» اجتماعی » برنامه‌های شهریورماه تماشاخانه همای سعادت اعلام شد
اجتماعی

برنامه‌های شهریورماه تماشاخانه همای سعادت اعلام شد

۱۳ شهریور ۹۵ 1۰25

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، تماشاخانه «همای سعادت» که به نحوی آن را باید غربی‌ترین تماشاخانه تهران نامید، برنامه‌های شهریور ماه خود را اعلام کرده است. طبق برنامه این موسسه نمایشنامه‌های «نامه به کلینتون» و «غم بینوایان» شنبه ۲۰ شهریور در چهاردهمین کمدی‌خوانی تماشاخانه «همای سعادت» خوانش می‌شوند.

  جریان کمدی‌خوانی نمایشنامه‌های کمدی در تماشاخانه مستقل همای سعادت را مجیدعلم بیگی، بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون آغاز کرده است. این سه نمایشنامه کمدی به قلم ایرج پاکزاد است که شنبه از ساعت ۱۹ خوانش می شوند. مریم عسگری، مجید علم بیگی و فرشاد رسولی نیز نقش‌خوانان این برنامه هستند.

نمایش «پای سیب با دارچین اضافه» اثر کامبیز بنان نیز از ۲۰ شهریور تا ۱۰ مهر در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می‌رود. این نمایش با طراحی، قلم و کارگردانی کامبیز بنان اجرا می‌شود و سعید دولتی، نوید فرح مرزی، ندا فرهنگ مهر، نریمان حیدری، فرشید حاجیان، محمدحسین شهریاری، فائزه پورشعبان، امینه شیاسی، الناز بابایی، آرام باقری و… از بازیگران آن هستند.

در «پای سیب با دارچین»  به تعداد تمام میزهای کافه‌های شهر قصه‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که هر یک آنها روایت ساده‌ای است از اشکها و لبخندهای بی‌بهانه… «پای سیب با دارچین اضافه» تنها صدای بلند چهار میز از هزاران میز کافه‌های تنهایی است. تنهایی‌های چندنفره‌ای که تلخی‌شان در هیچ فنجان قهوه‌ای نیست… روایت پای سیب روایت ساده زندگی است.

این نمایش اپیزودیک سال ۹۳ با قلم بهاره رضایی و کامبیز بنان روی صحنه رفت و در اجرای جدیدش کامبیز بنان نویسندگی آن را بر عهده دارد. بنان پیش‌ از این «جمعه‌کشی» نوشته اسماعیل خلج، نمایشنامه‌خوانی «پیراهنی جامانده در باد»، «شب بیست و یکم» و… را روی صحنه برده است.

نمایش «دلپیچه» به کارگردانی سعید دولتی دیگر اثری است که از ۱۷ شهریور در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می‌رود. این اثر در ژانر کمدی وحشت است و داستان زوج جوانی را روایت می‌کند که در یک خانه قدیمی زندگی خود را شروع می‌کنند و اسیر اشباح می‌شوند…

نمایش‌نامه «دلپیچه» را اصغر گروسی نوشته و سیاوش ناظم، ثمر امین‌پور، وهاب امین الرعایا، سوگند فیروزی، صادق اردوخانی، متین زرین نگار و سپهر شفیعی از بازیگران آن هستند. سعید دولتی چندی پیش، نمایش «آسیدکاظم» را در مقام کارگردان در «همای سعادت»  روی صحنه برد.

تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱ است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید