» اجتماعی » صادرات محصولات چاپی ایران به کشورهای همسایه/ امکان تولید کارت هوشمند ملی در کشور
اجتماعی

صادرات محصولات چاپی ایران به کشورهای همسایه/ امکان تولید کارت هوشمند ملی در کشور

۱۰ شهریور ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تور بازدید خبرنگاران از دو چاپخانه رسام نگار جاوید و پردازش تصویر رایان امروز، دهم شهریورماه، در آستانه روز صنعت چاپ با حضور اصحاب رسانه و مدیران دو چاپخانه برگزار شد.

خبرنگاران در این بازدید یا بخش‌های مختلف دو چاپخانه، نحوه کار آنها و محصولات دو مجموعه آشنا شدند. پردازش تصویر رایان یکی از بزرگترین مجموعه چاپ خصوصی در کشور است که فعالیت خود را از سال ۸۲ آغاز کرده و در حال حاضر با ۳۰۰ نیرو در بخش‌های طراحی، تنظیم و کنترل کیفیت و پژوهش فعالیت می‌کند. تولید برچسب هولوگرام امنیتی از جمله توانایی‌های این چاپخانه است. در این چاپخانه پاکت‌های دخانیات، دارویی، برچسب‌های غذایی، برخی مجلات، کتاب و… در بخش‌های مختلف آن تولید می‌شود.

حسینی، مسئول سالن چاپ و بسته‌بندی این چاپخانه با اشاره به توانایی و قابلیت این چاپخانه در امر تولید و بسته بندی، گفت: تا چند سال پیش بخشی از این محصولات مانند بسته‌های دارویی از کشورهایی مانند ترکیه به ایران وارد می‌شد، اما با تجهیز این کارخانه و آموزش به نیروها بخش قابل توجهی از محصولات در داخل تولید می‌شود. علاوه براین امکان صادرات بخشی از این تولیدات، به ویژه در زمینه بسته‌بندی محصولات دارویی، به کشورهای افغانستان و عراق نیز فراهم شده است.

یکی از بخش‌های این چاپخانه به فعالیت در بخش چاپ امنیتی اختصاص دارد که در آن اسناد اوراق بهادار با استفاده از مرکب ویژه امنیتی و کاغذهای مخصوص تولید می‌شود.

همچنین در چاپخانه پردازش تصویر رایان به منظور نظارت بر فرآیند تولید محصول با روش اجرای کنترل کیفیت آماری، کنترل می‌شود.

یکی دیگر از چاپخانه‌هایی که خبرنگاران در آستانه روز صنعت چاپ از آن بازدید کردند، چاپخانه رسام نگار بود. این چاپخانه در سال ۸۴ تولید شده و در دو بخش تولیدی و بازرگانی فعالیت می‌کند. در حال حاضر ۲۰۰ نیرو در این چاپخانه مشغول به فعالیت هستند.

عمده کار این چاپخانه بر تولید کارت هوشمند اعم از کارت بانکی، کارت تماسی و غیر تماسی و… است. این چاپخانه امکان تولید ۴۵ میلیون کارت هوشمند در سال را دارد و از سال گذشته نیز نمونه‌ای از تولیدات خود در زمینه کارت ملی هوشمند را به مسئولان ارائه داده است.

در این چاپخانه آخرین پارامترهای امنیتی برای حفظ کد امنیتی با ۱۲ دستگاه تولید و ۱۴ دستگاه بسته‌بندی فراهم شده است. 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید