» اجتماعی » وعده محمد فیروزی برای تدریس رایگان به برگزیدگان
اجتماعی

وعده محمد فیروزی برای تدریس رایگان به برگزیدگان

۱۴ شهریور ۹۵ 0۰24

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ششمین روز جشنواره به ساز عود و آواز کلاسیک ایرانی اختصاص داشت. داوران بخش عود اساتید محمد فیروزی، داریوش پیرنیاکان و سعید نایب‌محمدی و بخش آواز اساتید علی‌اصغر شاهزیدی، مظفر شفیعی، نصرالله ناصح‌پور، و حمیدرضا نوربخش بودند. اجراها در این روز از ۹ صبح با ساز عود شروع شد و در ادامه شرکت‌کنندگان بخش آواز از ساعت ۱۴ الی ۲۱ در مقابل هیئت داوران به رقابت با یکدیگر پرداختند.

محمد فیروزی، آهنگساز، نوازنده‌ی سه‌تار و عود، و عضو هیئت داوران بخش عود درباره‌ی کیفیت اجراها گفت: امسال نسبت به پارسال تعداد کمتری شرکت کرده بودند و سطح اجراها هم تقریباً علاوه بر همان چند نفری که پارسال شرکت کرده بودند و امسال هم خوب ظاهر شدند، خوب بود.

وی در ادامه افزود: انتظار داشتم نفرات بیشتری شرکت کنند، مرحله‌ اول هم تعداد کمی شرکت کرده بودند. سطح اجرا در رده‌ی سنی ج در حدّ رده‌ الف و ب نبود. اکول نوازنده‌ها غیر از چند نفرشان در مجموع خوب بود و نوازنده‌های تهرانی بهتر بودند.

فیروزی ادامه داد: بچه‌هایی که چه امسال و چه پارسال در رشته‌ی عود شرکت کرده بودند اکثراً از شاگردان من بودند. من حاضرم اگر قرار شد مسترکلاسی برای نفرات برگزیده برگزار شود رایگان برای آموزش حضور داشته باشم و خوشحال هم می‌شوم.

این نوازنده‌ی عود در مورد تأثیر برگزاری جشنواره‌ی موسیقی جوان اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌ای در ایجاد انگیزه و استعدادیابی برای جوان‌ها نقش بسیار مؤثری دارد و به نظرم این بچه‌ها هر چه بیشتر موسیقی گوش کنند و فعال‌تر باشند نتیجه‌ی بهتری از کارشان می‌گیرند.

در ادامه‌ی اجراهای ساز عود سعید نایب‌محمدی دیگر داور بخش عود، در خصوص سطح نوازندگی شرکت‌کنندگان تهران با شهرستانها گفت: جواب کلی نمی‌توان به این سؤال داد، چرا که هنرجویانی هستند که از شهرستان برای فراگیری به تهران می‌آیند. درست است که مسیر رفت‌وآمد مشکلات خاص خودش را دارد اما نمی‌توان گفت که تفاوت محسوسی بین‌شان وجود داشت.

این نوازنده با اشاره به تأثیر جشنواره‌ موسیقی جوان در ایجاد انگیزه برای جوانان بیان داشت: قطعاً این جشنواره نقش تأثیرگذاری دارد، چرا که به هنرجوها انگیزه می‌دهد و فرصتی برای آنها فراهم می‌کند تا خود را به معرض نمایش بگذارند. هنرمند همیشه دنبال فرصتی است تا بتواند کارش را ارائه دهد. در حال حاضر در مرحله‌ای هستند که می‌خواهند توانایی‌شان را محک بزنند. جشنواره‌ جوان شرایطی برایشان فراهم می‌کند تا همچون حال و هوای کنسرت روی صحنه ظاهر شده و درگیر اجرا شوند. قطعاً کسانی که در این جشنواره مقام می‌آورند تشویق می‌شوند تا با انگیزه‌ی بیشتری مسیر هنری‌شان را ادامه دهند.

نایب‌محمدی در خاتمه گفت: من معتقدم تا آنجا که در توان برگزارکنندگان است نفرات برگزیده‌ جشنواره را حمایت کنند. مثلاً از هر کدام از آنها در قالب یک آلبوم صوتی یک قطعه منتشر شود که قطعاً انتشار چنین آلبومی در ایجاد انگیزه در بین آنها نقش مؤثری خواهد داشت.

جشنواره‌ ملی موسیقی جوان تا ۲۴ شهریورماه در تهران ادامه دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید