» اجتماعی » مراسم جشن غدیرخم در ۱۴ کشور جهان برگزار می‌شود
اجتماعی

مراسم جشن غدیرخم در ۱۴ کشور جهان برگزار می‌شود

۱۰ شهریور ۹۵ 0۰17

[ad_1]

حجت‌‌الاسلام محمد سالار، معاون بین‌‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) در گفت‎وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرگزاری تسنیم «پویا» گفت: با توجه به اهمیت جایگاه و معارف وحدت‎ساز عید غدیر خم و اینکه پیام‎آور عدالت، اخوت و ظلم‎ستیزی است، باید این جریان را تبدیل به گفتمان بین‎المللی کنیم تا ضمن بیان معارف و توجه به کارکرد سیره‎ای آن در بُعد فردی و اجتماعی، بتوانیم مهجوریت این روز بزرگ مسلمین را بزداییم.

وی با اشاره به اهم برنامه‎های مجامع محلی جهانی اهل‎بیت(ع) به‌مناسبت گرامیداشت عید غدیر خم و دهه امامت و ولایت گفت: برنامه‎های مجامع محلی جهانی اهل‎بیت(ع) به‌مناسبت عید غدیر خم و ایام دهه امامت و ولایت در سه قالب سمینار، کارگاه آموزشی و مراسم جشن در ۱۴ کشور دنیا برگزار می‎شود.

وی افزود: مراسم جشن در کشورهای مالزی (محل برگزاری در حوزه علمیه الرضاء(ع) شهر کوالالامپور از سوی جامعه عوام شیعه جعفری مالزی)، استرالیا (محل برگزاری در سالن شهرداری ملبورن از سوی مجمع اهل‎بیت(ع) استرالیا)، نیوزیلند (محل برگزاری در مسجد امام رضا(ع) شهر آوکلند از سوی بنیاد خیریه ایمان)، سریلانکا (حسینیه والاچینا از سوی جماعت اهل‎بیت(ع) سریلانکا)، روسیه (محل برگزاری در حسینیه اهل‎بیت(ع) شهر مسکو)، گرجستان (محل برگزاری در مسجد مراغه در شهر گاردبانی)، ترکیه (محل برگزاری در شهرستان اغدیر از سوی اتحادیه علمای اهل‎بیت(ع) استان اغدیر) و اوکراین (حسینیه اهل‎بیت(ع) شهر کی‎یف از سوی مجمع اهل‎بیت(ع) اوکراین) برپا خواهد شد.

به‌گفته وی در کشور فیلیپین نیز کارگاه آموزشی غدیر خم در شهر کوتاباتو از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی شجره منتظره و سمپوزیوم غدیر غم در مسجد امام مهدی(عج) شهر زامبوانگا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد سالار افزود: سمینار غدیر خم نیز در کشورهای هندوستان (سمینار امامت و ولایت در مسجد ایرانیان بمبئی از سوی فدراسیون اهل‎بیت(ع) بمبئی)، بنگلادش (سیمنار غدیر در انجمن پنج‌تن شهر کولنا از سوی بنیاد اهل‎بیت(ع) مراکش) و گرجستان (سمینار غدیر در حسینیه اهل‎بیت(ع) شهر مارنئولی از سوی مجمع اهل‎بیت(ع) گرجستان) برگزار می‌شود.

به‌گفته معاون بین‌‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) همچنین جشنواره غدیر در کشورهای آلمان و در مرکز اسلام هامبورگ و شهر گلزن کرشن و دانمارک و بوسنی هرز‎گوین برگزار می‎شود.

انتهای پیام/*

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید