» اجتماعی » دیدار رئیس رسانه ملی با مراجع عظام
اجتماعی

دیدار رئیس رسانه ملی با مراجع عظام

۱۱ شهریور ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما یازدهم شهریور در ابتدای سفر یک روزه خود به قم، با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی با ایشان دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس رسانه ملی، ضمن قدردانی از خدمات سازمان صداوسیما، کار این سازمان را مهم ارزیابی کردند و افزودند: این اهمیت، مسئولیت کار رسانه ملی را هم بیشتر می‌کند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تأکید کردند: برنامه‌های صداوسیما باید دینی و اسلامی تهیه شود تا اثرگذاری آن بیش‌تر باشد.

ایشان همچنین بر توجه ویژه بر اخلاقیات در برنامه‌های صداوسیما تأکید کردند و اظهار داشتند: رعایت نکاتی چون محرم و نامحرم و حجاب در برنامه‌های رادیو و تلویزیون موجب رضای امام زمان (عج) خواهد شد.

این مرجع عالی‌قدر بر توجه به مخاطبان خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز تأکید کردند و گفتند: باید برای مسلمانان و شیعیان خارج از مرزهای ایران برنامه‌های مناسب در شبکه‌های برون‌مرزی پخش شود.

آیت الله صافی همچنین خواستار ارتقای برنامه‌های رادیو معارف و پوشش سراسری آن شدند و تصریح کردند: فعالیت‌های صداوسیما باید موجب عزت ایران شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی وظیفه صداوسیما را سنگین توصیف کردند و با اشاره به نقش این سازمان در حوزه فرهنگ، خواستار توجه بیش‌تر به حوزه‌های علمیه و علمای دینی که در حوزه فرهنگ اثرگذارند، شدند تا تأثیر برنامه‌های این سازمان بیش‌تر شود.

  آیت‌الله نوری همدانی به تلاش رسانه‌های معاند برای ضربه زدن به اسلام اشاره کردند و افزودند: این رسانه‌ها برای دشمنی با اسلام با تمام قوا به میدان آمده‌اند و صداوسیمای جمهوری اسلامی باید با قدرت پاسخ آنان را بدهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین نسبت به دشمنی عمیق صهیونیست‌ها با ایران اسلامی هشدار دادند و خواستار تولید برنامه‌هایی در رادیو و تلویزیون برای پاسخ‌گویی به این دشمنی‌ها شدند.

ایشان همچنین بر توجه بیش‌تر رسانه ملی به موضوع حجاب در برنامه‌ها تأکید کردند.

آیت الله مکارم شیرازی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی، بر اهمیت کار صداوسیما تأکید کردند و گفتند: اخلاقیات از مهمترین موضوعاتی است که باید مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌های صداوسیما بر آن تأکید کرد. ایشان همچنین خواستار همکاری صداوسیما با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تقویت شبکه ملی اطلاعات شد.

آیت‌الله موسوی اردبیلی هم در دیدار با عسکری بر توجه بر احکام اسلامی در برنامه‌های صداوسیما اشاره کردند و افزودند: صدا و سیما موجب عزت مملکت است و لذا باید برای اصلاح جامعه اهتمام داشته باشد. ایشان همچنین برای موفقیت رسانه ملی برای رسیدن به اهداف خود دعا کردند.

عسکری در این دیدارها ضمن بیان گزارشی کامل از فعالیت‌های این سازمان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم همه برنامه‌ها در جهت ترویج دین و فرهنگ اسلامی و مطابق با منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در جهت دین، اخلاق، امید و آگاهی بخشی باشد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به فعالیت ۲۱۷ شبکه ماهواره‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی، گفت: تلاش می‌کنیم علاوه بر شبکه‌های برون‌مرزی و داخلی، رادیوهای اینترنتی را نیز برای رساندن پیام انقلاب اسلامی راه‌اندازی کنیم.

عسکری توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و نشان دادن روحیه امید و فعالیت را از دیگر برنامه‌های سازمان صداوسیما دانست و از راه‌اندازی شبکه ایران کالا برای معرفی رایگان تولیدات داخلی خبر داد.

عسکری همچنین با اشاره به وجود ۸۰ هزار مسجد در کشور گفت: سازمان صداوسیما تلاش می‌کند این مساجد فعال باشند چرا که هر یک از این مساجد کانونی برای تبلیغ اسلام هستند و می‌توانند نقش مؤثری در مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشند.

رئیس رسانه ملی همچنین از ورود این رسانه به فضای مجازی سخن گفت و راه‌اندازی شبکه تعاملی IPTV را از برنامه‌های سازمان صداوسیما عنوان کرد. وی همچنین از راه‌اندازی شبکه پیام رسان سروش در صداوسیما خبر داد.

عسکری امروز همچنین با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب عسکری به ریاست سازمان صداوسیما، تأکید کرد: برنامه‌های سیاسی، اقتصادی و طنز در این رسانه باید فاخر و ارزشمند باشند که البته مدتی است این امر در برنامه‌های صداوسیما دیده می‌شود. امام جمعه قم به اهمیت تولید برنامه‌هایی با محتوای معارفی و دینی اشاره و تأکید کرد: همه تولیدات باید برای رضای خدای تعالی و مصالح دینی باشد.

پس از این دیدارها رئیس و معاونان سازمان به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) رفتند و نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه کردند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید