» اجتماعی » برپایی نمایشگاه عکس شهدای منا در بیروت
اجتماعی

برپایی نمایشگاه عکس شهدای منا در بیروت

۲۰ شهریور ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد فاجعه منا، نمایشگاه عکسی از آثار کمال الدین شاهرخ، هنرمند عکاس کشورمان همراه با اجرای سرود شهدای منا در هتل «الساحه» بیروت برپا شد.

در این نمایشگاه که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت و با همکاری شبکه رسانه‌ای صدی الولایه برپا شد، از کتاب پاییز سفید که شرح تصویری قبل، حین و بعد حادثه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است، رونمایی شد.

در این مراسم که بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی لبنان حضور داشتند، گروه سرود رضوان اثر خود را با عنوان «العهود الغابره» اجرا کرد. همچنین، در پایان مراسم نماهنگ این سرود با کارگردانی بلال عبد الساتر پخش شد.

محمد مهدی شریعتمدار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان طی سخنانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص حج، آن را قاطع‌ترین پیام معظم له درباره رفتارهای رژیم سعودی و نقش آنان در خصوص وقایع جاری منطقه خواند.

علی مقداد، عضو فراکسیون مقاومت مجلس لبنان ضمن تجلیل از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت در کشورهای اسلامی، آن را موجب بقای لبنان دانست و نقش منفی جریان وهابی تکفیری رژیم صعودی در تضعیف مقاومت را تشریح کرد.

پس از آن، علی احمد، مدیر پایگاه صدى الولایه نیز در محکومیت جنایات آل سعود سخنانی با موضوع شکل‌گیری فاجعه عصر جدید با دستان مسلمان‌نماها تحت عنوان « فاجعه العصر الحدیث بأیادی اسلامیه» ایراد کرد.

در پایان کمال الدین شاهرخ، هنرمند عکاس کشورمان ضمن توضیح درباره نمایشگاه آن را حکایتی بی‌‌طرف از قبل، حین و بعد از فاجعه منا دانست. در بخشی دیگر از این مراسم شخصیت‌های دینی و فرهنگی، هنرمندان، اصحاب رسانه، حقوقدانان و سیاسیون به ایراد سخنرانی پرداختند. این مراسم توسط شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های مختلف پوشش خبری شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید