» اجتماعی » محمدزاده: ۱۴۵۰ در دهمین دوره ۶ میلیون مخاطب پیگیر داشت
اجتماعی

محمدزاده: ۱۴۵۰ در دهمین دوره ۶ میلیون مخاطب پیگیر داشت

۲۰ شهریور ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، مراسم اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۵۰ عصر امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

این مراسم با حضور حجج اسلام موسوی مقدم قائم مقام رسانه ملی، قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، حشمتی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و جمعی از مدیران شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برگزار شد.

محمد حسین محمدزاده رئیس شبکه قرآن در ابتدای این مراسم گفت: پیش از آنکه سخن بگویم از خانواده‌های شهدای منا، مدیران و مسئولان شبکه‌های تلویزیونی وخانواده‌هایی که در این طرح قرآنی شرکت کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: امسال ما سوره مبارکه حدید برای طرح قرآنی ۱۴۵۰ انتخاب کردیم و تقارن اختتامیه این طرح قرآنی با شب عرفه را گرامی می‌داریم که شبی ارزشمند برای همه مسلمانان جهان است.

محمدزاده با بیان اینکه در این طرح قرآنی میلیونها آیه و کلمه قرآنی که در سطح کشور خوانده شد و جان همه مردم را صفا بخشید، اضافه کرد: امروز در اختتامیه این مراسم از همه کسانی که در این طرح قرآنی شرکت کردند تقدیر و تکریم به عمل می‌آید. از همه کسانی که در این مراسم شرکت کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: طرح قرآنی ۱۴۵۰ که امسال دهمین سال خود را پشت سر می‌گذارد توانسته است از همه ظرفیت‌ها بهره بگیرد و مردم و دوستداران به قرآن را به قرآن‌خوانی دعوت کند. امسال ما توانستیم ۶ میلیون مخاطب پیگیر داشته باشیم. البته آمار واقعی کسانی که در این طرح شرکت کردند بیش از این رقم است اما این ۶ میلیون کسانی بودند که اول طرح تا پایان آن پا به پای این طرح پیش آمدند. با یاری خدا در سال آینده برای برگزاری هر چه بهتر این طرح تلاش خواهیم کرد. 

در ادامه مراسم از خانواده‌های شهدای قرآنی منا تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در این مراسم اظهار کرد: از همه عزیزانی که در رسانه ملی برای برگزاری طرحهای قرآنی از جمله طرح قرآنی ۱۴۵۰ تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم؛ این طرح قرآنی باعث شد نورانیت قرآن به داخل خانه‌های مردم برود. همچنین خانواده‌های شهدای قرآنی منا را تکریم می‌کنم. من با این قاریان قبل از سفر به حج دیداری داشتم و با بسیاری از آنها انس گرفتم؛ برای همه شهیدانمان علی‌الخصوص شهدای منا علو درجات را خواهانم و از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم برای پیامی که برای خانواده شهدای منا صادر کردند که پیامی بسیار تسکین‌بخش برای آنها بود.

در ادامه محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و همچنین شهدای منا را گرامی می‌داریم. طرح قرآنی ۱۴۵۰ را که رسانه ملی آغاز کرده است امروز تبدیل به یک جریان شده است. به نظرم خوب است پس از یک دهه گذشت از این طرح قرآنی دوستانی که این طرح قرآنی را آغاز کرده‌اند یک بازنگری در روند آن انجام دهند و اگر به نوع‌آوری نیاز دارد در آن اعمال کنند. سالهاست عزیران در زمینه قرآنی کار می‌کنند و شورای توسعه قرآنی برای این است که تلاش این دلسوزان قرآنی را منسجم کنند. ما اگر بخواهیم جامعه اسلامی را به دنیا معرفی کنیم باید به قرآن متوسل شویم.

وی افزود: خلاقیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند در عرصه قرآنی به کار گرفته شود. ما نباید راه ورود این خلاقیت و نبوغ را ببندیم؛ کشور ما می‌تواند جامعه‌ای الگو شود برای تمام دنیا به شرط آنکه از سلوک قرآنی استفاده ببرد. برای ما جامعه اسلامی و جامعه غیراسلامی تفاوتی ندارد ما باید پیام قرآن را به تمام دنیا برسانیم؛ جامعه قرآنی در حال حاضر هم تفکر و هم فعالیتش را باید بیشتر کند. متاسفانه قرآن در حاشیه زندگی مردم قرار گرفته است ما باید با برگزاری چنین طرحهای قرآنی، قرآن را به متن زندگی مردم بیاوریم. نخبگان بسیاری در کشورمان هستند که هنوز به کار گرفته نشده‌اند. ما باید از ظرفیت این نخبگان در عرصه قرآنی استفاده ببریم. امیدوارم زندگی و سلوکمان قرآنی شود؛ البته با یاری خدا و برنامه‌ریزی‌ دقیق.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی موسوی قائم مقام سازمان صدا و سیما که به جای رئیس رسانه ملی سخنرانی می‌کرد، گفت: اگرچه طرح قرآنی ۱۴۵۰ توسط رسانه ملی آغاز شد ولی بسیاری از سازمانها و دستگاههای قرآنی در این مسیر ما را یاری رساندند که از همه آنها تشکر می‌کنم. اینک در زمانی به سر می‌بریم که رسانه‌های بسیاری در دنیا با فقر فرهنگی اخبار نادرستی را مخابره می‌کنند، ما می‌توانیم با بهره‌گیری از قرآن کریم جلوی این رسانه‌های بیگانه بایستیم و به ترویج فرهنگ قرآنی بپردازیم و فقط قرآن می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان قرآنی که در این طرح شرکت کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید