» سیاسی » ضرورت تشکیل هیئت نظارت بر اجرای قراردادهای نفتی
سیاسی

ضرورت تشکیل هیئت نظارت بر اجرای قراردادهای نفتی

۱۰ شهریور ۹۵ 0۰5

[ad_1]

سیدعلی ادیانی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به الگوی قراردادهای جدید نفتی اظهار کرد: امیدواریم هیئت وزیران دغدغه نمایندگان و بزرگان نظام در مصوب سوم لحاظ کند تا قراردادهای نفتی نوین بدون حاشیه و نقاط ضعف به تصویب برسد.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید ۱۵ نکته کلیدی منویات مقام معظم رهبری در شیوه‌نامه قراردادهای نفتی را رعایت کند، خاطرنشان کرد: محورها به دولت ابلاغ شده اما در مصوب اصلاحیه دولت در الگوی قراردادهای نفتی چند مورد فنی و ساختاری لحاظ نشده است که وزیر نفت در این باره اظهار کرد که درصدد اعمال ۱۵ دغدغه مقام معظم رهبری در اصلاحیه الگوی قراردادها است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نمایندگان انتظار دارند در اصلاحیه سوم این نکات کلیدی رعایت شود، گفت: مطالبه نمایندگان نیز چیزی به جز حفظ منافع کشور و لحاظ کردن نظرات ۱۵ گانه مقام معظم رهبری نیست.

ادیانی با تأکید بر ضرورت تشکیل یک هیئت نظارت با ترکیب تخصصی حقوقی، مالی، امنیتی و فنی برای بررسی دقیق قراردادهای جدید نفتی، تصریح کرد: دولت باید سازوکارهایی را پیش‌بینی کند تا از منافع ملی در برابر شرکتهای طرف قرار داد دفاع کند.

وی بر لزوم اصلاح نواقص موجود در مصوبه دوم دولت درباره قراردادهای نفتی تأکید کرد و گفت: پس از رفع نواقص و بررسی آن در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین اگر ایرادی بر این قراردادها نباشد، توسط رئیس پارلمان تأیید و جهت اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

عضو  هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد:در صورت رفع ابهام‌ها و نواقص و پس از تایید نمایندگان مجلس اجرای قراردادهای جدید نفتی بلااشکال است.

انتهای‌پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید