان فراهم شده است، بنابراین تصور می‌شود، نسلی که از انقلاب برآمده، راهگشای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی حرکتهای خوبی توسعه پیدا کرده است، گفت: دنیای اطلاعات با وجود چالشهایی که برای ما ایجاد می‌کند، فرصت فوق‌العاده‌ای است تا در سطح جهانی ظرفیتها را منعکس کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: ‌در زمینه مشکلات اخلاقی باید با رویکرد کارشناسانه علت‌یابی کرده و این مشکلات را از بین ببریم، تنها رفتن سراغ معلول یا تکرار ایده‌آل‌ها و مطلوبات مسئله را حل نمی‌کند، ما در حوزه کارشناسی به پیدا کردن روشها و شیوه‌های درست و طی مسیر به کمک نیاز داریم.

وی افزود: یکی از محورهای وحدت حوزه و دانشگاه این است که حوزه فراتر از تعیین افقهای مطلوب در روشهای طی مسیر نیز ورود داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به مسائل تربیتی، گفت: اکنون با مسئله تربیت مواجه هستیم، بحث اختلاط، حجاب و اخلاق دینی از جمله این مسائل است که باید پاسخهایی برای آنها پیدا کرد.

وی با اشاره به برپایی نهضت رضوی، گفت: ۴۵ جشنواره ملی رضوی در حوزه علمی، ادبی و فرهنگی در سطح کشور برگزار کردیم که با حضور و مشارکت و استقبال خوب دانشگاهیان مواجه بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه حجاب، آموزه دینی است، تصریح کرد: چگونگی ترویج حجاب،‌ نهادینه کردن و جذب افراد به حجاب در جامعه دینی از جمله مسائل پیش رو است، اکثر دانشجویان به این مبانی معتقد هستند ولی در مباحث رفتاری مقداری ضعف داریم، این پیوند رفتار و انطباق با مبانی اعتقادی نیاز به همفکری و ارائه راهکار دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید